Klikker plutselig ved puppen

Miripiri

Flørter med forumet
Flere med babyer som har såkalt brystvegring? Begynte for en knapp uke siden her. Min puppeglade lille korpulente tre-måneders har plutselig blitt klikkovitch ved puppen. Han spiser godt på natten og når han er søvnig. Men ellers spiser han bare akkurat det han må, og det er en kamp. Spiser i to-tre minutter før han ligger og uler og blir frustrert. Kanskje det går for treigt plutselig? Leser at dette er en fase og at det går over. Håper jo det. Men har noen flere hatt det sånn? Krig ved puppen liksom?

Haha har opplevd det så smått med min på 4 uker. Ofte skjer det når jeg føler puppen er "slapp" (mindre melk sikkert).
han vrir seg unna, virker missfornøyd og begynner å suge på hånden sin istede.
Det jeg gjør er å bare ta han helt bort fra puppen å legge han til på nytt. Det bruker å hjelpe :)

Flere med babyer som har såkalt brystvegring? Begynte for en knapp uke siden her. Min puppeglade lille korpulente tre-måneders har plutselig blitt klikkovitch ved puppen. Han spiser godt på natten og når han er søvnig. Men ellers spiser han bare akkurat det han må, og det er en kamp. Spiser i to-tre minutter før han ligger og uler og blir frustrert. Kanskje det går for treigt plutselig? Leser at dette er en fase og at det går over. Håper jo det. Men har noen flere hatt det sånn? Krig ved puppen liksom?
Jepp, skjedde her også plutselig i dag! Jeg tror jeg fant ut at det var fordi melka kom for tregt ut! Så jeg tror det kan være smart å få igang melka ved å håndmelke litt før du legger babyen til! Da kommer melka med en gang, så slipper de å bli frustrerte for at det for for tregt! ;)

Jeg føler også at min lille er nå så opptatt av omgivelsene at hu syns det er kjedelig å ligge ned istedet for å sitte opp og se på alt som skjer rundt! Kan være lurt å amme på et stille sted? Et annet rom hvor det er mørkt? Hmmm

Tja... Syns han lenge har stresset under måltidene av og til. Suger litt, vrir på deg og sutrer slik at han mister puppen, så jeg må gi han den igjen. Sånn er det på repeat til jeg skifter bryst. Det samme der, så da gir jeg opp. Mulig at han ikke er skikkelig sulten eller er for trøtt. Ikke vet jeg... Ammer igjen senere og da går det bra.

Har merket at han er begynt å bli distrahert av stemmer. Det er litt slitsomt... :P

Dette er ikke det samme, men min lille er slik med flaska (får bare mme)... Spiser litt, gråter, spreller, spenner seg og er generelt helt gal, og det gjør meg gal også. Gruer meg til han skal ha mat :-( Om natten går det heldigvis greit.

Min jente er helt likedan. Har gjort sånn i en uke eller to nå. Kan det være at de er mer klar for fast føde enn de som ikke holder på sånn på puppen? Jeg hadde tenkt å fullamme til hun er 6 mnd, men jeg må jo bare følge hennes behov.

Min jente er helt likedan. Har gjort sånn i en uke eller to nå. Kan det være at de er mer klar for fast føde enn de som ikke holder på sånn på puppen? Jeg hadde tenkt å fullamme til hun er 6 mnd, men jeg må jo bare følge hennes behov.
:p:p

Ja, det har jeg tenkt på også. Min gutt er stor og trenger kanskje mer solid mat nå. Har såvidt begynt å dyppe fingeren i noe mat så han får smake, og virker veldig interessert i det. Lurer på om jeg skal putte litt grøtpulver i litt mm på en flaske og se hvordan det mottas.

Og ja, fungere bedre om jeg ammer på et mørkt rom. Sære raringer. Bittesmå mennesker med meninger. :p

Dette er ikke det samme, men min lille er slik med flaska (får bare mme)... Spiser litt, gråter, spreller, spenner seg og er generelt helt gal, og det gjør meg gal også. Gruer meg til han skal ha mat :-( Om natten går det heldigvis greit.
Bytt smukk? Bytt stilling? Ta en pause? Bytt lokasjon? Bytt mme?
De er sånne ting som fungerer her iallefall :-)

Bytt smukk? Bytt stilling? Ta en pause? Bytt lokasjon? Bytt mme?
De er sånne ting som fungerer her iallefall :-)

Vi har byttet smokk og det ble litt bedre da, også hjelper det f.eks å sitte på rommet der det er stille og rolig, og ha han i vippestolen. Så vi får bare prøve oss fram, men håper det er en fase som går over :-)

Samme her også, holdt på slik i 5 uker. Har vært en kamp hver gang det skal ammes og vi begge blir helt utslitt.. endte med at frøkna her la lite på seg og ble oppfordret av hs til å begynne med flaske. Og det ble en helt annen hverdag! Hadde tenkt å amme en stund til, men når det ble en kamp hver gang så er vi mye mer fornøyd med å ha gått over til flaske :) :)

Synd å si det, men godt å høre at flere har den samme utfordringen... Her klikker han ved puppen vær gang han skal fise virker det som, og det er gjerne flere dager før en bersjebleie som kommer skjeldent. Han dier best på natten eller når det bare er oss i rommet. Mye har blitt beder etter kiropraktor timer, men jeg kan bare glemme å gi han puppen om han har sovet for lite... Problemet er bare det at han blir fort overtrøtt og det virker som om luft smertene ødelegger or den gode søvnen på formiddagen.

Frøkna her vil bare ta pupp om natta, har helt gitt opp amming på dagtid (hun er 13 uker). Holder på å pumpe ut den værste sprengen, og håper at jeg fortsatt kan amme om natta! ☺️

Merkelig nok, og heldigvis, virker det som om ammenekten er over for denne gang. Veide han i dag, og gått opp 400g på to uker. Helt vanlig. Og nå kan han spise både sittende og liggende, fantastisk! Jeg passet på å ikke presse han når han ikke ville. Men deilig at det virker å være over :) varte i åtte dager.

Merkelig nok, og heldigvis, virker det som om ammenekten er over for denne gang. Veide han i dag, og gått opp 400g på to uker. Helt vanlig. Og nå kan han spise både sittende og liggende, fantastisk! Jeg passet på å ikke presse han når han ikke ville. Men deilig at det virker å være over :) varte i åtte dager.

Så godt å høre! :)

Kan også være luft i magen eller at melka kommer for fort. Eldstemann var sånn i 3 måneder, denne bare i blant, da helst av overnevnte årsaker. Kan også skje når han er for trøtt eller overstimulert :)

Mini er 4,5 mnd men vi hadde en slik periode for ca en måneds tid siden, det varte i en uke og jeg gruet meg grønn til han skulle ha mat, jeg var stort sett hjemme den uka :p hs sa at det var helt vanlig med en slik periode i den alderen, han spise mye om natta så hadde vel litt å gå på.

Kan også være luft i magen eller at melka kommer for fort. Eldstemann var sånn i 3 måneder, denne bare i blant, da helst av overnevnte årsaker. Kan også skje når han er for trøtt eller overstimulert 

Så sant som sakt.. det er det vi brenner oss på stadig vekk

Blitt sånn her og nå. fikk sånn nesespray og det har hjulpet mitt, men hender fortsatt hun blir sinna som et lemen! Kjenner jeg blir så frustrert når jeg vet hun bør ha mat, men nekter!! går noen ganger opp i senga for å få henne til å spise

Back
Topp