Klesvasken lukter surt!!!?

_mari_

Elsker forumet
Vi har stadig problem med at noen vasker stinker surt når de kommer nyvasket ut av maskinen... Har nettopp vasket selve maskinen uten at det hjalp...

Noen som har tips eller råd til hva som kan hjelpe?

Hva slags klær har du vasket? Vi har det samme problemet når vi vasker visse plag, da spesielt en del fleece-klær får hele vasken til å lukte som om den har ligget i maskinen i dagers vis.

Hos oss blir det sånn hvis en vask blir liggende i maskina for lenge før den henges opp. Ellers blir det ofte sånn når vi vasker håndduker o.l, men det har jeg konkludert med at er fordi maskina er for full? 

Har opplevd at klesvasken blir sur om det går for lang tid før den henges opp. (feks. over natta)
Er kjedelig å måtte vaske tøyet på nytt[>:]

Prøv en slik maskin rens. Eller så tror jeg også et eller annet med eddik er et tips mot lukt i vaskemaskin. Google it[:D]

ORIGINAL: ninni82

Har opplevd at klesvasken blir sur om det går for lang tid før den henges opp. (feks. over natta)
Er kjedelig å måtte vaske tøyet på nytt[>:]

samme her.. Har dere prøvd sånn maskin-rens???? Eller renset maskina for alt lo og skitt? her måtte begge deler til, men vi har en gammel maskin vi da...[8D]

ORIGINAL: citadel

Vi hadde det slik med den forrige maskina vår. Vi forsøkte maskinrens uten hell og konkluderte med at den var klar for utskiftning. Problemet ble derfor løst ved å kjøpe ny[8D]
Det var en gammel maskin da
, med bare 800 o/min og så var det ikke så mange kg kapasitet for tøyet. Vi pakket den nok alt for full til tider.

Samme. Vi prøvde ALT (kjøre tom kokvask, maskinrens, eddik osv osv) og så sa den takk for seg en dag. Problemet forsvant jo selvsagt da vi kjøpte ny, men nå passer vi på å ha døren åpen når maskina ikke er i bruk, og å ikke pakke den alt for full hele tiden. [8D] Men vi kjøpte maskin med 9 kg kapasitet vi nå da. [:D]

Vi må også ha ny vaskemaskin snart[&:] 

kjøpte ny av samme problem men den eg hadde var gammel og var isje så god sentrifuge, men d har hendt innimellom med den nye også men e sikkert for eg har trykt masse inni:)

Hmm altså maskinen vår er 2.5 år gammel.. såeh håper ikke den må byttes alt...
Maskinrens har jeg nylig brukt.. og klesvasken var ganske vanlige klær om jeg ikke tar helt feil.. *hmmm*

Den hadde heller ikke ligget i maskinen mer enn en time...

Hvilket skyllemiddel bruker du? Har opplevd flere ganger at skyllemiddel fra comfort kan lukte surt.

Altså, kan få klesvasken til å lukte surt.

Rensa filteret?

ORIGINAL: Bare Kari

Hvilket skyllemiddel bruker du? Har opplevd flere ganger at skyllemiddel fra comfort kan lukte surt.

Ah, glemte det! Vi måtte bytte skyllemiddel, og vaskepulver.. Lukta gammelt av klærne..[>:]

Vi bruker bare comfort, men har ikke sur klesvask konstant for det. Hos oss er det kun de mørke klærne som STINKER! Og da mener jeg STINKER! Jeg har forska litt på det, og har funnet ut at hvis jeg vasker sokker sammen med resten på 40 grader, så blir det sånn.
Om jeg ikke vasker sokker i samme maskin, men koker de på 90, så blir det bedre. Ikke helt bra, men bedre..

Back
Topp