Klinikker i utlandet

Synes de også kunne sendt alt på forhånd før man hadde samtalen så hadde det ikke drøyd så lenge. Betalingen skjer jo uansett i god tid før samtalen... får håpe du også får sende inn snart.

Jeg sendte melding til kontaktpersonen min på skype, men da jeg ikke fikk svar på hvordan jeg skulle sende den så sendte jeg bare per post. Pakket den inn i bobleplast og i en konvolutt, mener jeg betalte noen og 60 kr. De har mottatt testen nå så gikk helt fint uten bud[emoji5] Billigere ble det og. Skal du sende test til de nå?
Veldig lite fornøyd med IB så langt! 2 uker etter betaling sender de testen, uken ETTER at jeg fikk beskjed om at de skulle sende den. Da er jeg ikke i byen, og det er opp til meg å løse det problemet.

Så dårlig! Jeg hadde akkurat ett skypemøte med de i dag og de fortalte da om resultatene fra testen og ga meg et nytt opplegg.
Jeg har igjen en test hvis du er i nærheten av Oslo/Akershus[emoji13]

Så dårlig! Jeg hadde akkurat ett skypemøte med de i dag og de fortalte da om resultatene fra testen og ga meg et nytt opplegg.
Jeg har igjen en test hvis du er i nærheten av Oslo/Akershus[emoji13]
Så spennende:happy: Fornøyd med nytt opplegg? Store endringer fra tidligere?

Tusen takk, jeg har avtalt at FedEx leverer når jeg er tilbake på mandag. Klinikken har beklaget rot, skulle forsøke få fortgang i prosessen senere så får se om det blir aktuelt.

Nei, ingen kan garantere noe. Vi er i utgangspunktet uforklarlig barnløse. Jeg husker at første sædprøven til mannen min var borderline, men etter mange forsøk så har det sett bra ut. Jeg går på ganske høye doser med hormoner og likevel ender vi opp med relativt få modne egg, så jeg mistenker at det ligger hos meg.

Vi hadde 5 runder på Rikshospitalet, hvorav to avbrutte. Vi byttet medisiner etter de to avbrutte. Noen som ga flere egg og ikke flere avbrutte forsøk. Vi har hatt ICSI hele veien.

Da vi skulle gå privat var det viktig for oss å gjøre noe nytt, og i Danmark gjør de noen ting som man ikke gjør i Norge. De gjør blant annet hatching (AHA), samt at jeg nå går på blodfortynnende og en medisin som senker immunforsvaret litt. Jeg får også en depotsprøyte før menopur-sprøytene.

Vi var usikre på om vi skulle gå for kontrakt fordi vi egentlig hadde innstilt oss på eggdonor. Vi betalte for ett forsøk, og fikk lov til å vente og se om det ble innsett før vi måtte bestemme oss. Vi hadde kun ett egg til innsett, men bestemte oss likevel for å gå for kontrakt. Tror vi betalte ca. 70 000 NOK.

Det er noen ulemper med å dra til Danmark rent økonomisk. Først og fremst blir det mye mer fravær fra jobb. Det har blitt en uke av gangen for oss. Den danske krona er sterk, så du må legge på ca. 30% på alle priser oppgitt i DK. Medisiner kommer i tillegg, for oss ca. 12 000 per forsøk. Så kommer reise, hotell og mat i tillegg.

Har dere bestemt noe enda? Jeg så meldingen din litt sent.
Min erfaring er at utover AHA gjør ikke Maigaard så mye annet enn anerkjente norske privatklinikker. Prednisolon og hjertemagnyl er ingen standardbehandling om det ikke er konstatert en diagnose. Jeg fikk en av de etter forespørsel fra min norske gynekolog, et godt stykke ut i forsøkene. Begge deler får man også på enkelte norske klinikker. Øvrig medisinering er også temmelig lik etter min erfaring, men selvfølgelig forskjellig fra enkelte norske sykehus som kjører standardløp:happy:

Pågangen har endret seg de siste årene og det merkes naturlig nok på den individuelle oppfølgingen om man har erfaring fra tidligere. Men det er en hyggelig og varm klinikk som lett anbefales om man vil ta turen ut at Norge!!!

Last edited:
Så spennende:happy: Fornøyd med nytt opplegg? Store endringer fra tidligere?

Tusen takk, jeg har avtalt at FedEx leverer når jeg er tilbake på mandag. Klinikken har beklaget rot, skulle forsøke få fortgang i prosessen senere så får se om det blir aktuelt.

Det var ikke så mange endringer på selve stimuleringen den første gangen, men de skal stimulere meg 2-3 ganger etter hverandre og så fryse eggene i mellom. De vil gjerne ha ut flest mulig egg for å ha litt mer gå på.

Fikk du forresten beskjed at testen koster 200 EUR?

Vi holder til på dansk fertilitetsklinikk og jeg synes så langt de har vært veldig flinke.
Vi reiser dit kun for inseminasjon av donorsæd.
Den første runden resulterte i SA, også var jeg inne nå på tirsdagen og ble inseminert på nytt.
Så vi skal teste igjen 6/12 og håper så inderlig det er noe der..

Det var ikke så mange endringer på selve stimuleringen den første gangen, men de skal stimulere meg 2-3 ganger etter hverandre og så fryse eggene i mellom. De vil gjerne ha ut flest mulig egg for å ha litt mer gå på.

Fikk du forresten beskjed at testen koster 200 EUR?
Ja, måtte sende bekreftelse på betaling før de sendte testen.

Spennende med deg da :happy: Går du igang med en gang? Kan jeg spørre hvor mange egg du vanligvis har fått ut?

Ja, måtte sende bekreftelse på betaling før de sendte testen.

Spennende med deg da :happy: Går du igang med en gang? Kan jeg spørre hvor mange egg du vanligvis har fått ut?

Det har vært veldig varierende. Første forsøk var veldig bra, da fikk jeg ut 7 egg (et inn og et på frys). Etter dette har set variert fra 1-4.

Back
Topp