Klar for babyen?

Å legge en lapp oppå fødebagen var lurt. Tror jeg også må gjøre det når den tid kommer :)

Både min familie og hans bor på andre siden av landet, så er både dyrt og langt å reise. Og vanskelig for alle å være her over en lengre periode på grunn av jobb. De vil jo alle helst komme hit etter han er født. Storesøster har en gudfar som bor her, men jeg vet ikke om jeg stoler på at han faktisk kommer til å kunne stille opp når fødselen er i gang.
Så dumt da. Skjønner de ikke kan komme lenge før og helst komme etter at baby er her.
Er det noe andre venner dere kunne brukt som reserve om gudfar ikke stiller opp?
 
Har omtrent alt i hus, mangler å få montert opp sengen og kommode.
 
Mangler en del stæsj, men har liste på alt, så det ordner seg.
Mentalt er jeg ikke klar for at hun skal komme enda! Godt det er 3 mnd igjen spør du meg [emoji4]
 
Mangler en del stæsj, men har liste på alt, så det ordner seg.
Mentalt er jeg ikke klar for at hun skal komme enda! Godt det er 3 mnd igjen spør du meg [emoji4]
Mentalt er ikke jeg der heller.

Skulle bare ønske formen var litt bedre slik at vi fikk litt kjærestetid før hun kommer :rolleyes:
 
Har folk søkt foreldrepenger enda? Jeg bør vel få ut fingern snart...8 uker til perm

Søkte i går :) Var gjort på null komma svisj.

Mangler ikke så mye egentlig, barnerommet er pusset opp, kommoden er fylt med klær. Har kjøpt vogn, vognpose, bilstol, vippestol, dyner, puter, håndklær, stelleunderlag til badet, og helsetepper. Sprinkelseng står klar..

Det som gjenstår av utstyr er babynest, bedside-crib og ammepute. Også må jeg kjøpe bleier og stelleremedier (såpe, kremer o.l).
 
Å legge en lapp oppå fødebagen var lurt. Tror jeg også må gjøre det når den tid kommer :)

Både min familie og hans bor på andre siden av landet, så er både dyrt og langt å reise. Og vanskelig for alle å være her over en lengre periode på grunn av jobb. De vil jo alle helst komme hit etter han er født. Storesøster har en gudfar som bor her, men jeg vet ikke om jeg stoler på at han faktisk kommer til å kunne stille opp når fødselen er i gang.

Da synes jeg dere bør ta en alvorsprat med han på forhånd. Det er jo en perfekt jobb for gudfar!
 
Så dumt da. Skjønner de ikke kan komme lenge før og helst komme etter at baby er her.
Er det noe andre venner dere kunne brukt som reserve om gudfar ikke stiller opp?
Vi har flere vi kanskje kunne spurt, men er så usikker på om snuppa vil føle seg trygg på de hvis hun våkner midt på natta og sånt.
 
Rom har han desverre ikke. Så det får gubben jobbe med etterhvert. Er ikke så mye som skal fikses da, må bare få unna gjestesenga, men mannen sover av og til der når han må opp med lisja..
Ellers er senga så og si klar, er bare å ha på sengesett. Vogna og alt tilbehøret er vasket. Men mangler å vaske dunposene, må ha noen baller til tørketrommelen.

Tenkte jeg nå etterhvert skal vakse opp str 50 og 56 og legge det nedi skuffene på stellebordet.
Må kjøpe inn noen nye truser og div jeg skal ha i fødebaggen, og har tenkt å pakke med en stellebag som jeg kan ha med til babyen på sykehuset. Har også planer om å kjøpe inn smokk som vi kan ha med.
Så føler meg ganske klar egentlig.

Har fått 2 sekker med klær fra svigerinna mi, fra str 74 og opp som jeg skal sortere og pakke bort.
Og huset blir grundig vasket fra topp til tå, rom for rom alt etter hva jeg orker..
 
Vi har flere vi kanskje kunne spurt, men er så usikker på om snuppa vil føle seg trygg på de hvis hun våkner midt på natta og sånt.
Start nå! Sånn at hun kan feks kanskje ligge hos de en natt før det eller omgås mye så hun blir mer trygg på de :)
 
Har folk søkt foreldrepenger enda? Jeg bør vel få ut fingern snart...8 uker til perm

Er det ikke som regel 12 uker før perm en bør søke nav (vet behandlingstid varierer litt i ulike fylker da)? En får vel uansett det en skal ha, bare at det kan ta litt lenger tid før søknaden blir ferdigbehandlet. Og så er det ikke alle fylker som er like treige som der jeg bor :)

Her er det far som skal søke og da må vi enten vente til babyen er født eller erklære farskap på forskudd, noe som må innebærer at jm må fylle ut noen papirer.. jm har selvfølgelig ferie nå. Men heldigvis ikke så hast da han ikke begynner perm før 6 uker etter fødsel, så vi har litt tid enda. Men greit å få fylt ut papirene snart, for 6 uker etter fødsel er ikke godt å si når blir. De andre har kommet rundt termin så regner med frøkna gjør det også, men aldri godt å vite:)
 
Her har vi nesten allt :)
Rom er ferdig, seng er klart, stellebord er klart, bilstol, klær, ammestol, vippestol Hehe. Må handle litt mer klær men det er jo bare koselig. Også skal vi kjøpe Bugaboo vogn nå om et par uker :)
 
Rommet får vi nesten ikke gjort særlig med før vi har flyttet inn i huset:)
Ellers er det vel bare klær vi har klart her, -og d e t har vi nok av! :smiley-angelic006 Jo, også seng har vi kjøpt, må bare monteres. Ellers tenker jeg vi kjøper inn resten når vi har kommet oss inn og i orden i nyhuset.
 
Vi har vogn, babynest og bilstol + noe klær klar. Seng må vi hente hos svigers, mulig den må males etc. Vi trenger det meste, men planen er å fikse det etterhvert når ferien er over:)
 
Har kun gått gjennom storebror sine klær, mengder var mest for å rydde i boden ;p så har jeg strikket hentesettet. Det er egentlig alt.. blir nok ila permisjon med forberedelsene tenker jeg :)
 
Nei altså vi har kjøpt maks 6 plagg, mest for største søsteren sin del, hun gleder seg sånn. Resten står på loftet så må vaskes og sorteres. Minste søsteren må ut av grindsengen så han har en plass å sove. Forresten så kjøpte vi madrass her en dag så helt uten ting er vi ikke hehe tenker vi kjøper nytt saueskinn, eg skal strikke hentesett når eg greier å bestemme meg for type, då mangler bare storesøstergavene. Veldig greit med barn fra før, kjenner vi er veldig langt fra klar, tre gode mnd igjen
 
Vi arveren barnevogn og en sprinkelseng. Ellers har vi ingenting klart, meen skal til Ikea i dag og da skal vi ha stellekommode og div. :)
Bilsete kjøper vi sikkert plutselig. Drøyer litt da vi kanskje kjøper ny bil snart.

Andre ting kjøper vi gradvis :)
 
Back
Topp