Klexane/subkutant injeksjon ?

.Anonym.

Glad i forumet
jeg bruker klexane nå, og har tatt de ganske nærme navlen. Så leste jeg etterpå at det ikke skal settes nærme navlen..3-5 cm ifra.. Noen som vet hvorfor?? Jeg begynte å blø litt etter jeg var ferdig, det gjorde jeg i går også. Er det "farlig" å sette den for nærme?

Jeg blør innimellom jeg og. Hender jeg treffer en liten blodåre. Har mange fine farger på magen etter 3 mnd med blodfortynnende :)) Men jeg tror jeg har tatt de 5 cm unna uansett jeg. Sikkert ikke farlig, men ring klinikken du :)

Hva står det i bruksanvisningen din da? Du må lese den først.

Navlen er et nervesamlepunkt, er derfor en skal ha litt avstand. Men har du ikke merka noe, går det nok bra. Ofte kan man rispe litt med nålen når man trekker sprøyta ut igjen, og da kommer det en bloddråpe eller to. Ikke farlig :)

Du har nok bare begynt å blø fordi blodet er tynnere og da blør man lettere. På sykepleien lærte vi at de skal settes minst 5 cm fra navelen, husker ikke helt hvorfor ;) går helt sikkert bra fremover bare du setter litt lenger unna navelen, og bytter på hvor du setter. Ikke noe problem med småblødninger ut fra hva jeg har lært.

Hva står det i bruksanvisningen din da? Du må lese den først.
Det står at du skal holde deg litt vekke fra navlen. Men har ikke tenkt over det før nå. Har hatt en sykepleier før som har tatt sprøytene. Men hun satt også nærme. Spørte henne om hvorfor man skal holde seg 5 cm vekke fra navlen i går men hun visste ikke hvorfor? Merkelig :p

Ok! Jeg er blitt litt solbrent på magen selvfølgelig, noe jeg aldri pleier å bli.. Kan jeg fortsatt ta klexane på magen ? Gjør det noe ? Bortsett fra at det svir sikkert litt mer :p dumt spørsmål sikkert..

Ok! Jeg er blitt litt solbrent på magen selvfølgelig, noe jeg aldri pleier å bli.. Kan jeg fortsatt ta klexane på magen ? Gjør det noe ? Bortsett fra at det svir sikkert litt mer :p dumt spørsmål sikkert..
Jeg ser ingen grunn til at du ikke kan ta den på grunn av solbrenthet iallfall.
Men kan kanskje svi noe mer ja.. ;)

Hei :) Dere som tar klexane subkutan, merket dere i starten at dere ble litt kvalme ?
Jeg har akkurat startet og skal kun gå 10 dager på dette, så jeg har minste dosen. Går på dette grunnet overstimulering ved IVF forsøk.

Back
Topp