Klaxane/blodfortynnende

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Flere enn meg som går på klexane eller annen blodfortynnende i svangerskapet?

Jeg gjør det pga tidligere blodpropp.
 
Ja, jeg går også på klexane. Har også hatt blodpropp (i leggen) tidligere. Går egentlig greit å ta sprøytene, synes jeg.
 
Jeg gikk på Albyl-E frem tom uke 12 pga tidligere spontanaborter. Har sluttet nå etter beskjed fra legen, og det gikk heldigvis helt fint. Var litt spent på det[emoji5]
 
Ja, jeg går også på klexane. Har også hatt blodpropp (i leggen) tidligere. Går egentlig greit å ta sprøytene, synes jeg.
Er dere redde for å få ny blodpropp uten å merke det? Bare ser for meg at symptomene ikke blir så sterke når en går på blodfortynnende. Men vet ikke da. Jordmor sa jeg kom til å få samme symptomer som sist..
 
Er dere redde for å få ny blodpropp uten å merke det? Bare ser for meg at symptomene ikke blir så sterke når en går på blodfortynnende. Men vet ikke da. Jordmor sa jeg kom til å få samme symptomer som sist..
Fikk beskjed fra behandlende sykehus, da jeg hadde blodpopp, om at dersom jeg ble gravid måtte jeg gå på Klexane-sprøyter for å forhindre mulig blodpropp [emoji4]
 
Fikk beskjed fra behandlende sykehus, da jeg hadde blodpopp, om at dersom jeg ble gravid måtte jeg gå på Klexane-sprøyter for å forhindre mulig blodpropp [emoji4]
Ja, men det er jo fortsatt en sjanse. Redd for at jeg ikke skal merke det bare.. men det går vel bra :)
 
Ja, men det er jo fortsatt en sjanse. Redd for at jeg ikke skal merke det bare.. men det går vel bra :)
Skjønner den veldig godt! Er skummelt å ha blodpropp! Men tenker at når man har hatt det en gang før så merker man nok tegn på om man får det igjen tidligere enn før. Tviler på at man får svakere symptomer av blodfortynnende [emoji4] men hør med legen for å være sikker, jeg vet jo ikke så godt som helsepersonell [emoji12]
 
Skjønner den veldig godt! Er skummelt å ha blodpropp! Men tenker at når man har hatt det en gang før så merker man nok tegn på om man får det igjen tidligere enn før. Tviler på at man får svakere symptomer av blodfortynnende [emoji4] men hør med legen for å være sikker, jeg vet jo ikke så godt som helsepersonell [emoji12]
Håper du har rett :) Får gjøre det om jeg blir altfor bekymret.
 
Så greit med denne tråden! Minner meg på å ta sprøyten hvis jeg har glemt den et øyeblikk [emoji28]
 
Jeg går på albyl-e. Er det noen av dere som har blødninger? Har hatt litt av og på siden jeg begynte med blodfortynnende. Og det gjør meg engstelig.
Men legen mener det ikke gir økt blødningstendens. [emoji849]
 
Jeg går på albyl-e. Er det noen av dere som har blødninger? Har hatt litt av og på siden jeg begynte med blodfortynnende. Og det gjør meg engstelig.
Men legen mener det ikke gir økt blødningstendens. [emoji849]

Snakk med legen din om du føler deg engstelig, det hjelper gjerne litt [emoji173]


Er også veldig vanlig med blødning i svangerskap pga slimhinnene blir skjøre og blør lettere.
 
Jeg går på albyl-e. Er det noen av dere som har blødninger? Har hatt litt av og på siden jeg begynte med blodfortynnende. Og det gjør meg engstelig.
Men legen mener det ikke gir økt blødningstendens. [emoji849]
Har ikke hatt blødninger. Men ser det er flere som blør litt innimellom når de er gravid uten at det er noe farlig. Verre viss en blør mye/lenge og har smerter. Men skjønner du blir bekymret. Men legen din vet nok hva han/hun snakker om.
 
Flere som noen ganger blør en liten dråpe etter å ha satt sprøyten? Og blir blå? Vet dere grunne til at der skjer bare noen ganger?
Jeg syns det er skikekelig ekkelt når det skjer. Men regner nå ikke med det er farlig. Heldigvis skjer det sjeldent :)
 
Flere som noen ganger blør en liten dråpe etter å ha satt sprøyten? Og blir blå? Vet dere grunne til at der skjer bare noen ganger?
Jeg syns det er skikekelig ekkelt når det skjer. Men regner nå ikke med det er farlig. Heldigvis skjer det sjeldent :)
Ja [emoji85] er når vi treffer blodkar med sprøyten. Syns det er litt vondt når det skjer [emoji85]
Har heldigvis ikke skjedd den siste uken da [emoji4]
 
Sniker fra annen termingruppe! Føler meg av og til som den eneste gravide i verden som må stikke meg[emoji85]
Jeg går på fragmin og har faktor v leiden. synes det er skummelt, og kjenner nok litt ekstra etter! Mitt tydeligste symptom på blodpropp er nattesvette, så kommer den vet jeg at jeg ringer! Håper bare ikke det er en vanlig graviditetsplage[emoji28]
 
Sniker fra annen termingruppe! Føler meg av og til som den eneste gravide i verden som må stikke meg[emoji85]
Jeg går på fragmin og har faktor v leiden. synes det er skummelt, og kjenner nok litt ekstra etter! Mitt tydeligste symptom på blodpropp er nattesvette, så kommer den vet jeg at jeg ringer! Håper bare ikke det er en vanlig graviditetsplage[emoji28]
Du er ikke aleine om å måtte stikke deg selv [emoji85]
Nattesvette som symptom? Greit å vite hva man skal kjenne etter da [emoji4]
Her har jeg kun fått smerter og hevelse, var egentlig veldig lite symptomer [emoji85] ble ikke oppdaget her før de gikk i lungene.. men nå vet jeg bedre, så kommer til å stå mer på mitt dersom uhellet skal være ute igjen!
 
Sniker fra annen termingruppe! Føler meg av og til som den eneste gravide i verden som må stikke meg[emoji85]
Jeg går på fragmin og har faktor v leiden. synes det er skummelt, og kjenner nok litt ekstra etter! Mitt tydeligste symptom på blodpropp er nattesvette, så kommer den vet jeg at jeg ringer! Håper bare ikke det er en vanlig graviditetsplage[emoji28]
Det er litt skummelt ja.. og jeg er jo litt hoven til vanlig etter blodproppen jeg hadde så da blir jeg litt redd for å ikke merke det om jeg får blodpropp.. men satser på at jeg gjør det. Og satser mest på å slippe blodpropp!
Så greit at du vet akkurat hva du skal kjenne etter av symptomer.
 
Back
Topp