Klarte ikke å dy meg..

Salicaria

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Trykket nettopp igjennom en bestilling med mammaklær. Det ble tre fine mammatunikaer som jeg bare ikke klarte å styre unna :happy:

Det er mange år siden sist graviditet, så det er begrenset hva jeg har i skapet. Husker at det var deilig å gå i tights og tunika, som ikke strammer over magen.

Har dere kjøpt noe? Eller hva har dere liggende fra før?

Skal snart ta ned baggen med gravidklær, men tror det er mest enkle bomullstopper og sånt. Buksene sleit jeg ut, så har kjøpt tre nye, for magen har allerede begynt å komme nå i uke 10... Har bestilt meg et par kjoler og noen strømpebukser som er på vei i posten. Forrige svangerskap hadde jeg veldig liten mage hele veien, så brukte mest mine vanlige klær egentlig. Pluss at det var corona, så bodde jo i joggebukser på hjemmekontor.

Spenennde! Dette er min første gang så er spent på hvordan kroppen blir etterhvert. Hvor anbefaler dere å kjøpe mammaklær?

Har noe klær fra før, men ser etter noen kjoler som ikke er gravid kjoler, men som er god stretch i som man kan bruke både som gravid og ikke-gravid og samtidig ammevennlig. Kom gjerne med tips om dere har funnet noe :D

Spenennde! Dette er min første gang så er spent på hvordan kroppen blir etterhvert. Hvor anbefaler dere å kjøpe mammaklær?
Liker ammetoppene/amme-BH ene på Lindex best om du ikke vil ha noen som koster skjorta.. Ellers bukser og tskjorter og gensere på HM :)

Kjøper sikkert noen bukser når magen kommer/buksene blir for små, men ikke før. Da risikerer jeg jo at de ikke passer når jeg trenger de :p

Hvor handler dere gravidklær? Kom gjerne med tips til butikker/merker som har fine ting :)

Trykket nettopp igjennom en bestilling med mammaklær. Det ble tre fine mammatunikaer som jeg bare ikke klarte å styre unna :happy:

Det er mange år siden sist graviditet, så det er begrenset hva jeg har i skapet. Husker at det var deilig å gå i tights og tunika, som ikke strammer over magen.

Har dere kjøpt noe? Eller hva har dere liggende fra før?
Hvor handlet du?

Tvillinggravidmagen min buler ut og får ikke lenger på meg de vanlige buksene!

Åå forståelig, selv har jeg klart å «holde meg» enda, men ting begynner å stramme og irritere så blir nok ikke lenge til :nailbiting:

Jeg har litt fra forje gang. Men har bestilt meg et par nye gravidbukser og en gravid tights :happy: Kommer nok ikke til å kjøpe så mye mer nå før jeg begynner å få mage. Jeg synes de har mye fine mammaklær på Zalando :happy:

Har en del liggende fra forrige gang jeg også, det meste handlet på Zalando. :happy:

Jeg har kjøpt litt tights, joggebukse (begge med mammaliv) t-skjorter og sånne lange deilige cardigans fra H&M :)

Jeg klarte ikke å vente med å kjøpe! Men er glad for at jeg gjorde det, da mine vanlige klær allerede har begynt å bli stram over magen :)

Jeg gruer meg til å starte å kjøpe gravidklær. Finner ikke noe som passer. Er vist fysisk for liten til å bruke det. Iallefall det jeg har funnet i tidligere svangerskap. Jeg er en smal, og kort. Så alle bukser blir vide for meg, knøttsmå pupper, så kan ikke bruke for mye utringa topper. Og gruer meg enda mer til ammebher. For jeg har ikke råd til å betale 1000 kr per bh. Størrelse 65B til vanlig. Men de blir jo større, men midjen har ikke økt, så de bh de har på hm, lindex osv blir feil. Skal de passe over puppene, blir de for vide rundt. Og skal de passe rundt, blir de for små over puppene. Så gruer meg til akkurat det. Å skulle finne ammebh. Men liker veldig godt omslagskjoler, fine til gravidmagen. Og veldig kjekke å amme i, og fine etterpå ❤️

Jeg gruer meg til å starte å kjøpe gravidklær. Finner ikke noe som passer. Er vist fysisk for liten til å bruke det. Iallefall det jeg har funnet i tidligere svangerskap. Jeg er en smal, og kort. Så alle bukser blir vide for meg, knøttsmå pupper, så kan ikke bruke for mye utringa topper. Og gruer meg enda mer til ammebher. For jeg har ikke råd til å betale 1000 kr per bh. Størrelse 65B til vanlig. Men de blir jo større, men midjen har ikke økt, så de bh de har på hm, lindex osv blir feil. Skal de passe over puppene, blir de for vide rundt. Og skal de passe rundt, blir de for små over puppene. Så gruer meg til akkurat det. Å skulle finne ammebh. Men liker veldig godt omslagskjoler, fine til gravidmagen. Og veldig kjekke å amme i, og fine etterpå ❤️
Har god erfaring med amme-bh fra Kappahl, og flere venninner har dem. De er fleksible og veldig gode. Vet ikke om de passer deg, ville bare tipse :)

Disse :)

Vedlegg

• Screenshot_20220929-184811_DuckDuckGo.jpg
    Screenshot_20220929-184811_DuckDuckGo.jpg
    125,4 KB · Visninger: 16
Anbefaler å kjøpe amme-bh i en større str enn man pleier, hvis man skal amme. Brystene blir myye større og det er ømt med for trange bher da. Jeg måtte haste-kjøpe flere i større str i barseltiden sist :D

Back
Topp