Klesstørrelse OG vekt/lengde på barnet!

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ser det er store forskjeller på klesstørrelser. Jeg lurer derfor på hva barna veier og hvor lange de er, samt hvilken størrelse de bruker ;) Jeg vil tro at det er store forskjeller også der... hehe

Frøkna bruker 56 nå (Må over på 62 i nattdrakter med fot) - for 2 uker siden veide hun 4495 gram og var 57 cm

Snuppa mi veier 5055, lengde måler de ikke før hun blir 3 mnd. Hun var 54 cm lang når de målte henne på sykehuset. Hun er 7 uker gammel :)

Hun bruker noe klær i 50 (bodyer, bukser uten føtter), mest klær i størrelse 56 og noe i 62 (pysj med føtter ++)

Tipper A veier ca 7kg nå. Han bruker 62 og litt 68. Han er lang i ryggen, men ikke så lang i beina. Vet ikke hvor lang han er, for de måler visst ikke lengde før på 3 mnds-kontroll.

Min lille veier ca.5kg nå og er 2 mnd. Hun har aldri blitt målt pga. seteleie, så lengden aner jeg ikke. Hun bruker 56 og 62. Noe i 56 er allerede for smått mens noe i 62 er litt for stort.

Mini er idag 2 måneder og 2 dager, veide idag 6,8kg og er 61cm lang. Vi bruker for det meste 62 i klær, kommer ann på hvilket merke det er.

Han er 2mnd, er nok passert 6kg og er nokså lang (3986g og 52cm ved fødsel og 5600g ved 6uker). Nå bruker vi 56 i strømpebukser og klær fra newbie og hust&claire. Ellers er vi over i 62 :) Pysjer med fot fra nameit er en tragedie når der kommer til størrelse, de er jo så korte :p

Min er 5,5 uke og bruker str 62. Det er pga armlengden og rygglengden, for det er litt for stort ellers. Bukser kan vi bruke 56 i, hvis det er lange bein på buksene. Str 56 i bodyer får jeg ikke til å lukke, da må jeg skaffe bodyforlenger. Men de passer best rundt magen. Han veier 4,6 kg, men jeg vet ikke lengden. Jeg målte med målebånd og fikk 59/60, men det kan fint være feil.

Her kan vi både bruke 50,56 og noe 62. Hun er over 5 kg , vet ikke hvor lang hun er nå men var 53 cm da hun ble født 24 desember :)

Min lille gutt er 7 uker og veide 5075g og var 57 cm lang på 6 ukerskontrollen. Bruker mest str 56 men også begynt med litt 62 i pysjer og et par bukser :)

Hun var 6,1 kg forrige uke. Vi bruker mest 62 og noe i 68:)
Lengde blir ikke målt før på 3-mnd kontroll.

Ti uker nå, og veide for en uke siden 4710. Lengden vet jeg ikke, hun var 46 cm da hun kom. Bruker størrelse 56, noe i 50 og såvidt et par plagg i 62.

Ja, var overrasket over hvor korte de er. 62 er nesten for kort nå til min på 8,5 uker..

Jeg har allerede lagt vekk en pysj fra nameit i 62 til min på 9uker, men de fra Kappahl (ikke newbie) i 50/56 passer enda :p rart hvor store forskjeller det er :)

Mi var 5280 ved siste veing for litt under to uker sia, lengde vet jeg ikke. Ho bruker i stor grad 62 nå. Mest fordi vi ikke har så mye i 50 og 56:)

Han er ca 6,5 kg å rundt 64cm(bare ca mål hjemme for etr par uker siden da de ikke måler før ved 3mnd kontrollen), bruker 68 å 74 i klær :-)

Frøkna veide 3610 g i dag på seksukerskontroll, lengden har ikke blitt målt siden hun var 48 cm ved fødsel

Back
Topp