klesvask

verteline

Elsker forumet
sånn mitt mellom sortering av mørkt å hvit... vasker dere på hurtiprogram noen gang?... blir det reint?...

fant nettopp ut at vi har sånn 15 mins program på vaskemaskinen :P funker det bra så kan det jo være genialt? :p

Bruker alltid hurtigvask på sånne ting som ikke er skitten. Som t skjorter og sånne ting som bare er "lett" brukt. 60 grader og hurtigvask!

Voksentøy går som regel på hurtigvask :)

Hurtigprogrammet på vår maskin er bare for 1,5 kg tøy. Jeg bruker det hvis jeg en sjelden gang skal vaske bare noen få plagg. Det blir helt rent. :)

Som oftest vasker jeg fulle eller minst halvfulle maskiner, så da må jeg bruke andre program.

Bruker korte programmer (som småvask eller håndvask som de heter på min maskin) om jeg har veldig dårlig tid og trenger å få vasket et spesielt plagg, men vanligvis kjører jeg full maskin med finvask på vanlig program, ca 45min.

tar evt hurigprogram om jeg har noen klær som ikke er så skitne og som ikke går med andre klær, feks at de farger av (småen har en svart og rød bukse som klarer å lage rosa flekker på alt som ikke er like mørkt).

Mitt kortprogram er på en time, så ja det bruker jeg.

Hadde jeg hatt et program på bare 15 min ville jeg nok kanskje brukt det til f.eks. bamser og andre ting som ikke egentlig tåler vask, og kanskje utedresser, regntøy og sko. Ville nok ikke brukt det til vanlige klær. 

Vasker stort sett bare få plagg, spesielle plagg eller noe på hurtigprogram. Men det er pga at jeg bestandig har fulle maskiner da..

Vasker stort sett bare få plagg, spesielle plagg eller noe på hurtigprogram. Men det er pga at jeg bestandig har fulle maskiner da..

Jeg har hurtigprogram på alt, eller ikke hurtigprogram- men noe kortere program.

men 40 minutt er vel det raskeste jeg bruker, 15 minutt synes å virke litt lite. men med ny og fancy maskin så funker det sikkert det og.

Alt av klær til meg og mannen går på hurtigprogram som er på 30min.. Undertøy, håndkler og sengetøy går på vanlig program og høyere temp..

Bruker 15 min program på favorittbamsen som må vaskes flere ganger i uka, regntøy og hvis jeg har glemt å vaske noe som jeg må ha med meg på tur f.eks. Ellers kjører jeg klær på hurtigprogrammet som varer 1 time og håndklær, undertøy osv på vanlig program. Hvis jeg har dårlig tid hender det at jeg korter ned tiden på håndklevasken også, tror tiden da blir redusert med en time eller noe!

Bruker 15 min prog til "nødvask, og ting som ikke er spes skittent.. Så brukes igrunn skjelden, kjører somregel 90 min.

Har ikke noe 15-minutters program jeg, så her går det meste på vanlig 40 eller 60 graders vask. Og det tar et par timer....

Ullvask og sånne ting er det jo program for, og det er kortere.

Men jeg har en sånn knapp for mindre mengde eller lett skittent tøy, og da er vaskeprogrammet på halvannen time ca. Så det bruker jeg noen ganger.

Men nå er maskina vår 5-6 år gammel da, så er sikkert nyere funksjoner nå... (gorenje-maskin)

Klær blir ikke rent på 15 minutters programmet.. Kanskje om det er 1-2 plagg i maskinen, men særlig mer enn det. Men slike ting som putetrekk fra sofaputer som bare trenger en oppfriskning er greit å bruke 15 min på..

På vår maskin er det er program som heter dagligvask som er på 1 time, det bruker jeg til vanlige klær og det vasker rent.. :)

Back
Topp