Klamydiatest

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
jeg tok ikke dette under første svangerskap, og trenger egentlig ikke nå heller. Fordi jeg og mannen har kun hatt sex med hverandre.

Men hvis legen insisterer... hvordan gjøres det?

Jeg tok i forbindelse med celleprøve i fjor en gang. Sånn lang q-tips man snurrer litt rundt oppi der :p

En kan vel ta en urinprøve ser d ut som etter et kjapt google søk. Men tror legen pleier ta en svab oppi huhaen?

Jeg og mannen tok alle slike prøver nå, pga klinikken forlangte det før behandling. Da var det blodprøve :)

Jeg og mannen tok alle slike prøver nå, pga klinikken forlangte det før behandling. Da var det blodprøve :)
Så hvorfor ønsker legen min at jeg skrever :pompus: haha... blodprøver tas jo hele tiden i svangerskapet :p

Så hvorfor ønsker legen min at jeg skrever :pompus: haha... blodprøver tas jo hele tiden i svangerskapet :p
Sikkert blodprøve her pga det var «fullpakke» med alle kjønnsykdomstester. sikkert rimeligere å ta en prøve å dyrke der, når det bare er 1test :bookworm:

Sikkert blodprøve her pga det var «fullpakke» med alle kjønnsykdomstester. sikkert rimeligere å ta en prøve å dyrke der, når det bare er 1test :bookworm:
ja, det kan hende :) kan ikke slik jeg :)

Lol, hvorfor kan de ikke bare sjekke i urinen når man allikevel har med det :p

Haha si d :p kanskje d har noe med kostnaden på prøvene å gjøre? Jeg skrevde ikke en gang sist svangerskap, og mener de tok de testene da og, så da var d nok blodprøve o_O

Du kan ikke sjekke klamydia verken med blodprøve eller urinprøve,det må tas prøve fra slimhinnene. Grunnen til at de vil sjekke det er at det kan føre til komplikasjoner dersom man går gravid med uoppdaget klamydia. Folk kan jo enten ha hatt det med seg fra tidligere, eller blitt smittet av egne sidesprang eller partnerens sidesprang i forholdet. Og sånt skjer jo jevnlig ,så da sjekker de det da.

Du kan ikke sjekke klamydia verken med blodprøve eller urinprøve,det må tas prøve fra slimhinnene. Grunnen til at de vil sjekke det er at det kan føre til komplikasjoner dersom man går gravid med uoppdaget klamydia. Folk kan jo enten ha hatt det med seg fra tidligere, eller blitt smittet av egne sidesprang eller partnerens sidesprang i forholdet. Og sånt skjer jo jevnlig ,så da sjekker de det da.
Kryper til korset. Måtte djekke listen jeg sendte til klinikken.
Og klamydia var ikke blant prøvene de forlangte:bag: det var alt mulig Anna,(hiv, div hepatitt, hormonelle prøver osv)
Beklager feilinfo (og feiltrykk på 2tulleinnlegg under)

[

.

Så hvis jeg har klamydia har mannen vært utro. Haha, det er jo litt av en nyhet å få i et svangerskap :p

Så hvis jeg har klamydia har mannen vært utro. Haha, det er jo litt av en nyhet å få i et svangerskap :p
Ja, du kan tenke deg å få en slik nyhet må nok være ganske tøft. Men som sagt,har man ikke sjekket seg selv heller noen sinne eller for veldig lenge siden,så kan man ha hatt det med seg i flere år.

Ja, du kan tenke deg å få en slik nyhet må nok være ganske tøft. Men som sagt,har man ikke sjekket seg selv heller noen sinne eller for veldig lenge siden,så kan man ha hatt det med seg i flere år.
Sant..

Så det er ikke værre nei :p
Nei, helt smertefritt! Husker jeg fikk gjøre det selv på helsestasjon osv da jeg var ung student :p Men nå lå jeg jo der uansett, så da ble vi enige om at hun skulle ta den i og med at jeg planla graviditet.

Er det rutine å sjekke for klamydia? Må være noe nytt i så fall? Kan ikke huske at de ba om det sist jeg var gravid.

Back
Topp