Klinikker i utlandet

Lucie

Glad i forumet
Junibollene 2023
Er det noen som har noen erfaringer å dele?
Vi har vært igjennom 6 forsøk her i Norge, men har lyst til å prøve noe annet før vi gir oss.
Problemet er meg, lav AMH.

Vi har vært igjennom 6 forsøk her i Norge, men har lyst til å prøve noe annet før vi gir oss.
Har lest mye bra om Maigaard i Danmark. Der ville jeg prøvd først om jeg skulle gått privat. Virker flinke og profesjonelle ut fra det jeg har lest. Sendte de en mail for en stund siden og fikk veldig hyggelig svar fra ene gynekologen der. Siden vi enda har 2 offentlige forsøk igjen så venter vi litt, men ingen tvil hvem jeg skal velge da☺️ Anbefaler deg å sende de mail. Da kan forklare problemet og evt forhøre deg om de kan hjelpe dere. Koster ingenting å spørre, og de er kjappe å svare

Vi har vårt andre forsøk på Maigaard i denne stund. Jeg sendte mail til tre klinikker i Danmark. Det var tydelig at Maigaard hadde lest journalen og hadde en plan for oss. Vi var klare til å gå over på donor, men det ville ikke gi opp mine egg enda. De er utrolig søte og vi føler oss veldig godt ivaretatt.

Vi har vårt andre forsøk på Maigaard i denne stund. Jeg sendte mail til tre klinikker i Danmark. Det var tydelig at Maigaard hadde lest journalen og hadde en plan for oss. Vi var klare til å gå over på donor, men det ville ikke gi opp mine egg enda. De er utrolig søte og vi føler oss veldig godt ivaretatt.
Så godt å høre dere er fornøyde☺️ Det virker veldig bra der, selv om ingen kan gi babygaranti. Hva er deres «problem»?
Hvordan er det prismessig i Danmark kontra Norge, og har dere kjøpt 3 forsøk?

Så godt å høre dere er fornøyde[emoji5] Det virker veldig bra der, selv om ingen kan gi babygaranti. Hva er deres «problem»?
Hvordan er det prismessig i Danmark kontra Norge, og har dere kjøpt 3 forsøk?

Nei, ingen kan garantere noe. Vi er i utgangspunktet uforklarlig barnløse. Jeg husker at første sædprøven til mannen min var borderline, men etter mange forsøk så har det sett bra ut. Jeg går på ganske høye doser med hormoner og likevel ender vi opp med relativt få modne egg, så jeg mistenker at det ligger hos meg.

Vi hadde 5 runder på Rikshospitalet, hvorav to avbrutte. Vi byttet medisiner etter de to avbrutte. Noen som ga flere egg og ikke flere avbrutte forsøk. Vi har hatt ICSI hele veien.

Da vi skulle gå privat var det viktig for oss å gjøre noe nytt, og i Danmark gjør de noen ting som man ikke gjør i Norge. De gjør blant annet hatching (AHA), samt at jeg nå går på blodfortynnende og en medisin som senker immunforsvaret litt. Jeg får også en depotsprøyte før menopur-sprøytene.

Vi var usikre på om vi skulle gå for kontrakt fordi vi egentlig hadde innstilt oss på eggdonor. Vi betalte for ett forsøk, og fikk lov til å vente og se om det ble innsett før vi måtte bestemme oss. Vi hadde kun ett egg til innsett, men bestemte oss likevel for å gå for kontrakt. Tror vi betalte ca. 70 000 NOK.

Det er noen ulemper med å dra til Danmark rent økonomisk. Først og fremst blir det mye mer fravær fra jobb. Det har blitt en uke av gangen for oss. Den danske krona er sterk, så du må legge på ca. 30% på alle priser oppgitt i DK. Medisiner kommer i tillegg, for oss ca. 12 000 per forsøk. Så kommer reise, hotell og mat i tillegg.

Har dere bestemt noe enda? Jeg så meldingen din litt sent.

Hei,

Vi dro til instituto bernabeu i Alicante for eggdonasjon. Kjempeflinke folk som er godt faglig oppdatert og vil kun ditt beste.

Opplevde ikke å bli solgt på unødvendig behandling. Kjenner til fler som har kontaktet klinikk hvor man har forsøkt ivf før evt ed.

Vi fikk barn via ED på første forsøk der.

Hei,

Vi dro til instituto bernabeu i Alicante for eggdonasjon. Kjempeflinke folk som er godt faglig oppdatert og vil kun ditt beste.

Opplevde ikke å bli solgt på unødvendig behandling. Kjenner til fler som har kontaktet klinikk hvor man har forsøkt ivf før evt ed.

Å, gratulerer! Det gir meg håp!

Hei,

Har hatt samtale med en lege på klinikken der. Fikk veldig godt inntrykk:-)

Å, gratulerer! Det gir meg håp!

Litt svulstig å si det, men det er alltid håp. Innimellom kan det bare hende at det ikke blir helt sånn det man har tenkt seg. Men veldig bra og like bra allikevel. Hilsen meg som ved mitt 8. Ivf forsøk fikk beskjed om at der var liten sannsynlighet for barn med mine egg.

Vi ble gravide på første ed forsøk. Angrer ikke et sekund:-)

Har hatt samtale med en lege på klinikken der. Fikk veldig godt inntrykk:)

Vi er veldig fornøyde. Skal snart ned for søsken ed-forsøk. Vi fikk en gutt i fjor sommer ved ed-første forsøk. Håper på at han kan få en biologisk søster eller bror i 2019:-) har tre donorer på frys der.

Vi er veldig fornøyde. Skal snart ned for søsken ed-forsøk. Vi fikk en gutt i fjor sommer ved ed-første forsøk. Håper på at han kan få en biologisk søster eller bror i 2019:-) har tre donorer på frys der.

Så spennende! Masse lykke til:-)
Jeg har lyst til å forøkte egne egg først. Virker som de har litt andre fremgangsmåter enn her. Skulle ta en gentest som visst skulle gi de noen indikasjoner på hvilke hormoner jeg skulle ha. De ville også prøve dobbelstimulering... litt spennende å forøke noe nytt selv om det blir mye penger. Lykkes vi ikke nå så blir det nok donor på oss og. Hvor lenge har dere vært der nede i fbm donorforsøk?

Så spennende! Masse lykke til:)
Jeg har lyst til å forøkte egne egg først. Virker som de har litt andre fremgangsmåter enn her. Skulle ta en gentest som visst skulle gi de noen indikasjoner på hvilke hormoner jeg skulle ha. De ville også prøve dobbelstimulering... litt spennende å forøke noe nytt selv om det blir mye penger. Lykkes vi ikke nå så blir det nok donor på oss og. Hvor lenge har dere vært der nede i fbm donorforsøk?

Høres veldig spennende ut. Her var vi nede ca 6 dager før donorforsøk. Startet stimulering her hjemme og fikk kontroller gjort på en klinikk her.

Sendte inn resultater til de. Fikk beskjed om å komme ned til uthenting hos donor, for å avlevere mannens varer. Så ble 7 egg befruktet og dyrket frem til blastocyst. 3 egg ble forkastet som før dårlige til innsett. Satt igjen med 4 fine donoregg. Ett satt inn og de tre siste på frys. Dro

Hjem samme dag som innsett.

Lurt å kjøpe en del medisiner der nede... en del billigere enn her..

Lykke til med dere også:-)

Høres veldig spennende ut. Her var vi nede ca 6 dager før donorforsøk. Startet stimulering her hjemme og fikk kontroller gjort på en klinikk her.

Sendte inn resultater til de. Fikk beskjed om å komme ned til uthenting hos donor, for å avlevere mannens varer. Så ble 7 egg befruktet og dyrket frem til blastocyst. 3 egg ble forkastet som før dårlige til innsett. Satt igjen med 4 fine donoregg. Ett satt inn og de tre siste på frys. Dro

Hjem samme dag som innsett.

Lurt å kjøpe en del medisiner der nede... en del billigere enn her..

Lykke til med dere også:-)

Takk:-) Så bra at dere fikk så mange på frys.
Takk for all informasjon!
Gleder meg til vi kan komme i gang. Ventetiden er nesten den verste... bedre å ha en plan:-)

Så spennende! Masse lykke til:)
Blir det IB på dere? Hatt mange forsøk på Maigaard, gravid 1 gang (mistet 8+4). Snakket med bl.a. IB Alicante og vurderer egne og donoregg. De nevnte gentest (IBgenFIV eller noe) for meg også, har du tatt den? Hva mener du med dobbeltstimulering, at de kjører deg på stimuleringer to sykluser etter hverandre for å samle opp egg før befruktning? Spennende å høre hva dere ender opp med :happy:

Blir det IB på dere? Hatt mange forsøk på Maigaard, gravid 1 gang (mistet 8+4). Snakket med bl.a. IB Alicante og vurderer egne og donoregg. De nevnte gentest (IBgenFIV eller noe) for meg også, har du tatt den? Hva mener du med dobbeltstimulering, at de kjører deg på stimuleringer to sykluser etter hverandre for å samle opp egg før befruktning? Spennende å høre hva dere ender opp med :happy:

Så trist å høre at dere mistet!
Jeg sendte gen testen i posten på mandag så er litt spent på hva utfallet blir. De trengte visste denne for å kunne bestemme hvilke hormoner jeg skulle ta. Begynner så snart de har fått svar på alle tester etc. Jeg synes det virkelig spennende å forsøke noe nytt. Hos meg virker det som jeg har flere antrafollikler etter et forsøk, så har absolutt troen på stimulering rett etter hverandre.
Jeg sendte Mail til maigaard og, men virker sol de ikke gjør så mye annerledes enn her i Norge. Tenker at det kun blir et forsøk til med egne egg før evt donor så har lyst til å gi det en ordentlig sjanse, prøve noe annet enn hva jeg har gjort tidligere.
Vurderer dere pakkeløsning eller kun betale for hvert forsøk?

Jeg sendte gen testen i posten på mandag så er litt spent på hva utfallet blir. De trengte visste denne for å kunne bestemme hvilke hormoner jeg skulle ta. Begynner så snart de har fått svar på alle tester etc. Jeg synes det virkelig spennende å forsøke noe nytt. Hos meg virker det som jeg har flere antrafollikler etter et forsøk, så har absolutt troen på stimulering rett etter hverandre.
Jeg sendte Mail til maigaard og, men virker sol de ikke gjør så mye annerledes enn her i Norge. Tenker at det kun blir et forsøk til med egne egg før evt donor så har lyst til å gi det en ordentlig sjanse, prøve noe annet enn hva jeg har gjort tidligere.
Ja si det, vet faktisk ikke hva det blir ang forsøk. Måtte la kroppen hvile litt nå. Er i tenkeboksen om det blir et siste forsøk et nytt sted, eller om det blir rett på ED.
De er veldig søte på Maigaard, men om de gjør så mye annerledes vet jeg ikke...og blir det et til så må det nok bli noe helt nytt. Dobbelt forsøk er uaktuelt for meg, er litt motsatt av deg og har mange antralfollikler før start og varierende utfall ved uttak. Så gentesten er absolutt oppe til vurdering, uten at jeg vet om denne egentlig har noe betydning for meg. Blir spennende å høre hva som skjer med dere framover

Kan jeg spørre hvordan du returnerte testen? Så for meg at det skulle være en enkel greie i posten, men så snakker de om organisering av bud og FedEx...?

Kan jeg spørre hvordan du returnerte testen? Så for meg at det skulle være en enkel greie i posten, men så snakker de om organisering av bud og FedEx...?

Jeg sendte melding til kontaktpersonen min på skype, men da jeg ikke fikk svar på hvordan jeg skulle sende den så sendte jeg bare per post. Pakket den inn i bobleplast og i en konvolutt, mener jeg betalte noen og 60 kr. De har mottatt testen nå så gikk helt fint uten bud[emoji5] Billigere ble det og. Skal du sende test til de nå?

Jeg sendte melding til kontaktpersonen min på skype, men da jeg ikke fikk svar på hvordan jeg skulle sende den så sendte jeg bare per post. Pakket den inn i bobleplast og i en konvolutt, mener jeg betalte noen og 60 kr. De har mottatt testen nå så gikk helt fint uten bud[emoji5] Billigere ble det og. Skal du sende test til de nå?
Takker! Ja, eller forhåpentligvis snart i alle fall. De er fryktelig trege.

Back
Topp