Kleint stemor-dilemma

Heldig du :)) skulle ønske ting var annerledes her og

Hadde ikke vært problem her heller om de hadde orket å faktisk ta kontakt en gang iblant for å vise interesse for barna, pluss å ikke trenge alkohol hver dag (i hovedsak Han da, samtidig som hun godtar det ovenfor sine barn hvor 2 bor hjemme hos de)..
Det er kun to, ja snart 3 barnebarn det er snakk om, altså mine barn .
Ja, svigerfar og den nye er jo vanlige, fungerende folk. Veldig greit det :-)

Poden for egentlig bare et stykk mormor og et stykk morfar, men jeg har ikke spurt hva de egentlig vil bli kaldt...for svigerforeldre finnes ikke.

Men poden for utallerjer med Onkler og tanter Hahahah;P både fra min sin side og fars side + våre venner som allerede har tatt fille tanter og fileonkler som tittler.

Lang historie kort- Jeg har en "stemor" (kaller henne aldri det, gir meg frysninger :p) som er veldig glad i å bli dritings i helgene. Hun har tidligere sagt rett ut at jeg kan glemme at "de" (hun og pappa) sitter barnevakt før ungen er så gammel at h*n klarer seg selv. Det driter jeg langt i for det er pappa som blir morfar og han gleder seg kjempe masse :)
Meeeen jeg var på besøk på søndag og da fortalte pappa at han ville bli kalt moffar og ikke bestefar. Han kalte sin morfar for moffar og var veldig glad i han. Selvfølgelig sa jeg! Klart han kan få bli kalt morfar. Så sa jeg at mamma ville bli kalt mormor og ikke bestemor. Så kommer altså konen til min far og sier, hva med meg da? Hva blir jeg kalt? Jeg ler litt ubehagelig og sier eeeehm vet ikke jeg. Hva blir du da? Så ser hun på meg å sier ååå kan jeg få bli bestemor?? (Jeg tenker ååååneeeei det vil jeg ikke) syns det var veldig ubehagelig og sa ja, det kan du vel. Men hun virket litt furten for at pappa skulle hete morfar og hun bestemor når mamma skulle hete mormor. (Hun er veldig sjalu av seg og skulle ønske mamma ikke var i bildet i det hele tatt). Ingen overraskelse at jeg ikke er hennes største fan. Hva hadde dere gjort?

Jeg har samme problem! Skjønner godt at du ikke føler deg komfortabel med at hun skal bli kalt for noe annet enn navnet hennes.. Jeg klarte dessverre ikke si nei til steheksa når hun spurte om hun kunne bli kalt for bestemor :/ :(

Men så lenge hun inne prøver seg på å bli kalt mormor får det gå greit.. Det fins bare en mormor til mitt barn og det er det min mamma som skal bli!!!

Jeg har samme problem! Skjønner godt at du ikke føler deg komfortabel med at hun skal bli kalt for noe annet enn navnet hennes.. Jeg klarte dessverre ikke si nei til steheksa når hun spurte om hun kunne bli kalt for bestemor :/ :(

Men så lenge hun inne prøver seg på å bli kalt mormor får det gå greit.. Det fins bare en mormor til mitt barn og det er det min mamma som skal bli!!!

Jeg har både en stemor og en stefar. Jeg har aldri kalt mine besteforeldre for mormor/morfar eller farmor/farfar, her har det gått i bestemor og bestefar på begge sider. Så hos oss blir det nok at pappa og stemor blir bestefar og V, som er navnet hennes eller så skulle hun finne på et morsomt navn selv, for hun føler ikke for å være noe bestemor, følte seg så gammel sa hun :p er 40år og ingen barn selv. Mamma og min stefar blir nok bestemor og besten, eller T som er navnet hans :) svigermor blir bestemor på M, som er plassen hun bor på :) Men hadde min stemor sagt at hun ville bli kalt bestemor, så hadde jeg sagt klart ifra, om at det er uaktuelt. For bestemor er akkurat det samme som mormor/farmor! Det kommer bare an på hvor i landet man bor, å hva som er vanlig å si. Jeg bor i Molde, å her er det ikke vanlig å bruke mormor/farmor :)

Back
Topp