Klesvask

SHS

Elsker forumet
Hvordan vasker dere hvite klær med mønster eller trykk i sterke farger?

Vasker dere sammen med hvite klær eller farget klær? Blir alltid i tvil om jeg skal risikere å få hele hvitvasken ødelagt av farge eller om jeg skal få ett plagg grått.

Alt som er hvitt hvasker jeg med hvitt, selv om det er trykk på :)

Kommer ann på trykket og verdien på plagget. Mye trykk og billig plagg går med farget :) Lite trykk går i hvitt.

Er det hovedsaklig hvitt havner det i hvitvask her, men kan man si et er en blanding av farger med en del hvitt i - da havner et sammen med farget.....

Jeg velger hvitvask på f.eks. klær med sorte og hvite striper, og med mønster/trykk. Har foreløbig aldri opplevd at det er noe problem. :)

Eg gjør det enkelt eg. Hiver alt i ett; farger, hvitt osv. Jepp, veit at det er den store "vaskesynden", men eg har fortsatt ikkje opplevd avfarging, og har gjort det sånn i 10 år. :)

Jeg vasker det med hvitt, for jeg tenker som så at det kan jo ikke farge av, for da setter det jo også farge på seg selv. Mulig jeg vasker det separat et par ganger først.

Stort sett har jeg en egen vask for lyst farget tøy, så da putter jeg det i den :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg gjør det enkelt eg. Hiver alt i ett; farger, hvitt osv. Jepp, veit at det er den store "vaskesynden", men eg har fortsatt ikkje opplevd avfarging, og har gjort det sånn i 10 år. :)

Samme her ; p Bare spesielle finklær i hvitt som blir vasket med bare hvitt, ellers har jeg alt sammen :) Aldri opplevd avfarging, og syns det hvite holder seg like hvitt ; )

Plagg med mye farge og litt hvitt vasker jeg sammen med farget klær som jeg vet ikke farger over, og hvite klær med litt farge/trykk vasker jeg med hvitt. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lyse farger som hvitt med fargede striper/trykk, lyserosa, grått, lys lilla osv går sammen, når det ikke er vaska før får det seg kanskje en runde alene først eller med utvaska mørkere farger (ved mørkere rosa eller lilla)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vasker hvite klær med mønster med lyst tøy og mørkt for seg :)

Drømmer om enda ett mirakel ♡ fullammer så dette kan ta tid. englemamma og mirakelmamma <3

??? Jag har flera gånger varit med om att vitt blivit rosa eller grått eller annan missfärgning. Vuxna kläder alltså. Ingen erfarenhet av babykläder :P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp