"Kles kode" for ansatte i barnehage.

Anlise

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Jeg skal begynne å jobbe i barnehage...

Lurer på hva dere mener er ok antrekk?

Selv tenker jeg joggebukse, velur bukse og slikt da dette er praktisk å ha når man er på gulvet med barna osv...

Men hva mener du?!

Kom gjerne med forslag til første dag på ny jobb antrekk å [;)][8D]

Behagelige klær som du klarer å leke og vere aktiv i vil jeg si ihvertfall. Og rekner med det blir mye søl med allt mulig i bhg. så er nok ikke nødvendig å kle seg opp[:D]

Aner ikke bare det er behagelig tenker jeg.

Er noen som går med tights og tunika i min sønns bhg, selv synes jeg det ser mer praktisk ut med joggebukse men.

Jeg jobber i bhg,bruker tights,dongribukser,buksetights.Bruker egentlig alt utenom skjørt.
Liker å føle meg vel,men samtidig skal det være komfortabelt.

ORIGINAL: Adrian_å_Mamma

Behagelige klær som du klarer å leke og vere aktiv i vil jeg si ihvertfall. Og rekner med det blir mye søl med allt mulig i bhg. så er nok ikke nødvendig å kle seg opp[:D]
[:)]

ser ikke noe galt i å bruke noe av det

Komfortable, praktiske klær, som også ser litt ordentlige ut. Velourbukser er noe jeg bruker hjemme. Jeg ville valgt løstsittende bukser i tøy som det ikke blir "knær" i. Topper som ikke er veldig utringede eller veldig ettersittende, og ikke tonnevis med smykker. Det viktigste er at du bruker noe som kan herjes litt med og slites, og som ikke gir fare for kvelning i lek. [X(] [;)]

Det du føler for.

Personlig hadde jeg valgt klær som er lett å røre seg i. Jeg har et par jeans som funker som "lekebukser" og de hadde jeg antakelig brukt en del. Jeg liker ikke å bruke joggebukser utenfor hjemmet mitt.

I barnehagen jenta mi går er det få som bruker joggebukser. Ingen som bruker velour (men er ikke det hjemmetøy?) De bruker mye turbukser, dongeri, fritidsbukser, tights. De er kledd ganske normalt egentlig, men ikke i "daffeklær". De har pene greie klær som man lett kan bevege seg i.
Det er vel utetøyet som er det viktigste egentlig da...

Klær som man beveger seg lett i, som er komfortable og som ser litt ordentlig ut. Greit og fremstå som velstelt selv om man skal male, tegne og base i snøen[:)]

Etter å ha jobbet i bhg i 6 år har jeg følgende tips:

Joggebukser og velourbukser er godt å gå i, men de blir så fort ødelagte.
Slitte på knær og romper og ser ikke ut etter å ha vært brukt en liten stund.
Olabukser er det beste.
Kjøper disse med stretch og some r litt høye i livet.
Tåler masse slitasje og fungerer mye bedre som jobb anntrekk.

Det er ingen kleskode i bhg.
Mange går is trømpis og skjørt osv også.
Det eneste:
Ingen bare mager, ikke lave utringninger og ikke kle deg sexy/ utfordrende.

Det du føler deg vel i ..
De der hvor min lille akkurat har begynt går nesten alle i jeans...
Jeg tror faktisk jeg ville syns det var merkelig om jeg så de i velur bukser... Joggebukser også kanskje... Det hører lissom til hjemme føler jeg da..
Men, tights med en god tunika er jo deilig å gå i også da [:)] Ellers finnes det jo så mange deilige bukser som ikke er stive og trange da[:)]

ORIGINAL: unemoren

Jeg jobber i bhg,bruker tights,dongribukser,buksetights.Bruker egentlig alt utenom skjørt.
Liker å føle meg vel,men samtidig skal det være komfortabelt.

Takk for innspill...

Ser ut som meg må en tur på butikken en tur... Bra det er SALG!!

Alt annet en utringninger/utfordrende antrekk og store smykker tenker jeg. Noe du selv synes er praktisk, behagelig og som du føler det vel i [:)]

Pass på å ha bukser som ikke er for lave i livet! Det blir mye bøying og sitting på gulvet, og det er ikke noe tøft med ræven hengende ute [:D][8D] Spesielt hvis du er på småbarnsavd - da foregår jo stort sett det meste på gulvet!

ORIGINAL: Rattatai

I barnehagen jenta mi går er det få som bruker joggebukser. Ingen som bruker velour (men er ikke det hjemmetøy?) De bruker mye turbukser, dongeri, fritidsbukser, tights. De er kledd ganske normalt egentlig, men ikke i "daffeklær". De har pene greie klær som man lett kan bevege seg i.
Det er vel utetøyet som er det viktigste egentlig da...

sånn er det i ungenes bhg og.

synes det er flotters med barnehageansatte i joggedresser, treningstøy osv. sporty og ofte fint, hvis ikke det er de mest slaskete og utgåtte buksene med knær gange ti! men olabukse og sånn er jo også helt helt greit:) jeg synes bare det ser litt smårart ut å være utstyrt med skjørt og masse dingledangle-smykker og super-fænsi-smænsi! litt smårart, men absolutt ikke noe jeg bryr meg om. betyr jo ikke noe som helst:)

Jeg hadde aldri gått på jobb (uansett hvor) i joggebukse..[:-] Har jobbet i noen barnehager, men aldri sett noen komme i joggebukse altså [:)]

ORIGINAL: chianti

Jeg hadde aldri gått på jobb (uansett hvor) i joggebukse..[:-] Har jobbet i noen barnehager, men aldri sett noen komme i joggebukse altså [:)]

men synes det er helt topp at barnehageansatte kler seg sånn at de kan virkelig kaste seg rundt med ungene og kose seg i lek og sånn jeg da! hehe. litt barnslig av meg og skal kanskje jobbe litt i bhg nå, og jeg kommer til å kjøpe meg noen fine joggiser eller joggislignende klær som jeg kan leke med ungene i! Jeg tenker iallefall at det er utelukkende positivt, trenger jo absolutt ikke å se slaskete ut heller. Lover å ikke bruke de fæle, utgått med knær[:)]

Back
Topp