Klarer ikke slappe av

loveyoubaby

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg er 11+3 i dag.. Var på ultralyd når jeg var 8+4 og hørte hjertet :) men klarer virkelig ikke slappe av.. Er så redd det skal skje no:( vil man merke hvis det går galt? Eller kan jeg komme på ul også er det ikke liv uten at jeg har merket noe?

Det er mye mindre sjanse for at noe skal gå galt når man har hørt/sett et bankende hjerte på et tidligere stadium. Jeg har hatt to ulike aborter. En med mye smerter og blod, og en hvor det ble oppdaget på ultralyd :( Dessverre er det ingen garanti for at ting går bra, men sjansen blir større jo lenger ut i svangerskapet man kommer :) Og til syvende og sist er det faktisk ingenting man kan gjøre for å påvirke utfallet. Hvis det mot all formodning det skulle gå galt er det fordi fosteret ikke er levedyktig. Take a deep breath og prøv å tenk positivt. Det tar både du og babyen nytte av ;) Dette går nok bra, og du får et mye bedre svangerskap hvis du klarer å slappe av og glede deg over mirakelet du har i magen ❤

Last edited:
Kjenner meg godt igjen i det du skriver, alt for godt- det er velig slitende. Men er veldig enig i trylletrollet har skrevet, mange kloke gode ord ;-)

Kjenner meg også igjen i det du skriver. Jeg var til ul når jeg 6+4 og fikk se et hjerte som slo. Legen på sykehuset ga meg en henvisning som vi i utgangspunktet har bestemt å vente til uke 12 med å bruke. Jeg har i noen dager hatt pitte litt (nesten ikke synlig) brunlig utflod på papiret. Vingler derfor hver dag mellom å bruke den nå eller å vente liiiitt til. Men som de sier, er det ment å gå galt så kan vi ikke gjøre noe fra eller til og det gir meg en slags trøst.

Har advart samboeren min at han bare må holde ut med mine småhysteriske bekymringer som kommer innimellom. Og puppene klemmes på støtt og stadig for å få bekreftet om de fortsatt er ømme. ;)

Jeg er 10+2 i dag, og håper å få ul når jeg er 11+4.

Men bare få ut alle bekymringer, for vi er garantert flere som tenker det samme, og da er det godt med litt felles oppmuntring :)

Back
Topp