Klesstørrelse

Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har holdt ut helt til i dag med å kjøpe første plagg til mini! Er glad jeg gjorde dette da mistanken stemte og vi har fått veldig mye klær. Blandt annet har vi nå 8 (!) bodyer i str 62.
Skal begynne å samle litt klær i ulike størrelser nå og lurer jo veldig på hvor mye man trenger i de forskjellige størrelsene, og ikke bare for de første 2-3 månedene.. Er spesielt vanskelig da jeg vil sy det meste selv og da ikke bare kan løpe ut å kjøpe ting når det trengs..
 
Har holdt ut helt til i dag med å kjøpe første plagg til mini! Er glad jeg gjorde dette da mistanken stemte og vi har fått veldig mye klær. Blandt annet har vi nå 8 (!) bodyer i str 62.
Skal begynne å samle litt klær i ulike størrelser nå og lurer jo veldig på hvor mye man trenger i de forskjellige størrelsene, og ikke bare for de første 2-3 månedene.. Er spesielt vanskelig da jeg vil sy det meste selv og da ikke bare kan løpe ut å kjøpe ting når det trengs..

Det er nok ikke så lett å vite hvor mye hver enkelt baby bruker av størrelsene. Noen babyer gulper eller sikler konstant og trenger masse skift, andre griser ingenting. Men den vokser saktere etter hvert så man trenger mer og mer av størrelsene etter hvert og. Om du syr selv og er redd det skal bli mye/lite så begynn med litt og så ordner du resten når baby har kommet;) selv har jeg bare skaffet klær opp til 62/74. Størrelsene etter det tar jeg etter hvert :)
 
ImageUploadedByBV Forum1470906038.604951.jpg

Dette har i grunnen ikke noe med antall klær å gjøre, men med størrelse ;)

Kjøpte pysjer i går, en type på HM og en på Kappahl. Begge skal være str 50, men sjekk lengdeforskjellen i beina! Kan da umulig stemme, og hvorfor er ikke 50 cm alltid 50 cm..? ;) ikke så lett, kan tydeligvis ikke bare se på lappen, da kan jo noen klær bli for små før jeg får tatt de fram..
 
Vis vedlegget 191028

Dette har i grunnen ikke noe med antall klær å gjøre, men med størrelse ;)

Kjøpte pysjer i går, en type på HM og en på Kappahl. Begge skal være str 50, men sjekk lengdeforskjellen i beina! Kan da umulig stemme, og hvorfor er ikke 50 cm alltid 50 cm..? ;) ikke så lett, kan tydeligvis ikke bare se på lappen, da kan jo noen klær bli for små før jeg får tatt de fram..
Har lagt merke til det samme selv. har en pysj i 56 som er større enn en annen i 62.
 
Vis vedlegget 191028

Dette har i grunnen ikke noe med antall klær å gjøre, men med størrelse ;)

Kjøpte pysjer i går, en type på HM og en på Kappahl. Begge skal være str 50, men sjekk lengdeforskjellen i beina! Kan da umulig stemme, og hvorfor er ikke 50 cm alltid 50 cm..? ;) ikke så lett, kan tydeligvis ikke bare se på lappen, da kan jo noen klær bli for små før jeg får tatt de fram..
Har lagt merke til det samme selv! Syns spesielt bodyene fra HM er veldig små. Når jeg tok en body fra HM i str 56 og sammenliknet med en fra KappAhl i str 50, syns jeg nesten at den fra HM var minst. Veldig stor forskjell altså! Fort gjort å se seg blind på det..
 
Er veldig stor forskjell på størrelsene, så jeg har sortert tøyet i kommoden etter faktisk størrelse, ikke nummeret. Har kjøpt endel fra pop i størrelse 50, men vet at de er store i størrelsen så det ligger sammen med det andre i 56. De aller minste klærne jeg har kjøpt er 2-pakningene med omslagsbodyer og bukser med føtter fra hm.
 
Har lagt merke til det samme selv! Syns spesielt bodyene fra HM er veldig små. Når jeg tok en body fra HM i str 56 og sammenliknet med en fra KappAhl i str 50, syns jeg nesten at den fra HM var minst. Veldig stor forskjell altså! Fort gjort å se seg blind på det..

Festlig at det var HM-pysjen som var størst av de jeg kjøpte ;) Enig i at bodyene fra HM er små ja.

Må nok også sortere litt ut fra faktisk lengde og ikke merkelappen. :)
 
Festlig at det var HM-pysjen som var størst av de jeg kjøpte ;) Enig i at bodyene fra HM er små ja.

Må nok også sortere litt ut fra faktisk lengde og ikke merkelappen. :)
Ja, er ikke det typisk :p
Er nok lurt å sortere på den måten ja. Må nok gå gjennom det vi har til nå og gjøre det samme :) Kjedelig å ikke få brukt noe på grunn av det!
 
Det var lurt å sortere klærne på den måten ;) Takk for tips! Må nok gjøre det etter alt er vasket, i tilfelle noe endrer seg litt i vask også :p
 
Lindex er ofte små i str, name it er langt og smalt. Håpløst at det ikke kan være likt
 
Lindex er ofte små i str, name it er langt og smalt. Håpløst at det ikke kan være likt
Syns lengden på alt gjerne kunne hvert likt, men bredden er jeg glad ikke er lik.
Snuppa passet name it perfekt og det meste andre så ut veldig rart ut, verst var cubus hvor man kunne puttet to av henne i bredden.

Men ja lengden kunne hvert lik ja, for det er bare forvirrende ellers, syns lite faktisk er str 50
 
Syns lengden på alt gjerne kunne hvert likt, men bredden er jeg glad ikke er lik.
Snuppa passet name it perfekt og det meste andre så ut veldig rart ut, verst var cubus hvor man kunne puttet to av henne i bredden.

Men ja lengden kunne hvert lik ja, for det er bare forvirrende ellers, syns lite faktisk er str 50

Ja, enig i at det er bra at bredden er forskjellig :) men lengden kunne vært lik. Kan hende de er bedre nå, men Cubus sine husker jeg at jeg syns var helt håpløst. Spesielt i halsen var det så vidt at det funka ikke uten siklesmekke..
 
Ja, enig i at det er bra at bredden er forskjellig :) men lengden kunne vært lik. Kan hende de er bedre nå, men Cubus sine husker jeg at jeg syns var helt håpløst. Spesielt i halsen var det så vidt at det funka ikke uten siklesmekke..
De gikk ned på magen til snuppa her så helt umulig, men ei venninne med en baby som var litt mer rund elsket de da de passet bra :)

Men håpløst med den lengden syns jeg!
 
Back
Topp