Klarer ikke å slanke meg

Bkno7725672

Flørter med forumet
Jeg trenger tips til hvordan slutte å spise så mye sukker. Jeg drikker brus og spiser godis hver dag, klarer ikke å slutte... Hver dag tenker jeg "og, bare i dag da, så begynner jeg å spise sunt i morgen"... Trenger å gå ned i vekt. Noen med erfaring/tips?
 
Hei!
Velkommen hit. Jeg er helt fersk her selv og har store planer om det samme som deg.
Vet fra tidligere at jevnt inntak av sunn mat hjelper mot søtsug. Daglig mosjon/trening også.
Denne gangen skal jeg tenke mer på at det jeg putter i meg er sunn mat som gjør godt for meg enn å spise veldig lite. Med økt fokus på bevegelse/trening i tillegg kommer man i en fin rytme. Ting tar lit tid :)
Og husk at når vi spiser søtt blir det fort en vane. For å bryte den vanen, må man være litt konsekvent og streng en periode. Greier man det pluss følger det rundt mat/Trening nevnt ovenfor, er man på god vei.
Lykke til!!!
 
Når jeg er hjemme klarer jeg meg ganske bra. Når jeg får lyst på sjokolade, går jeg til speilet og drar opp genseren, så hele bilringen syns. Så sier jeg til meg selv, syns du dette er pent? Vil du se sånn ut? Da klarer jeg fint å holde meg unna.
Når jeg er på butikken og handler derimot, ikke like lett:p
 
Du er ikke alene. Prøv om du kan finne erstatninger for brus og sjokolade. Ha isvann med litt sitron stående i kjøleskapet, lover at det er mye bedre enn brus :D
 
Du må finne noe som motiverer deg nok til at du klarer å stå imot. Det er så lett å tillate seg selv noe god!.
For min del er det andre folk. F.eks. slankekrigen her på forumet. Jeg klarte lett å ikke spise godis mellom søndag og torsdag, fordi jeg da fikk poeng for det på utfordringene. Og laget som taper veiingen mister et medlem. Så for min del var det en kjempegod kilde til motivasjon.
Da det ble slutt på utfordringene nå mot slutten ble alt mye vanskeligere igjen, men fordi jeg hadde den kickstarten så har det gått tålelig greit. Siste veiing nå på fredag, og jeg er spent på hvordan det vil gå med motivasjonen etter det. Melder meg mest sannsynlig på en ny krig.
Men om en slik krig ikke passer deg så finnes det andre måter å skaffe seg folk på. F.eks. bruke folk på forumet generelt, facebook, grupper i nærmiljøet osv.
Eller kanskje dette ikke er noe som motiverer deg i det hele tatt. Kanskje du kan legge et beløp tilsvarende til det du ville ha brukt på godis og brus hver gang du klarer å stå imot i en sparebøsse, og når du når et visst beløp så kjøper du deg noe du virkelig vil ha.
For min del funker ikke erstatninger, ingenting smaker liket som søtsaker uansett.
Det beste er å slutte tvert. Kutte ut alt av søtsaker i 2 uker. Etter at søtsuget har forsvunnet og du blir vant til å ikke ha noe søtt hele tiden så smaker søtsaker fort alt for søtt.
 
Når jeg er hjemme klarer jeg meg ganske bra. Når jeg får lyst på sjokolade, går jeg til speilet og drar opp genseren, så hele bilringen syns. Så sier jeg til meg selv, syns du dette er pent? Vil du se sånn ut? Da klarer jeg fint å holde meg unna.
Når jeg er på butikken og handler derimot, ikke like lett:p
Den må jeg prøve!!!
 
Jeg trenger tips til hvordan slutte å spise så mye sukker. Jeg drikker brus og spiser godis hver dag, klarer ikke å slutte... Hver dag tenker jeg "og, bare i dag da, så begynner jeg å spise sunt i morgen"... Trenger å gå ned i vekt. Noen med erfaring/tips?
Jeg drikker saft når jeg får søtsug og har i litt honning i havregryn, hjelper å holde sukkernivået stabilt :)
 
Dropp alt av søtt og kunstig søtning i 14 dager så går sørsuget over. Den som vil den kan.
 
Jeg syns en liten bit spekemat fungerer veldig godt mot søtsuget og det å ha et høyt inntak av proteiner
 
Jeg syns en liten bit spekemat fungerer veldig godt mot søtsuget og det å ha et høyt inntak av proteiner
Ja, noe som smaker enten ganske så salt eller ganske så surt hjelper - akkurat som smaksløkene får litt å jobbe med. Å pusse tenner med ganske rikelig av en tannpasta du liker kan også hjelpe litt.
 
Back
Topp