kles tips

Alvepike

Elsker forumet
Jeg har et lite kles tips, kjøp omslagsbodier til å begynne med, jeg husker at det vår bare såååå skummelt å tre bodiene over hodet til tullemor da hunvar nyfødt.Og Alt med hette på er bortkastet når de er så små..

Noen andre med  tips??

Enig i det med hetter på innertøy...bare i veien... Samme egentlig med kjoler på jentene. Vi hadde så mange at vi ikke rakk å bruke alle mer enn én gang...
I starten klarer man seg lenge med bodyer og strømpebukser. Sokker faller av. Sparkebukser er deilig og får babyene til å se ut som babyer. :) Uten fot på varer de litt lengre.
Str 50 passer (hvis du er heldig) et par uker. Det er kjekt å ha noen få bodyer og strømpebukser som passer de første dagene, men man går fort opp i 56. Mange begynner rett på 56.

Og for all del - ikke glem at butikkene er åpne etter fødselen også. En del utstyr er ikke vits i å kjøpe før du ser om du trenger det, og noe kommer du til å trenge mer av.

Omslagsbodyer ble flittig brukt her. Men husk at det er januarbabyer, så ull er gull;) Og praktiske, enkle klær er best i begynnelsen. Bukser og bodyer.

Jeg hater omslagsbodyer og syns sånne andre var mye bedre. :-)

Og jeg kan ikke fordra tipset om at 50 bare holder noen uker så man trenger ikke så mye; ALLE sa det til oss forrige gang og vi måtte kjøpe en god del etter at babyen var født, selv om han ikke var så liten. :P Han brukte 50 lenge, og han var 50cm da han ble født.

En annen erfaring med kleshandling jeg fikk, var å ikke handle altfor mye varme klær/tynne klær/osv før heller. Siden "alle" sa at han vokser så fort, og jeg fikk streng beskjed av ei å bytte bamsedressen jeg hadde kjøpt i 56 for jeg trengte mye heller 62..Da han enelig passet denne bamsedressen i 62 så var det altfor varmt ute å bruke den;) Slik hadde jeg det med mye.

Og tynne votter/sokker e greit å ha til hendene, så de ikke klorer seg så mye i ansiktet.

Faktisk samme her! Hun brukte str 50 lenge, og hun var 49 lang.
Så jeg kjøper inn en del 50 denne gangen. Husker sist at vi fikk mye klær i større str.

lnie skrev:
Jeg hater omslagsbodyer og syns sånne andre var mye bedre. :-)

Og jeg kan ikke fordra tipset om at 50 bare holder noen uker så man trenger ikke så mye; ALLE sa det til oss forrige gang og vi måtte kjøpe en god del etter at babyen var født, selv om han ikke var så liten. :P Han brukte 50 lenge.

Og tynne votter/sokker e greit å ha til hendene, så de ikke klorer seg så mye i ansiktet.

Jeg begynte rett på 56 og 62. Han hadde sikkert passet str 50, men jeg hater når klær til de små sitter akkurat, jeg vil at det skal være litt stort. Da kan jeg heller brette opp armene litt. Bukse og body er det greieste syns jeg. De få plaggene sønnen min hadde med hette, klippet jeg rett og slett av hetta:)

jeg også fikk høre at jeg måtte kjøpe str 56 fordi at jeg ikke trengte 50 lenge. men jeg fikk en gutt på 2580g å 48 cm, og trengte prematur klær, så det er lurt og ha litt av vært.
JANUAR=ULL ;)

Hvorfor skal det kun være praktisk?? Jeg elsket å kle lillemor i kjole, å sløyfe i de to hårstråene hun hadde :o) Dessuten passer di aller fleste nyfødte str 50, hvis de ik er veldig store da. Alle mine tre barn har brukt 50 til å begyne med, klærne skal jo ik se ut som sekker heller :o)  

Vi fikk ikke brukt noen klær i 50. Kanskje i to uker eller noe. Han var 53 cm da han ble født. Så det er nok veldig forskjellig ja :) Lurt å vente til ungen er født med å handle mye 50 hvertfall. Synes jeg :)

eg hater omslagsbodyer.. dei blir ikkje brukt her.. mye lettere å ta over hodet, ikkje skummelt i det hele tatt.. her har me aldri fått brukt str 50. rett på 56..
bruk sparkebukser.. det er såååå herlig.. kle babyen mest mulig baby aktig.. mange som kler babyen for "tøffe" klær...

~knocked up~ skrev:
eg hater omslagsbodyer.. dei blir ikkje brukt her.. mye lettere å ta over hodet, ikkje skummelt i det hele tatt.. her har me aldri fått brukt str 50. rett på 56..
bruk sparkebukser.. det er såååå herlig.. kle babyen mest mulig baby aktig.. mange som kler babyen for "tøffe" klær...

Helt enig, jeg har funnet noen få nøytrale gode gammeldagse sparkebukser. Får endel rare blikk og spørsmål om jeg ikke så di nydelige dongeribuksene å slikt som de hadde, nøytrale å såååå nusselige... Vel, jo når ungen blir størrre så.....

Jeg satser på en body og strømpebukse-unge denne gangen også! :) Var det vi endte opp med å bruke mest av sist, så regner med det gjelder denne gangen også.

Jeg fikk også beskjed om å ikke kjøpe mye i str 50, men tvillingene ble jo født 4 uker for tidlig..så de var da str 44!! Så alt var for stort, var nesten umulig å få tak i premature klær da også.

Et tips er jo å kjøpe det DERE vil ha, kjøp noen bodyer med omslag og noen uten, sparkebukse og vanlige bukser.så finner du fort ut hva du liker og ikke liker :o)

Jeg har en svigermor som skal styre ALT, så denne gangen lukker jeg øra!! :o)

Back
Topp