Klesstørrelse?

mi blei og 3 mnd no 31 januar og ho var da 62,5 cm og 7380 gram. så ho er ei go lita bolle. vi bruker 68 i nattøy og hel drakter men må snart opp en str der ser eg og så bruker vi 62 i bodyer og strømpis ennå=)

Størrelsene varierer veldig fra merke til merke, og ikke minst etter hva slags klesplagg det gjelder. Gutten min var 52cm og 3176 da han ble født. Han blir 4mnd den 15.2, og ble på 3mndkontroll målt til 7080g og 66cm, og siden da har han vokst veldig. I bodyer bruker han mest str.68 og i bukser str.62. Samtidig er det noen klær i str.56 som fortsatt passer.

Knerten var 7.7kg på kontroll ved 4 måneder.
Så nå går det stort sett i str 68 :)

Lykkeliky skrev:

Madinka skrev:
Her var lillemann 67,5 cm ved 3-mndskontrollen, og når han nå straks fyller 4 mnd, så bruker han kun en eneste body i str 68 (strechy materiale).
Han bruker ellers 74 i bodyer.
Jeg opplever stor forskjell på klærne. Vide bukser (type velur fra Lindex) med bred midjelinning passer ennå i str 62 og 68, mens en ullpysj jeg har i str 74 er litt knapp.

Her passer lillestoregutt str 80 fint i disse buksene. :-O  68 får jeg ikke over rompa hans.. hehe.

Måtte legge disse velurbuksene bort nå. Bruker tøybleier, og rompa blir litt større og da ble de plutselig litt knapp (har ikke brukt de på en stund, da det har gått i strømpebukser og dresser).
Ullpysjen fra Janus i str 70 kan vi ikke bruke lengre, selv om den ikke er med føtter. Den ble for kort i torsoen.

68. og noen i 74 er fortsatt litt stor men kan brukes.

har vel bare noen ull nattiser igjen i str 68 ellers e hun i 74. i dag hadde hun på seg en helt ny bukse i str 80 fra lindex........passet helt fint....... str varierer nok fra butikk til butikk=)

Back
Topp