Klappeleker.

KAYN

Februar14 <3
Februar 2014 - Skjult forum
Begynte å tenke på dette med klappeleker. Ser veldig lite av dette blandt dagens barn.

Husker DU noen klappeleker fra da du var barn?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Anne Malene i rødmala hus
selger bonboner og kaker og brus
har du penger så kom og kjøp
har du ikke så stjel og løp :p

Ja, vi hadde MANGE slike :D

En sjømann dro til abc husker jeg og ane liane :D

2015? ♡

Nabojentene her driver masse med det. Kjempekoselig :) Jeg husker: Du Ann Mari du tør vel ikke si at din far far far, han er rar rar rar. Han er hebbi hebbi hebbi, han er sebbi sebbi sebbi. Han har lus lus lus og han ligner mikke mus.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Har du hørt den gang da de hodeløse sang, og de fingerløse spilte på gitar så det klang og en halvdød mann satt på trikken og sang: Vil du være med i grava når jeg dør ikke før? Nei det kan jeg ei for jeg heter Nikolai og var fem og førti år da jeg ble født født født og min mor er soldat og min far er undulat og de begge kom til verden i et tv-apparat. ...... Jaja noe makabert var det ellers en om Cecilie Sara høyt opp i Ara..

Anne Malene i rødmala hus
selger bonboner og kaker og brus
har du penger så kom og kjøp
har du ikke så stjel og løp :p

Ja, vi hadde MANGE slike :D

Den husker jeg og! :D

Nabojentene her driver masse med det. Kjempekoselig :) Jeg husker: Du Ann Mari du tør vel ikke si at din far far far, han er rar rar rar. Han er hebbi hebbi hebbi, han er sebbi sebbi sebbi. Han har lus lus lus og han ligner mikke mus.

Den har jeg ikke hørt før.

Har du hørt den gang da de hodeløse sang, og de fingerløse spilte på gitar så det klang og en halvdød mann satt på trikken og sang: Vil du være med i grava når jeg dør ikke før? Nei det kan jeg ei for jeg heter Nikolai og var fem og førti år da jeg ble født født født og min mor er soldat og min far er undulat og de begge kom til verden i et tv-apparat. ...... Jaja noe makabert var det ellers en om Cecilie Sara høyt opp i Ara..

Hahaha.. ja vi også hadde en versjon av den. Husker det var 2 forskjellige versjoner. :)

Husker:
Anne Liane,
Var du med denne gang (litt annen versjon enn den som er skrevet over her),
Min far han var barber, fallera,
Eins, zwei, drei makaroni (eller noe slik :P)

Det var jo kjempegøy! :D

Husker du hvordan de går?

En sjømann dro til abc for å lære seg litt abc men da han kom til abc så ble det bare abc :) Ane liane må jeg tenke litt på :)

2015? ♡

En sjømann dro til abc for å lære seg litt abc men da han kom til abc så ble det bare abc :) Ane liane må jeg tenke litt på :)

2015? ♡
Jeg husker også denne, neste vers sa vi: "en sjømann dro til bom bom bom" og satte hendene i sidene husker jeg.. :)

En sjømann dro til abc husker jeg og ane liane :D

2015? ♡

Ane Liane husker jeg også;)

Ane liane, ane meg si bom bom bom.
Ane my love you darling, ane my kiss you darling.
Klapp for me,klapp for you. Oh ah cha.cha cha.
Opp med jenta, ned på gutta.
Haha osv osv...:P

Zomba di omba ned i omba, de omba. Ella bella tipp tipp tipp. ella bella tapp tapp tapp. 1-2-3 også var det om å gjøre å slå den andre på hånda og den andre måtte trekke hendene vekk...hehe

Vi sa den slik:

Ane Liane, Ane marsi bombombom
Ane, she love you darling, ane, she loves you darling
clap for me, clap for you,
oh ah cha cha cha
Ane Liane, Ane Susane
Kiss me, Susane
Kiss me, boy boy

Hvor rett det var aner jeg ikke. :p Og jeg husker ikke egentlig klappinga heller, og det plager meg mest.

Vi hadde også en som gikk noe sånt som
Anne ranne rei
hei mini mini mei
makaroni fifty fei
fifty fei fei fei at the gey gey gey
and the happy happy happy
and the sappy sappy sappy
in a house house house
mickey mouse mouse mouse.

Så husker jeg den med en sjømann tro til abc, min far han er barberer. Vet vi hadde flere men jeg klarer ikke å gripe tak i dem.

Denne lærte jeg av min seks år gamle nabo ( nåtid altså): Det var en lørdagskveld, jeg spiste sur makrell, det kom en mann forbi og rappa underbuksa mi. Jeg ble forbanna på'n, jeg slo ut tanna på'n. men vi ble venner igjen og vi sa: Anna Bella, mosasella, leora, kontrabass. Lada ga ga ga.. Husker visst ikke slutten helt :)

En meter lang makaroni, makaroni meter lang, en meter lang makaroni, makaroni meter lang

Oh oh oh

Ici ki Cocacola, Cocacola ici ku
Ici ki Cocacola, Cocacola ici ki

Oh oh oh

To meter lang makaroni .... Osv :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp