Klippe navlesnoren..

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Skal pappa'n klippe navlesnoren dersom alt forløper normalt??

Jeg er jo fjerdegangs, men pappa'n har ikke gjort det de andre gangene..
Med eldste var det naturlig, hun ble tatt ut av rommet umiddelbart og gjenopplivet. Men med begge gutta var mulighetene der, han bare ville ikke.

Nå har faktisk mannen bestemt seg for å prøve dersom vi får muligheten, selv om jeg har advart at det er litt ekkelt å klippe gjennom den. Jeg viste han video fra YouTube og han ble grosset ut av det alene, så dette skal bli festlig!

Skal pappa'n klippe navlesnoren dersom alt forløper normalt??

Jeg er jo fjerdegangs, men pappa'n har ikke gjort det de andre gangene..
Med eldste var det naturlig, hun ble tatt ut av rommet umiddelbart og gjenopplivet. Men med begge gutta var mulighetene der, han bare ville ikke.

Nå har faktisk mannen bestemt seg for å prøve dersom vi får muligheten, selv om jeg har advart at det er litt ekkelt å klippe gjennom den. Jeg viste han video fra YouTube og han ble grosset ut av det alene, så dette skal bli festlig!
Haha, skjønner at det er litt ekkelt ;) Og litt sånn "nå står han på egne ben" liksom. Tror mannen her vil klippe, han er ikke så sensitiv på sånne ting. Men man vet jo aldri! ;)

Mannen min klippet på nr 1 og kommer til å gjøre det på nr 2 om alt forløper normalt. Kanskje litt ekkelt der og da, men vært stor stas i mange år etter :) anbefales!

Først hadde han lyst..nå er han litt mer tvilende. Han har spurt jordmor om det to ganger da. Så har nok lyst, men samtidig finner det litt skremmende og ekkelt.. Han er opptatt av at han får stå oppe med meg å gjøre det, og ikke mellom beina mine :P og at noen sier hvor han skal klippe og når. Og ikke bare forventer at han skal vite det ;)

Mannen klippet på nr 1 og skal gjøre det nå også. Dersom sjansen byr seg vil han også ta i mot babyen denne gangen. Jeg fikk spørsmål sist, men sa nei for jeg hadde nok med å ikke presse akkuratt da. I farten glemte jeg å spørre om han ville.

Tror mannen her vil klippe :) men det er han som får babyen rett etter om alt går som det skal. Jeg vil de skal bli ferdige med mitt underliv før jeg får babyen :p litt sær men slik ble jeg etter opplevelsene sist...

Han har snakket om at han har lyst til å prøve det under veiledning fra jordmor ☺

Han klippet på første, utrolig nok. ;) Gjør det sikkert denne gangen også om muligheten byr seg. Jeg fikk det nesten ikke med meg, ble litt mye akkurat da. :p

Han skal klippe, men han er veldig spent - tror han forventer konkrete instrukser på hvordan det skal gjøres!

Mannen min klippet på nr 1 og kommer til å gjøre det på nr 2 om alt forløper normalt. Kanskje litt ekkelt der og da, men vært stor stas i mange år etter :) anbefales!
Samme her.
Han klippet ikke på dattra da han ikke klarte å være med på fødestua (annen mor), men han klipte på sønnen vår. Han vil gjøre det igjen denne gangen hvis muligheten er der.

Mannen klippet på nr 1 og skal gjøre det nå også. Det var et stort øyeblikk for han :)

Her skal mannen klippe, gjorde det med nr 1 og sa at det var som å behandle kjøtt(han er en ivrig hobbykokk). Han var veldig glad for at han gjorde det og slang på en kommentar om at "mine to bidrag tok kanskje bare 2 sekunder, men startet og avsluttet graviditeten".
Den komentaren syns jeg var veldig rørende faktisk, for det er jo forsåvidt sant da :)

Regnert med det :) Han klippet også førstemann sin.

Sambo klippet jentungen sin og skal klippe denne gangen også:) jeg husker ikke engang at han gjorde det sist:p

Er planen det ja. Er jo første for ham, men far til eldste klippa og. :)

Vi har ikke snakket spesifikt om akkurat navlestrengen, men jeg regner med han vil klippe den ja :)

Han ville egentlig ikke forrige gang, men gjorde det likevel. Jeg regner med at han gjør det nå også:)

For å si det sånn. Her klippet sambo sist, men ingen av oss husker det :-P haha

Back
Topp