Kle på-kaldt ute

Min2

Blir kjent med forumet
Hvordan vil dere kle på babyen når dere skal på ikea f.eks, i -5 til -10 grader? Til og fra bil. Vil gjerne bruke vogn.

Har heldigvis ikke hatt det så kaldt her enda, så er litt usikker. Får følge med å se om noen andre har noen tips :)

Ikke lett dette med påkledning...
Jeg tror jeg ville ha hatt på henne ull body og strømpebukse, bukse og strikkejakke, ull det også... Evt en ulldress.. Tykke strømper/tøfler, ullteppe og/eller en tynn dyne...
Bilstolen står inne og er varm..

Liker best litt lag på lag, og ull om ikke det kommer frem over.. ;-)

Ikke alltid vognen er like populær, syns da det er greit med litt godt med klær i tilfelle vi må bruke bæresele..

Jeg synes det er vanskelig! Vi har brukt to lag ull ganske lenge, og i dag trilla jeg i ca - 5, da var han god og varm oppi vinterposen sin.

Jeg tror mange kler på for mye og dermed ikke har noe "å gå på" når det blir enda kaldere. Her går det i to lag ull under teppe om det er 0 eller mer og nå som det er under 0, et lag ull og inn i posen i vogna. På biltur ville jeg tatt to lag ull og teppe for å kunne ta av litt på ikea, men det viktigste er jo å kjenne på barnet om det er passe varmt.

Føler jeg kler lille mye mindre enn alle andre, men han er alltid god og varm. Nå når det går ned mot null ligger han i body, ullstrømpebukse, med lillelam ullteppe oppi voksiposen + lue i ull. De dagene det har vært minusgrader har han på seg ca det samme pluss tynn ulldress. Blir nærmer det seg minus 10 får han på seg tjukk ulldress, lue i ull, tykke ullstrømper, teppe og voksiposen.

Knerten min er alltid varm, stikk motsatt av storesøstra, så jeg prøver så godt jeg kan å kle på så lite som mulig :-P Er det over 0 grader holder det lenge med ett lag ull + tynneste ullue i dunposen. I bilstolen har jeg evt en ekstra tynn ullgenser og ullpledd over bena, vindtett lue hvis det blåser (men den må av mens vi kjører, ellers bader han i svette før vi er fremme). Er det minusgrader tar jeg ett ekstra lag ull, tykkelsen avhengig av hvor mange minus det er. Han er nesten alltid for varm :-/

Føler jeg kler lille mye mindre enn alle andre, men han er alltid god og varm. Nå når det går ned mot null ligger han i body, ullstrømpebukse, med lillelam ullteppe oppi voksiposen + lue i ull. De dagene det har vært minusgrader har han på seg ca det samme pluss tynn ulldress. Blir nærmer det seg minus 10 får han på seg tjukk ulldress, lue i ull, tykke ullstrømper, teppe og voksiposen.

Vi har ca det samme, men uten ullpledd i posen :-) Istedet har hun en kjempetynn ulldress. :-)

Back
Topp