klipping av toåringer

linlin

Betatt av forumet
Lurer på om jeg skal klippe han med maskin...det er så dyrt å gå til frisøren (350,-) å håret vokser så fort...
Har noen av dere klippet ungene med maskin?går det greit?hvilke nivå gir best resultat?
Er så redd for at han skal se frekk ut[8D] men han har jo så søtt ansikt,er vel ikke alle som ser ut som pøbler når de får maskinkort hår hehe

Jeg klipper tassen med maskin. Prøvde med saks til jul, og da endte han opp med MacGyver-sveis, fordi han nekta å sitte stille.[&:]
Har den derre stillegående, lille maskinen som er laget for små barnehoder, siden de andre bråker unødvendig mye.
Pleier å klippe ham på ca 22mm, sånn at han får bittelitt lengde på det. Liker ikke når små barn har militærsveis.[8D]

Denne vi har: http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=116333&cookie_test=true

Jeg klipte han først med saks [hadde hadde lengde], og såg helt forferdelig ut. Vi prøvde med maskin, men han ble livredd. Han låg over til bestemoren sin noen dager etter prøvingen, og der var tanten hans. De latet som maskinen var et tog, og da gikk det greit å få det fint. Aner ikke hvilket nivå de hadde.

Prøvde meg med maskinen då han va 1 år.. ongen endte opp skalla[:(]

Jeg klipper han selv:) han var første gang til frisør da han var to,men er jo så dyrt!

Vi klippte han selv sist, da var han såpass langhåra at han fikk hår i øya.. Tok det med maskin da, men lille ble livredd stakkar.. Fikk jo begynt, så han så jo ikke ut. Måtte rett å slett bare holde han fast å bli fort ferdig. Man han liker IKKE maskin nei.. Prøve å kjøpe èn som bråker mindre til neste gang.. Huff, han hylskrek her i over èn time.. Men, det gjør han hos frisøren også, for han hater at noen tuller med håret hans.. Så da er det bedre å ta det hjemme uansett..

klipper han med maskin. 13 i nakken og rundt ørene.. så 25 ett hakk høyere og saks på toppen.

men varierende hell.. sist var det hyl og vræl og dermed ganske dårlig resultat..

Klipper med saks, resultatet avhenger av hvor stille han (ikke) sitter.. [8D]

bruker både maskin og saks...
Har klipt han ca en gang i mnd siden han var 6 mnd. Nå er han 2 år og 3 mnd, så det har blitt noen ganger [:-]
Men jeg pleier å gjøre det når han sitter i badekaret, eller når jeg er med han i dusjen (ikke maskinen da selvfølgelig...) og da går det veldig greit. Han leker litt med vannet, men vet at han må sitte stille innimellom.
Er som regel gjort på 20 min.

Bruker 5 mm i bakhodet og 1,5 cm på toppen ca.
Bruker jeg saksa så har jeg en fingerbredde på toppen, og maskinen brukes i bakhodet og ved ørene...[:D]

Blir ofte veldig bra, og gubben ser ikke når jeg har klippet han. Han er alltid "nyklipt"...

Back
Topp