klar for barn, enn han?

vekt0102

Første møte med forumet
Er en jente på 20 år som er fullt klar for å få et barn. Søstra hans har en liten gutt på ca 7 måneder, vennina mi har en på samme alder. Jeg har vært med på så å si hvert trinn av oppveksten barna deres har, og føler meg fullstendig klar for å få et eget barn..han er mer uenig, hva skal jeg gjøre? Har så lyst på en egen liten krabat, er fullstendig klar over hva det vil si å ha et barn, å har virkelig lyst på et eget lite nurk, han er så å si enig. Han er vel egentlig bare redd for hva dette vil ha å si for fremtiden etter som jeg har forstått, er så klar for dette, men vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette i og med at han ikke sier direkte at han vil ha en liten smårolling...skal jeg gå for å bli gravid eller vente?

Jeg ville ikke blitt gravid med en som ikke var sikker på om han ville ha en baby enda.
Hvis du blir gravid og han finner ut at du har planlagt det uten å fortelle han det, så føler han seg nok sveket..
Er nok en del damer som har gått på den smellen der kan jeg tenke meg.
Er jo begge sitt liv du forandrer ved å bli gravid, så han burde ville det han også...

Så jeg hadde prøvd å få han til å ville også, før jeg hadde satset å bli gravid..
Det kan jo hende han forandrer mening snart[:)]

takk for svarene jeg har fått hittil jeg vil jo selvsagt ikke "lure" min kjære inn i noe som er et så stort ansvar som et barn...jeg har som sagt passet barna til mine nermeste, 0g er fullstendig klar over at dette ikke er det samme som å ha barn selv. Jeg kunne aldri tengt meg å dradd min kjære uvitende inn i et så stort ansvar, men hva skal jeg gjøre for å få han til å forstå hvor mye jeg egentlig vil dette!!?? han vet jeg vil, og han vil også litt, men synes han er litt for ung ennå, men sier han gjerne kunne tengt seg et barn..

Jeg ville ventet... Så utrolig mye kan gå galt når man får seg et barn og det er å utrolig mye mere enn å bare låne lille knerten til søster.

Det å få barn skal være en felles besluttning i et tilfelle som ditt[;)]

Som marlu sier, det værste med å være foreldre er bekymringene[;)] Og de er ikke å ta lett på... Det å ligge i senga på kvelden og ha en vond følelse inni magen fordi noe er "galt"... Det er tøft å være mamma, og kjære du.. du er kun 20 år.... Du vil ha 20 år på deg til å få et barn eller 5 og du har goood tid.
Hvis du planlegger et barn så planlegg det fornuftig.[:)]

Her ville vi egentlig vente litt begge to.
Ville oppleve litt flere ting før vi fikk en liten.
Men så ble eg gravid, ved ett uhell. Valgte å beholde, og nå har vi verdens nydeligste sønn

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Kjønner du er følelsesmessig klar...men hva med utdanning, jobb, sted å bo osv? Det sier du ingenting om[8|]

dette lurte jeg på også--

Utdanningen vår er vi ferdig med, jeg og han har fagbrev, han har fast jobb og full stilling, jeg jobber bare deltid, men har penger så jeg greier meg og mer i måneden, vi leier en leilighet, har kun et soverom, men trenger jo ikke noe mer i begynelsen, har planer om husbygging etter hvert, men siden vi begge er ganske nyutdanna må vi nok jobbe litt til for i d hele tatt å kunne spørre banken om lån. Tror selv det kan være lurt å vente til huset er bygd, men da går det jo fort 2 år til med venting, å ikke vet jeg noe om vi i det hele tatt greier å bli gavid, vet om flere som har prøvd i flere år etter de slutta på p-piller før de ble gravide. Er jeg skikkelig uheldig da så er jeg muligens ikke gravid før 4 år. Vil være ung da jeg får barn, har ikke lyst å vente til jeg er nærmere 30 slik folk ofte gjør i dag...

synns det blir litt rart når folk begynner å spørre om di har jobb og penger til å ha barn osv[8D]
hun er jo ikke 15?

men uansett så ombetsemmer han seg sikkert etterhvert:)
skjønner du har lyst på en liten skatt.
var så heldi å ha en mann som nesten gjemte p-pillene mine fordi han hadde så lyst på barn[8D]

ORIGINAL: maryjoleen

synns det blir litt rart når folk begynner å spørre om di har jobb og penger til å ha barn osv[8D]
hun er jo ikke 15?

men uansett så ombetsemmer han seg sikkert etterhvert:)
skjønner du har lyst på en liten skatt.
var så heldi å ha en mann som nesten gjemte p-pillene mine fordi han hadde så lyst på barn[8D]

det er jo en del 20 åringer som går på skolen og bor hjemme sammen med mamma og pappa fortsatt.. derfor de lurer[;)]

Jeg var så babysjuk at jeg nesten gråt til sambo da han ville vente (som vi jo egentlig var enige om). Så han sa at det var greit, vi kunne prøve. [:)]

Jeg spurte ofte om han ville ombestemme seg da, men jeg tror at han bare var usikker og sånn, men nå angrer han ikke iallefall.[:)]

Var jeg som var klar først for å få barn, men kunne ikke bare tvinge gubben min til å ville det!
Så jeg venta, og en dag sa han bare at nå var det på tide å kjøre på....

JEG syns ikke man kan tvinge noen til dette...

Som sagt tidligere er ikke det å lure eller tvinge han inn til å bli far en mulighet for meg...

Kjenner "panikken" din, om å ikke bli "gammel" før jeg får barn, at det skal ta lang tid osv. Her var mannen lite "fan" av å skulle planlegge et barn. Og da jeg passerte 25 og enda ikke var begynt å prøve..

Men da jeg hadde fyllt 27 kom verdens nydeligste gutt til verden. Og jeg kunne ikke tenke meg et bedre tidspunkt å få barn på :) jeg er glad vi ventet, men hadde nok vært klar litt før 27 da;)

Back
Topp