Sniekr
Det gjelder mer om man hadde overvekt før svangerskapet. De kiloene du gikk opp som gravid har du ikke hatt lenge og samlet opp miljøgifter i på bare ni mnd

Jeg fullammet ellers i 7 mnd, og babyen var da blitt 11kg på nesten bare morsmelk. Og likevel gikk jeg ikke ned en dritt utenom at jeg mistet de første 10kg i løpet av de første 6 ukene. Men de siste 10 krevde knallhard jobbing og strengt kosthold

og faktisk at jeg måtte trappe NED på ammingen før jeg klarte å gå ned noe, så jeg tror det nok også er ganske genetisk om kroppen bruker eller sparer på vekta i ammeperioden. Det er like vanlig å rase ned som å slite veldig med å bli kvitt vekt mens man ammer. Hadde normalt kosthold mens jeg ammet, mens spiste seff mer enn vanlig og mer sjokolade
Men du skal ikke bekymre deg for å ha gått ned kiloene etter svangerskapet og eventuelt litt til

det er altså mer en greier om man feks hadde 10-20 kg ekstra før svangerskap. De skal man vente med å aktivt slanke vekk veldig raskt til etter endt ammeperiode.