Klinikk Hausken Lysaker erfaringer

Mia83

Glad i forumet
Hei dere flotte damer :)

Har søkt opp på forum og funnet eldre tråder om emnet men jeg kunne tenke meg litt nyere svar.

Så hva slags erfaring har dere med Hausken Lysaker ? Ble dere gravide ? Godt ivaretatt ?

Vi holder på med Søskenforsøk, egentlig på riksen . Har noen blasto på frys der, men det er en del ventetid der akkurat nå. Har som alle andre dårlig tid. Har hatt to ferskforsøk på riksen.
Har vært hos annen privat klinikk og det var der min sønn ble til. Hatt er ferskforsøk der nå i juni.
Men har nå lyst til å prøve ut Hausken , vurderer å ta den fertilitetssjekken hos de og få en second opinion rett og slett.

Ser fremtil å lese deres erfaringer :)
 
Jeg har time der i august og gleder meg til å se hva de kommer frem til :) vær obs på at det er en del ventetid ved lysaker må. Ca 3 mnd ved oppstartsamtale på ivf.
 
Jeg hører til Haugesund/Stavanger. Veldig fornøyd. Vet noen av legene her er i Lysaker ved behov. Jeg hørte nylig at spesielt Oslo hadde det veldig travelt om dagen.
 
Jeg har time der i august og gleder meg til å se hva de kommer frem til :) vær obs på at det er en del ventetid ved lysaker må. Ca 3 mnd ved oppstartsamtale på ivf.

Takk for svar. Mener å ha lest det et sted at de har ventetid for oppstartsamtale. Derfor jeg vurderer å bestille meg time der i god tid.

Hvordan er det med dere ?har dere hatt forsøk andre steder ?
 
Takk for svar. Mener å ha lest det et sted at de har ventetid for oppstartsamtale. Derfor jeg vurderer å bestille meg time der i god tid.

Hvordan er det med dere ?har dere hatt forsøk andre steder ?
Har hatt 3 uttak offentlig og mange innsett, men ikke noe privat før dette :)
 
Har hatt 3 uttak offentlig og mange innsett, men ikke noe privat før dette :)

Blir spennende å se hva de sier til dere :) tar dere med dere journalutskrifter fra det offentlige?

Jeg har lyst til å høre med de om man kan ta sånn implantasjonsvindu test hos de selvom man ikke er pasient der.
 
Blir spennende å se hva de sier til dere :) tar dere med dere journalutskrifter fra det offentlige?

Jeg har lyst til å høre med de om man kan ta sånn implantasjonsvindu test hos de selvom man ikke er pasient der.
Jeg har sendt de journal med beskjed om at jeg forventer at legen ser på det før timen vår slik at vi får mest mulig ut av timen :p så får vi se om de lever opp til forventningene.
Det kan godt være de har time til den testen før oppstartsamtale :)
 
Ikke Lysaker da. Men i Bergen er de fantastiske! Jeg har bare godt å si om dem. Regner med det ikke er veldig annerledes siden de hører sammen. Tålmodige og flinke og gode på å forklare.
 
Veldig fornøyd med Hausken Lysaker! Gjorde som deg, fikk en second opinion der etter 5 mislykket innsett på Riksen. Fikk helt ny protokoll, og vi sjekket ut det som kunne sjekkes ut. I tillegg fikk vi støttemedisin er som blodfortynnende og immundempende. Gikk på 3.uttak/innsett der, vidunderet er 2 uker i morgen❤️, og fikk 2stk på frys.
 
Har ikke vært på Lysaker, men i Haugesund. For å omgå ventetiden til Lysaker, ble vi anbefalt av Hausken å ta oppstart samtalen i Haugesund og resten av oppfølginga på Lysaker. Var over 4 mnd ventetid på Lysaker, men 2 uker i Haugesund. Rakk kun oppstartsamtalen, ting klaffa plutselig naturlig.
 
Veldig fornøyd med Hausken Lysaker! Gjorde som deg, fikk en second opinion der etter 5 mislykket innsett på Riksen. Fikk helt ny protokoll, og vi sjekket ut det som kunne sjekkes ut. I tillegg fikk vi støttemedisin er som blodfortynnende og immundempende. Gikk på 3.uttak/innsett der, vidunderet er 2 uker i morgen❤️, og fikk 2stk på frys.

Så herlig. Gratulerer med vidunderet ❤ takk for at du deler. Holder på å gi opp litt, er nok bare psykisk. Måtte ha 6 ferskforsøk og 8 innsett før det klaffet med nr 1. Så har egentlig mentalt innstilt meg på at det må kanskje 8 innsett til denne gangen også men hadde jo et håp om at det skulle klaffe tidligere. Jeg har stått på blodfortynnende og immundempende uten effekt dessverre.
 
Så herlig. Gratulerer med vidunderet ❤ takk for at du deler. Holder på å gi opp litt, er nok bare psykisk. Måtte ha 6 ferskforsøk og 8 innsett før det klaffet med nr 1. Så har egentlig mentalt innstilt meg på at det må kanskje 8 innsett til denne gangen også men hadde jo et håp om at det skulle klaffe tidligere. Jeg har stått på blodfortynnende og immundempende uten effekt dessverre.
Tusen takk❤️
Det jeg gjorde det forsøket det klaffet, var at vi gikk på ekstra vitaminer, i tillegg tok jeg akupunktur og fotsoneterapi hos Frøyaklinikken. Kanskje verdt å sjekke ut:)
 
Hei! Jeg har litt blandede følelser om Hausken Lysaker. Jeg fikk mitt andre barn i mai, ved forsøk der. Jeg fikk jo barnet mitt og er derfor veldig fornøyd, men om du ønsker god oppfølging og omsorg, vil jeg ikke anbefale Lysaker. Jeg ble rett og slett glemt av dem flere ganger. Jeg måtte ringe og mase for å få informasjon. Legene der hadde nesten ikke tid til å snakke med meg. Skulle tro man fikk stille noen spørsmål når man betaler såpass mye, men nei.
Fryseforsøket jeg ble gravid med, skulle gjennomføres med støttemedisin i naturlig i syklus. Jeg ringte da jeg fikk eggløsning, men hørte ingenting. Heldigvis ringte jeg tilbake etter to dager og fikk time samme dag. Fikk beskjed om at de hadde glemt meg og at det aldri skjer.

Tror korona gjorde at Hausken Lysaker tok inn for mange og egentlig ikke hadde tid til å følge opp. Valgte Hausken fordi jeg hadde hørt mye bra om dem. Håper de har fått mer kontroll der nå, er jo snart 12 måneder siden jeg bar der…
 
Vi er veldig fornøyde! Ble gravid første gang med nr 1 og 4 gang nå. Anbefaler de til alle vi kjenner :angelic: har et vennepar som hadde prøvd i mange år andre steder, og ble gravide på første forsøk ved Lysaker. Er også veldig fornøyd med at de har en portal, hvor man kan sende melding med ulike spørsmål som dukker opp. Enten svarer de der, ellers så ringer de og svarer per telefon. Har alltid fått time dagen etter om jeg har vært utrolig, som feks ved magesmerter eller blødninger. Fikk faktisk melding av de her for et par uker siden noe jeg bikket uke 9 hvor de lurte på hvordan det gikk, i og med at jeg hadde en spontanabort uke 9 etter jul. Så definitivt et sted verdt å besøke:Heartred
 
Har ikke noe å sammenlikne med da vi ble avvist i det offentlige og gikk for dem som er nærmest der vi bor. Men vi er veldig fornøyde, mannen har kun vært der et par ganger pga smittevern, men jeg har alltid følt meg godt ivaretatt. Fint med portal, hvor man kan sende melding med ulike spørsmål som dukker opp. Enten svarer de der, ellers så ringer de og svarer per telefon, har alltid skjedd innen en times tid. Har alltid fått time raskt om jeg har vært urolig, og flott oppfølging uansett hva det er. De har selvfølgelig ikke utømmelig med tid, men har vel kun merket noe til det 1 gang og da informerte de om sykdom så det var forståelig. Nå kan en vel egentlig ikke vurdere dem godt utifra resultater (fullførte graviditeter) for det kommer vel også an på oss pasienter, men de prøver ulike løsninger og tester for å få svar og ikke bare vente-og-se holdninger vi ofte møter. Det er mange av oss som ikke har tiden på vår side :) Lykke til med valg og håper du får en positiv opplevelse uansett hvor du ender opp.

Redigert: glemte og skrive at vi har gjort 4 forsøk med 2 graviditeter, men ingen baby enda. Er derfor videre i gamet og de jobber med å finne ut hvorfor vi mister :Heartred
 
Last edited:
Hei dere flotte damer :)

Har søkt opp på forum og funnet eldre tråder om emnet men jeg kunne tenke meg litt nyere svar.

Så hva slags erfaring har dere med Hausken Lysaker ? Ble dere gravide ? Godt ivaretatt ?

Vi holder på med Søskenforsøk, egentlig på riksen . Har noen blasto på frys der, men det er en del ventetid der akkurat nå. Har som alle andre dårlig tid. Har hatt to ferskforsøk på riksen.
Har vært hos annen privat klinikk og det var der min sønn ble til. Hatt er ferskforsøk der nå i juni.
Men har nå lyst til å prøve ut Hausken , vurderer å ta den fertilitetssjekken hos de og få en second opinion rett og slett.

Ser fremtil å lese deres erfaringer :)
 
Min erfaring på Hausken de siste måneder er dessverre at det jobber kun veldig uerfarne lege der.
De har nettopp startet med Ivf og er ofte usikre når man spør om ting.
Ikke sammenliknbar hvordan det var for 2 år siden da vi var under behandling med barn nummer 1.
 
Jeg har nettopp hatt vårt første forsøk der- (etter ett forsøk + to fryseforsøk på Riksen). Jeg er veldig fornøyd så langt. Selvfølgelig er det litt variasjon mellom leger og sykepleiere, men alle jeg har møtt har enten vært ok eller helt supre. Jeg har ingen dårlige opplevelser.

Hvis du sammenlignet med Riksen, tror jeg alle private klinikker vil oppleves som en forbedring, spesielt med tanke på ventetid og tilgjengelighet.

Om det blir barn eller ikke fra vårt forsøk gjenstår å se :chicken: men hvis ikke, tenker jeg bare positivt om å gjøre flere forsøk på Hausken :)
 
Min erfaring på Hausken de siste måneder er dessverre at det jobber kun veldig uerfarne lege der.
De har nettopp startet med Ivf og er ofte usikre når man spør om ting.
Ikke sammenliknbar hvordan det var for 2 år siden da vi var under behandling med barn nummer 1.
Det harmonerer dessverre også med min erfaring. Ila et halvt år med forsøk der ble jeg introdusert for fem ulike leger som var helt nye, og ikke virket sikre på det de drev med. Blant annet ved tilbakesett ble en observerende lege spurt om hun ville ta det, men hadde da ikke gjort det før.
 
Samme erfaring her- utrolig mange forskjellige leger og alle har lite erfaring.
Motstridende beskjeder fra leger og sykepleier!
Kan ikke anbefales!
 
Back
Topp