Klamydia!

SillyDilly

Forumet er livet
Noen her som har hatt det over lengre tid og hatt problemer med å bli gravide senere? Nå gjelder ikke dette meg, men ei vennninne! De begynte å prøve i Juni 09, rett etter de fant ut at de hadde gått med klamydia i 2 år, altså gutten hadde det før de ble sammen, og trodde han hadde sjekket seg, og ja uansett enden på visa de fant det ut etter 2 år.

Nå er denne jenta egentlig redd for at hun ikke kan bli gravid, men hun har jo gått 10 år på p-pilla, og ja er det unormalt at den ikke "sitter" enda?

jeg hadde det, gikk nok med det lenge, men aner ikke hvor lenge og det endte i livmorhalsbetennelse. Men har ikke hatt no prob med å bli gravid for det... med første mann, så tok den en mens etter pilleslutt, så var jeg på tjukka gitt [;)]

Jeg trodde det var slik at betennelse i eggstokk/eggleder/livmor som følge av klamydiaen kunne gjøre deg steril, ikke selve klamydiaen i seg selv? Altså hvis hun ikke har hatt noen betennelse så er det vel lite sannsynlig at hun er steril?

Fra juni til nå er ikke lang prøvetid altså...særlig ikke etter 10 år på pilla...
Men man kan faktisk bli steril av klamydia...

Nei jeg har lest det med betennelsen og hun har ikke hatt det så da er det ikke pga klamydian, men kanskje p-pillene! Hmmm uansett håper den sitter snart vil ha noen å gå med![:)]

Men det er jo "normalt" å være prøvere lengere enn de har prøvd uten å ha gått på pilla da...

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Diddij

Fra juni til nå er ikke lang prøvetid altså...særlig ikke etter 10 år på pilla...
Men man kan faktisk bli steril av klamydia...

Ja men det er kun om klamydiaen går i eggstokkene og du må fjerne dem[;)]

jeg fikk egglederbetennelse en gang, og fikk da beskjed fra gynekologen (som var overlege på sykehuset), at det kunne hende at jeg fikk problemer med å bli gravid etter denne betennelsen.. men jeg fjerna ikke noe da..

Back
Topp