KLAR til å føde, eller... Bli ferdig ihvertfall !!

Lillan90

Blir kjent med forumet
Tulla vår er 1 år, og jeg har termin om en god uke - pga hun er september unge så har vi ikke barnehage..

Siste uka føler jeg meg dobbelt så trøtt, dobbelt så tung, bekkenet kjennes ut som det skal dette fra hverandre og ALT er bare "fælt". Oppi dette så har jeg da min travle 1 åring som jeg jakter på hele dagene.. :)

Tidligere var det bare godt at nestemann ikke kom med det første (syns vi hadde nok med 1), men nå er det bare alt for tungt å være høygravid og mor.. :p Er vel en prosess alt ;)

Uansett, sist ble jeg satt igang og jeg her derfor aldri opplevd en fødsel som starter av seg selv - vil noen dele erfaringer med dette? Jeg håper hver minste følelse er "noe" men det er det jo ikke.. ;) Kjente "alle" at "i natt skjer det"? Eller kan det komme overraskende når man legger seg "normal"?

Og ellers tips for å få gang på dette? Føler jeg er aktiv med Tulla vår så det er utprøvd, sex er tungt men desperat som jeg er prøver vi det og innimellom... :) Vet vel innerst inne at det "skjer når det skjer" men et bare DESPERAT klar for å få vekk gravid kroppen nå ! :)

Takk til alle som orker å lese det som ble en LANG tråd og vil svare :)

Jeg hadde absolutt ingen tegn bortsett fra de vanlige menssmertene som hadde vart i en måneds tid. Vannet gikk plutselig på natta, og riene startet ikke lenge etter.

Å :o Hadde ikke vært feil.. Godt å se at ikke alle aner når det er rett rundt hjørnet :) Var du på overtid?

Var 9 dager på overtid ja, så skulle egentlig settes i gang klokka 9 den dagen. Men så gikk vannet klokka 4!:p

Med forrige starta morgenen med oppkast og skikkelig løsmage, men tok d ikke som fødsel og d gjorde verken føden eller fastlegen heller, og skal jo sies at æ va hos legen den dagen kl 14.00-14.30 men ingen tegn til fødsel, før rian starta med ett brakk klokka 15.30, med 4-5min mellom. Fikk aldri tettere rie, vi dro på føden for sjekk og da va d full åpning kl 17.20, og like før 18.30 tok de vannet for fostervannssekken ble pressa sånn av hodet uten at den sprakk og æ hadde fryktelig pressetrang... og klokka 18.47 va ho født ;)

Jeg stod på butikken da jeg fikk plutselig skikkelig "mensensmerter" nederst i magen. Såpass hardt at jeg måtte lene meg over disken ved frossenpizzaen :P to timer seinere kom riene kjapt etter hverandre og var veldig vonde. Skulle egentlig ha planlagt keisersnitt to dager etter, så det ble nesten hastekeisersnitt istedenfor :) rakk å ha rier I fire timer ;) Dette skjedde 16 dager før termin, så det kom som en overraskelse :)

Back
Topp