"Kles kode" for ansatte i barnehage.

og så er det noe med å se velstelt ut forøvrig da. ren og pen liksom. tenker jeg da. men er jo delte meninger om kleskode skjønner jeg:)

så lenge det er behagelig for deg så bryr jeg meg svarten i hva du har på deg.. hehe

jeg leverer ungene i barnehagen og er opptatt av hvordan di ansatte tar seg av barna mine, ikke hvordan dem går kledd.

ta på deg klær som DU er komfortabel med. ikke tenk på hvordan du ser ut..

behagelige klær!
men man trenger ikke se ut som en dass heller[:D]

noe som er behagelig, noe som du ikke er "redd" for å sånn... [:)]

Er vel ikke noen kleskode for barnehageansatte! Ta på deg det du vil, men det bør være behagelig (siden det blir en del lek i løpet av dagen)! [:)]

Om sommeren er det dog strengere (mht. å vise kropp)

Er det så viktig da? De finner jo fort ut selv hva som er behagelig...

Så lenge det er anstendig sier jeg [:)] Ingen rumper, lår eller pupper som tyter ut [8D][:D]

ORIGINAL: Trude Ellerei

Jeg bor i tunika og tights, og er veldig opptatt av komfort - så det ville jeg anbefale.
Og viktig med lite utringing, for når man bøyer seg stadig, så vil man jo ikke være på utstilling. En deilig cardigan eller fleecejakke/-genser er også deilig å ha i nærheten.

Funker fint i min lille barnehage i hvertfall.

Helt enig. Når damene tropper opp i dongeribukser med lavt liv så alle ser g-strengen og puppene henger på tørk, da blir det litt usmakelig syns jeg. Helt greit at en vil kle seg opp og se fin ut, men det passer ikke heeel i bhg når en skal ned på gulv, opp i sandkasse osv osv osv.
Behagelig og anstendig, enkelt og greit.

De fleste i bhg til guttungen går i thights eller joggings. Og jeg synes det er helt greit. Så lenge klærna er rene og hele[;)]

ORIGINAL: Helene Burugle

Det du føler for.

Personlig hadde jeg valgt klær som er lett å røre seg i. Jeg har et par jeans som funker som "lekebukser" og de hadde jeg antakelig brukt en del. Jeg liker ikke å bruke joggebukser utenfor hjemmet mitt.

Sign. Ville ikke ha gått i joggebukser..tror ikke jeg har sett det i vår barnehage engang[:-] jeanstights er jo sikkert og veldig behagelig å gå i,så tror jeg hadde valgt det i tillegg til litt romsligere jeans[:)]  Greit at jeansen ikke er så lav på livet, for som det var nevnt her, kan det bli litt rævsprekkblotting da[:D]

Jeg bruker omtrent bare joggebukser/velurbukser på jobb, men ser at mange andre "kler seg litt opp".

Det går ikke en dag uten at jeg blir synlig skitten, spesielt på denne tiden av året, så synes det er greit å bruke klær jeg ikke er så redd for[:)]

Det beste er vel myke klær ihvertfall! Som er lette og bevege seg i [:)] Og som er behagelig og ha under regntøy/dresser f.eks.

Joggebukser, Tights, Velur bukser og alt anner behagelig tøy som du ikke trenger å være redd for å grise til og som du kan bevege deg greit i [;)]

ORIGINAL: LillianneLie

Jeg bruker omtrent bare joggebukser/velurbukser på jobb, men ser at mange andre "kler seg litt opp".

Det går ikke en dag uten at jeg blir synlig skitten, spesielt på denne tiden av året, så synes det er greit å bruke klær jeg ikke er så redd for[:)]

Samme her[:)]

ORIGINAL: et_lite_vesen

For min del kan du bruke hva du vil [;)]

Hørte om noen som måtte ha på seg t-skjorter i den verste sommervarmen, av respekt for barna.Det syntes jeg nesten blir litt småtragisk... [8|]

Vi kan ikke ha topper med bare skuldre på om sommeren- av respekt for foreldre og barn av kulturer der dette ikke er helt tillatt... Vi må ha t-skjorter. For min del er det helt OK, liker t.skjorter jeg, men reagerte faktisk litt inni meg da jeg hørte det[:)]

Er ikke kleskode i bhg vel. Jeg går i det jeg går i til vanlig. Som regel er det tunika/tights.

Kler meg ordentlig...du skal jo møte foreldre der og...jeg har aldri hatt på joggebukse eller komfortable klær sånn sett når jeg er på jobb...

Jeg bruker det meste på jobb som jeg føler meg komfortabel i,løse jeansbukser,sportsbukser,jeanstights, div gensere
,cardigan osv.
Går aldri "slaskete" på jobb,men ikke i de klærne jeg er mest redd for[:)]

ta på deg det du vil du[:)]så lenge du ikke har så åle trange klær at du ikke kan bevege deg[8D] eller vise halve rumpen og magen[;)]

Jeg bruker helst joggebukse eller tights [:)] Synes det er ubehagelig å bruke dongribukse på jobb, mister så masse bevegelighet, og det er ikke noe særlig å være på gulvet sammen med barna.

Back
Topp