Klesstørrelse?

HDM

Blir kjent med forumet
Hvilken størrelse bruker Oktober babyene nå?vi har ikke vært på 3 månders kontroll enda og må vente en uke til. Gutten vår begynner på str 74 nå og han blir tre månder 31.Jan.så jeg lurer på om jeg har en sværing eller er det slik at guttene vokser mye raskere en jentene. Har en jente på 1.5år og hun bruker 86.

Gutten min bruker noe 68 og noe 74 og er også 3 mnd 31.jan. Alle sier at han er kjempestor for alderen. For en uke siden veide han 7,6 kg og det er jo ganske mye tror jeg. Han var forresten 55 cm da han ble født! Hor stor var din? Og har du veid han nylig?

Mi bruker for det meste 68 nå. Hun var 2820 gram og 49 cm ved fødsel, og var 5150 gram og 62 cm på 3 mndrs kontrollen.

Sesses: Han var 53 cm ved fødsel. veide han forje vekke og da var han 7500, men det var på vekten vår her hjemme og den viser litt så som så.kan være mer og kan være mindre. jeg prøvde å målen han i stad og kom frem til 66.5, men det var med tomstokk,hehe stemmer sikkert ikke. er veldi spent på kontrolln. Jenta mi er veldi liten i størrelse, så er ikke vant til slike kjemper;)

Høres ut som gutta våre er ca like store =). Vi vede han også hjemme foressten. Blir spennende med 3 mnd kontroll. Jeg har ikke min før 16 februar jeg. 

Ja det høres slikt ut:)vi skal på tirsdag så det blir jo så og si akkorat på tre månders dagen:)blir spennende:))

Her har vi brukt str 68 siden han var to mnd. Skal på 3-mnd kontroll til uka :)

Her går det i 74 og 80(!!)

Har en kjempebaby som er laaang i overkroppen, så han bruker 80 i en del bodyer, Bukser passer han som regel i 74, hvis ikke de er stramme rundt livet.. Klumpen min <3

Mini her er lang for alderen og hun var 62,5 når hun var 3 mnds, med andre ord vil jeg tro du (og flere av dere) har en lang baby :D

Vi bruker str 62 nå, men er på vei over i str 68 :)

Her går det fortsatt i 62!Han var 61cm på kontrollen så må nok snart finne frem 68 klærne, men har en del klær i 62/68 og de passer så fint..litt stort ennå!
Lillemann var stor ved fødsel, 4220g men har lagt seg litt lavere på kurven i etterkant, nå veier han 5955.

Hun bruker 62

var 3 mnd i går og veide 5100 og var 60,5 cm på kontroll denne uken :)
en liten lang dukke :)

Frøkna her bruker 62 og 68, hu var nesten 62 cm og 6,8kg ved 3 måneders kontrollen. Synes hun er stor nok. :P

Vi bruker 62, og han er 4 mnd. Liten igrunn, var 6,1kg og 60cm på 3 mndr kontrollen

Her var lillemann 67,5 cm ved 3-mndskontrollen, og når han nå straks fyller 4 mnd, så bruker han kun en eneste body i str 68 (strechy materiale).
Han bruker ellers 74 i bodyer.
Jeg opplever stor forskjell på klærne. Vide bukser (type velur fra Lindex) med bred midjelinning passer ennå i str 62 og 68, mens en ullpysj jeg har i str 74 er litt knapp.

Madinka skrev:
Her var lillemann 67,5 cm ved 3-mndskontrollen, og når han nå straks fyller 4 mnd, så bruker han kun en eneste body i str 68 (strechy materiale).
Han bruker ellers 74 i bodyer.
Jeg opplever stor forskjell på klærne. Vide bukser (type velur fra Lindex) med bred midjelinning passer ennå i str 62 og 68, mens en ullpysj jeg har i str 74 er litt knapp.

Her passer lillestoregutt str 80 fint i disse buksene. :-O  68 får jeg ikke over rompa hans.. hehe.

Snuppa her blir 4 mnd den 13 feb, og bruker mest str 62.
Har et par bodyer i 56 som fortsatt passer, men har også lagt vekk et par i 62 som er blitt for små. Og så har jeg et par bodyer og bukser i 68 som passer nå...
Er jo så stor forskjell på de forskjellige merkene.

Hun var 6415gr og 63cm på 3mnd kontrollen den 17jan:)
Blir spennende å se hvor stor hun er blitt på 4 mnnd kontroll den 14 feb:)

her bruker snuppelura str 50-56 enda. Hun er 5måneder om drøye 10 dager, så hun er ganske så lita, men blitt stor i forhold til hvor lita hun har vært :)

Back
Topp