Klassebursdag.. Eller ikke?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Vår gutt blir 6 år før vi har kommet i begynnelsen av september. Og vi har ikke plass til 15 gutter inne hos oss. Og så lurer vi litt på om vi skal droppe klassebursdag i år, siden de bare har gått i klasse i noen få uker når bursdagen er. Alternativet er å ha barnebursdag hvor vi bare ber nabobarna (det er ganske mange på samme alder som leker mye sammen).

Hva ville dere gjort? Føler meg liksom litt kjip som ikke skal holde klassebursdag, men det blir jo no av det opp igjennom åra likevel..? Og i og med at vi må finne på noe a la lekeland hvis vi skal holde klassebursdag, når dem har gått så kort tid sammen liksom...
 
Hvorfor ikke invitere de han leker med enkelt og greit?
 
Husker da min sønn begynte i første klasse at det var et tvillingpar i klassen hans som fylte år to uker etter oppstart. De hadde klassebursdag hjemme og det var en stooooor suksess. Barna ble kjent på en helt annen måte og hadde oppført seg eksemplarisk! Det samme hadde nok vært tilfelle om den hadde blitt holdt et annet sted. Det virket sammensveisende på klassen vil jeg faktisk si.
 
Ville absolutt invitert klassen! Det er jo en super mulighet til å bli bedre kjent. Har du ikke plass inne, så lag utebursdag da vel. Det trenger ikke koste så mye :)
 
Fordi man må be alle eller ingen om man skal be fra klassen:)

Det forstår jeg men hvorfor ikke ta de i gaten han leker med da. Men på en annen side kan det være kjekt for gutten din å tidlig bli midtpunkt i klassen...
 
Kanskje lett for meg og si som har plass, men ville valgt klassen. Elsker store bursdager:)
Har du ikke hage, kan dere kanskje ha den i skogen, evt i en barnehage en helgedag ???
 
Ville også valgt klassen. De kommer sikkert til å få en pangstart på vennskapene sine! Kan jo ha utebursdag? :)
 
Hadde uten tvil valgt klassebursdag! Tenk så fint å starte skoleåret med en sosial sammenkomst, bli bedre kjent og danne nye vennskap utenfor skolen. Tenk alternativt, utebursdag er supert! Vi hadde piknikbursdag i Hagen i sommer med 25 barn. Om dere ikke har stor hage: Tur i skogen, en lekeplass? Eller har besteforeldre plass til å huse en bursdag?
 
Ville valgt klassen. Super måte å bli bedre kjent på :) var en som hadde bursdagsbesøk 3 dager etter eldste begynte i 1. Klasse og det var helt topp. I år begynner nr 2 i 1. Klasse og hun skal ha besøk etter en uke med klassen. Hun har bursdag dagen før skolen begynner :)
 
inviter de han leker med du :)
 
Ville valgt å ha klassen. Hva med utebursdag? Da kler jo barna seg etter været, og en kan være på en lekeplass, skog ol.
 
Vår hadde bursdag 2. Dag i første klasse.

Vi hadde klasseselskap påfølgende helg.
På skolen da. Vi får låne/leie et rom og kjøkken og gymsal til slikt. Veldig greit
 
Back
Topp