klarer me det tro..

x1xiza

Glad i forumet
klarer me å ta ein debatt på invandringspolitikk der me klarer å respektere kvarandres meininger tro...litt int. i å høyre ulike synspunkt der...

kan jo starte med meg sjølv...Eg syns at innvandrere som begår kriminale handlinger i norgo burde sendes heim i fengsel..og at alle som bor her skal få gratis obligatorisk norsk-kurs..

HEHEHEHE eg som ikkje klarer å skrive rett ein gang, og så snakker eg om norsk kurs hehehe[:D][:D][:D]

Hvor ofte hører vi ikke "gjerningsmannen/mennene er av utenlandsk opprinnelse"?!?!?
Mange av de som gjør noe kriminelt får alt for mange sjangser, sjangser de ikke fortjener! HIV DEM UT! Inkl Mullah Krekar! Han irriterer meg GRØNN!
Vil igjen understreke at jeg ikke er rasist, men innrømmer at jeg ofte tar alle under samme kam... Noe jeg jobber med.

gode synspunkt ja, heilt einig! når det gjelder eldreomsorg i norge, så er eg FLAU AV Å VERA NORSK! sånt er heilt HÅRREISENDE!!! dei velger å bruke penger på stakkars utlendinger, men kva må VÅRE ELDRE; SOM HAR BYGGET OPP LANDET VÅRT!? det er for jævlig rett og slett!
FRP seier kun det mangen tenker og blir sett på som rassister, mens det er utrolig mangen fleire utlendinger som er rassister!

ja det er grusomt! blir skikkelig lei meg eg! min mann som er kokk har ytra ønske om å kunne få lov å lage skikkelig mat til dei eldre minst 1 gang i månaden, men dei veit ikkje om dei får ta seg råd til det, og min mann seier han kan gjere det gratis også, for det er SØPPELMAT dei får no frå sentralkjøkken!

heilt einig mie! håper du får ein fin kveld på fest! [:D]

Jeg er langt fra rasist, men må si meg helt enig med Iza.
Det koster Norge 3000,- pr. dag å ha ett menneske i fengsel. Tenk hva de pengene kunne gjort i eldreomsorgen i stedet for å la kriminelle innvandrere kose seg i norske fengsel. For dem er det jo hotellferie!
Nei, de kriminelle må ut med en gang! Det er jo de som ødelegger for de innvandrerne som faktisk trenger asyl i Norge, oppfører seg pent og vil integreres i norsk samfunn.

Jeg er også enig i at alle innvandrere må få obligatorisk norsk kurs. Det ble faktisk lovpålagt nå 1. september, tror jeg... Og jeg som trodde det var obligatorisk allerede!
Den regjeringen som vedtok loven som sier at innvandrere skal integreres i det norske samfunn har jo ikke tenkt særlig langt når de ikke samtidig har pålagt innvandrere å lære seg norsk. Blir jo ikke mye integrering når de hverken kan eller vil lære seg språket! Det kan vel ganske mange barnehageansatte og lærere skrive under på.

Må bare også få si at jeg respekterer innvandrere og deres kultur, men de må de også respektere nordmenn og norsk kultur. Og det gjør de ikke ved å forlange å få sende bønnerop over tyfonanlegget i Oslo! De er tross alt gjester i dette landet og om vi liker det eller ikke, så har vi en statsreligion her i landet, så hvorfor skal muslimene få fortrinn over den norske statsreligionen?

Huff... ble visst litt revet med, her.. [:)]

Ronja

helt enig med edg iza.
har pratet med en politimann hvor jeg da spurte om det var sant at de innsatte i norges fengsler var 80% utlendinger, og det bekreftet han.
syntes det er feil at den norske stat skal betale for utenlandske kriminelle har nok med våre egne.

ORIGINAL: sstine

helt enig med edg iza.
har pratet med en politimann hvor jeg da spurte om det var sant at de innsatte i norges fengsler var 80% utlendinger, og det bekreftet han.
syntes det er feil at den norske stat skal betale for utenlandske kriminelle har nok med våre egne.

vil også få frem det at jeg tror ikke vi kunne dratt ned til evt mislimske land og bygd kirker og gått i bunad. det skjer ikke!!

KUNNE IKKJE VÆRT MEIR EINIG!!! STÅ PÅ FRP!!! [:D] god morgen foresten[:D]

Jeg er så hjertens enig..... Synes vi er i ferd med å gi bort landet og kulturen vår. Vi flyr her på berget som noen lettlurte fjotter, og syr puter under arma på våre såkalte nye landsmenn. Jeg blir skrekkelig provosert av at vi skal finne oss i at muslimer kan kalle oss norske jenter for horer fordi vi ikke dekker oss til, greit at de går innpakka i "laken", men de er i mitt land og da får de respektere min kultur på lik linje som jeg skal respektere deres. Jeg er for at vi skal hjelpe de som virkelig trenger det, ingen skal frykte livet sitt, men kan du være forfulgt i et land som du velger å dra på ferie til i lange baner????? På gamlehjem kan muslimer forlange å bli stelt av sine egne, hvis en norsk gammel dame sier at hun ikke vil bli stelt av en utenlansk mann er hun rasist, men for muslimene er det kulturen.... Fatt det den som kan!!!! Nei denne gangen bir det nok frp som får min stemme, det er første gang, men nå må jeg si ifra føler jeg. Stoler på at frp vil sende hjem de kriminelle... Det er jo hårreisende at flykaprere får opphold i norge!!!

hei hei[:D] ja denne linken slo godt ann den[:)] så lenge me respekterer kvarandres meininger, så kan diskusjoner vera veldig lærerike[:)]

Er kansje ikke så lett som en skulle tro..

En venn av meg var stempla som kriminell i hjemlandet sitt og fikk derfor store problemer med å få opphold i Norge. I hjemlandet ville de drepe han pga en mening han hadde som ikke var lik deres egen, og her i landet trodde myndighetene på de som ville ta livet av han, da de sa at de skulle "bare fengsle han litt" (eller no i den dur..)[:(]

Etter flere år med kirkeasyl og rettsak etter rettsak, mye frivillig arbeid av folk som stolte på han .. fikk han endelig opphold i Norge, og etter enda ett år fikk han familien sin hit til landet (Kone og to gutter, minstemann hadde aldri fått møte pappa'n sin fordi han ble født etter at pappa måtte flytte)

Hvem skal avgjøre hvem som er kriminelle og ikke? Det er iallefall ikke nok å stole på myndighetene i landet der invandrerne kommer fra..[:(]

Bare et lite apropos..[8|]

så klart det er mangen sånne historier også, men ta han Krekar tosken! han MÅ UT! [:@] dei som styrer må klare å sjå kven som virkelig trenger det, og kven som er harde kriminelle! [:)]

Klart de lærer av det..
Men i det tilfellet jeg snakka om så var han stempla som kriminell fordi han var kristen. Ifølge dem var det et hån mot Allah, og derfor ble han (og senere familien) truet på livet..

Han er en kjempesnill mann som arbeider hardt i Norge nå.. De har fått sin 3 sønn, og bor fredelig i et lite samfunn.

Problemet er at om invandringspolitikken hadde vert strammere så hadde ikke denne familien fått bli i Norge, selv om han ikke har skadet en flue!

Blir så altfor lett å ta alle under samme kam[:(]

forstår godt kva du meiner fiorelina vennen. men eg tror ein må berre vera kyniske...viss det går utover dei som har bygget opp vårt land, så syns eg det blir feil, me må ta vare på våre først...men det er ein hjerteskærende historie det der, ikkje lett..

Her kan dere se en liste over hvor den norskesjømannskirken har sine stasjoner. Ganske spennende å se at et norskt trossamfunn ikke bare holder hus i sitt flotte fedreland.... Og hvis dere søker litt på Google så vil dere raskt finne ut at norge har kristne misjonærer i alle verdens kriker og kroker.

http://www.sjomannskirken.no/dt_singlearticle.asp?gid=162&amid=4673

Og ikke tro at norge er noen engler når det kommer til å ta inn innvandrere. Danmark har langt høyere kvoter, og langt mindre land. Frankrike er helt ekstreme når det kommer til å adoptere landsmenn.

Ang. eldreomsorgen her i landet .....greit nok den er for dårlig, men det har også en del med at det er et temmelig nytt konsept. Før tok familien vare på sine eldre. Sånn er det fremdeles i varmere strøk. Hele familen er sterkere knyttet og det er flere til å passe på en gammel, dement dame eller herre. Selv om et slikt opplegg ikke er aktuelt for mange skandinaviske familier, så er det en tradisjon som gjør at den yngre genrasjonen får mer respekt for de eldre. En respekt jeg sjelden ser her i landet. Det skjer....men ikke ofte nok.

All det såkalte valgpratet her, ble til innvandringspolitikk? Er det ikke andre sider ved et parti som stikker seg mer fram? Er det derfor dere stemmer Frp? Jeg synes det burde være no mer ved et parti som skal få deres stemme.

Men det er bare hva jeg mener....

heilt einig i at respekten for dei eldre ikkje er bra nok, men dei burde få det beste tilbudet innen omsorg, fordi NORGE HAR RÅD TIL DET!
Eg stemmer IKKJE FRP kun pga. innvandringspolitikken, men det er ein del av det.[:)]

Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn.

Arbeide mot tvangsekteskap.

At barnets nærmeste familie alltid skal utredes som første alternativ ved plassering av barn i fosterhjem.

At ved samlivsbrudd skal begge foreldrene ha like muligheter og like forpliktelser til omsorg for og samvær med sine barn.
At barn skal ha rett til samvær med og omsorg fra begge sine foreldre.

Arbeide for et bedre desentralisert tilbud innen psykisk helsevern i kommunene.
At det skal opprettes et eget tilbud til farlige, psykotiske kriminelle personer.

Legge til rette for at eldre arbeidstakere som ønsker det, og som kan bidra med sin kunnskap og arbeidskapasitet frem til pensjonsalder eller lenger, ikke blir aldersdiskriminert.

Arbeide for etablering av eldresentre.
Sikre de eldre tilstrekkelig med hjemmebaserte tjenester, plass i bemannet omsorgsbolig eller sykehjem, ut fra den enkeltes behov.

dette er litt av det som gjera at eg STEMMER FRP[:)]

Jeg er et barn av en homofil far, og jeg har tre eldre brødre som er det og. Og for å være ærlig så virker det som om det er en faktor som har gjort meg mer fordomsfri. Ikke dumsnill, men fordomsfri!

Min beste kompis er homofil, innvandrer og muslim!! Hadde jeg hatt valget mellom å være gravid med hans barn, eller den udugelige knotten jeg er gravid med, hadde jeg på sekundet valgt min gode venn Homoen.

Både min far og hans kjæreste har vært de beste jeg kunne hatt gjennom et ensomt svangerskap. De har fulgt meg hele veien, der en barnefar egentlig skulle vært. Leger, ultralyder, barnevogner og klær, for å ikke snakke om store klemmer da ting har stormet som værst.
Jeg unner alle en like flott barndom som jeg selv har opplevd. For å ikke snakke om flotte besteforeldre til mitt ufødte barn.

Bli kjent med en homo, eller to, før du bestemmer deg for at hun eller han er uegnet til å oppdra et barn! Homoer er like mye duglige og uduglige som andre hetro folk.

FLOTT at du har hatt ein sånn oppvekst[:)]
og eg kjenner homofile, men eg står fortsatt ved mitt standpunkt at eg syns det blir feil...kanskje eg er litt dømmende der, men det er mitt valg og mitt syn på det, sånn er det berre.

Dine foreldre er heilt sikkert heilt topp![:)] og som sagt flott at dei stiller opp sånn!

Back
Topp