Klamret meg til håpet helt til det siste.

Jeg var veldig tung og sliten de første månedene. Tok sikkert 3-4 måneder før følte at jeg orket å være noenlunde sosial igjen. Før det var det bare fokus på hvile og meg selv. Måtte ofte avlyse planer jeg hadde lagt.

Det skal sies at jeg også ble gravid omtrent 2 måneder etter, etter jeg hadde hatt en menstruasjon. Så selv om jeg jo var veldig glad var jeg også veeeldig bekymret fordi vi enda ikke hadde fått svar på obduksjonen og vi visste lite om gjentagelsesrisiko (mistet pga store avvik). Nå er jeg snart i uke 20 og det har vært en lang graviditet for å si det sånn. Ser ut til å gå bra men bekymringene ligger og lurer hele tiden.
Så bra at du ble gravid såpass fort igjen. Men forstår den angsten du må ha på lur hele tiden denne gangen. Når man har mistet etter uke 12 er man nok ekstra på vakt. Har du noen å snakke med så du ikke er alene med bekymringene i svangerskapet?

Jeg er spent på når blødningene stopper, og min vanlige syklus kommer i gang igjen. Og om vi prøver oss igjen, om det da går fort å bli gravid igjen.. Kan tenke meg at jeg vil være bekymra fra dag én, men det får jeg bare ta da evt. Mannen min er ikke klar for å snakke om vi skal prøve igjen. For meg er det en selvfølge, men han trenger tid.
 
Så leit å se at du har mistet :(
Når det gjelder babyshower er det en skikkelig tøff opplevelse så kort tid etterpå, kjenn virkelig etter om det er godt for deg å dra på nå.

Jeg har mistet en gang i uke 13 og en gang senere, og helt ærlig tok det lang tid før det ble bedre, men det går jo hele tiden i bølger.
Og jeg har begge ganger jeg har mista analysert alt og prøvd å tenke hvorfor jeg møtte miste, hvorfor meg og ikke noen andre? Har ofte lurt på om jeg mistet sent fordi jeg hoppet litt hardt i gulvet i uke 5, så ja, det er jo ingen logikk der, men som mamma vil man jo alltid finne ut hvorfor noe har gått galt med barnet.

Jeg har blitt raskt gravid etter å ha mistet. Håper du snart har en ny spire på vei ❤️ det er en tråd lenger ned her om å få baby etter å ha mistet, om du trenger litt håp.
Klem
Jeg droppet babyshower i dag. Ble for mye for meg rett og slett. Takk for omtanken:Heartred

Gir meg håp å høre at du ble raskt gravid igjen etterpå. Virker som om det er sånn for mange? At det går ganske raskt? Nå må jeg bare være tålmodig, og vente på at mannen skal bli klar. Han er fortsatt usikker, og trenger tid. Det respekterer jeg. Jeg må jo også komme inn i min vanlige syklus, og blødningene jeg har nå må stoppe. Håper det skjer snart!
 
Jeg droppet babyshower i dag. Ble for mye for meg rett og slett. Takk for omtanken:Heartred

Gir meg håp å høre at du ble raskt gravid igjen etterpå. Virker som om det er sånn for mange? At det går ganske raskt? Nå må jeg bare være tålmodig, og vente på at mannen skal bli klar. Han er fortsatt usikker, og trenger tid. Det respekterer jeg. Jeg må jo også komme inn i min vanlige syklus, og blødningene jeg har nå må stoppe. Håper det skjer snart!

Hørtes lurt ut, viktigst å tenke på seg selv nå❤️
Ja, jeg ser mange her lir raskt gravide igjen, innen 6 mnd etter de har mista, håper det blir det samme for dere. Helt vanlig at tanken på nytt svangerskap kan være skummelt, men han er kanskje klar til du er kommet i syklus igjen. Det varierer jo det også, jeg fikk vel mensen litt over 5 uker etter den gangen jeg mista senest, så det behøver ikke ta ukesvis
Heier på deg ❤️
 
Hørtes lurt ut, viktigst å tenke på seg selv nå❤️
Ja, jeg ser mange her lir raskt gravide igjen, innen 6 mnd etter de har mista, håper det blir det samme for dere. Helt vanlig at tanken på nytt svangerskap kan være skummelt, men han er kanskje klar til du er kommet i syklus igjen. Det varierer jo det også, jeg fikk vel mensen litt over 5 uker etter den gangen jeg mista senest, så det behøver ikke ta ukesvis
Heier på deg ❤️
Tusen takk :Heartred Ja, jeg håper det går seg raskt til. I morgen er det akkurat en uke siden det skjedde. Nå i ettermiddag har jeg kjent menssmerter og det har tatt seg opp med blod, etter at det har dabbet av noen dager. Tror du det er det normalt? Går det litt sånn i bølger? Skjønner hvis du ikke har noen formening, og jeg regner med at det er vanlig. Bare lurte på om det er noe du kjenner igjen?
 
Tusen takk :Heartred Ja, jeg håper det går seg raskt til. I morgen er det akkurat en uke siden det skjedde. Nå i ettermiddag har jeg kjent menssmerter og det har tatt seg opp med blod, etter at det har dabbet av noen dager. Tror du det er det normalt? Går det litt sånn i bølger? Skjønner hvis du ikke har noen formening, og jeg regner med at det er vanlig. Bare lurte på om det er noe du kjenner igjen?

Ja det er normalt at det kan ta seg litt opp igjen,det har vært av og på etter jeg har mista, men om regel ikke tatt seg opp når 2 uker har gått. Har vel vært spotting siste uka, sånn at det ble totalt 3 uker med blod/spotting. Du kan gjerne be legen om å henvise deg til gyn til to uker etter du mistet for å se at det ikke er rester igjen, det er jo uansett fint å få noe oppfølging etterpå, mtp at du aborterte hjemme om sykehuset ikke har sett fosteret og en evt komplett morkake. Hvis jeg har forstått forløpet rett. ❤️
 
Tusen takk :Heartred Ja, jeg håper det går seg raskt til. I morgen er det akkurat en uke siden det skjedde. Nå i ettermiddag har jeg kjent menssmerter og det har tatt seg opp med blod, etter at det har dabbet av noen dager. Tror du det er det normalt? Går det litt sånn i bølger? Skjønner hvis du ikke har noen formening, og jeg regner med at det er vanlig. Bare lurte på om det er noe du kjenner igjen?
Ja,det kan komme i bølger som å si. Stor klem til deg!
 
Ja det er normalt at det kan ta seg litt opp igjen,det har vært av og på etter jeg har mista, men om regel ikke tatt seg opp når 2 uker har gått. Har vel vært spotting siste uka, sånn at det ble totalt 3 uker med blod/spotting. Du kan gjerne be legen om å henvise deg til gyn til to uker etter du mistet for å se at det ikke er rester igjen, det er jo uansett fint å få noe oppfølging etterpå, mtp at du aborterte hjemme om sykehuset ikke har sett fosteret og en evt komplett morkake. Hvis jeg har forstått forløpet rett. ❤️
Takk for svar igjen. Aborterte hjemme, så ba legen om henvisning til gynekolog.
 
Nei så utrolig grusomt! Mange varme klemmer sendes til deg <3
 
Så bra at du ble gravid såpass fort igjen. Men forstår den angsten du må ha på lur hele tiden denne gangen. Når man har mistet etter uke 12 er man nok ekstra på vakt. Har du noen å snakke med så du ikke er alene med bekymringene i svangerskapet?

Jeg er spent på når blødningene stopper, og min vanlige syklus kommer i gang igjen. Og om vi prøver oss igjen, om det da går fort å bli gravid igjen.. Kan tenke meg at jeg vil være bekymra fra dag én, men det får jeg bare ta da evt. Mannen min er ikke klar for å snakke om vi skal prøve igjen. For meg er det en selvfølge, men han trenger tid.

Jeg gikk til psykolog. Har også gått en del til privat jordmor for prat og ul. Får masse oppfølging og ekstra tester dette svangerskapet fra det offentlige, men ikke før uke 12.. tror det er vanlig for en del steder. Så da har jeg gått en del privat for å roe meg ned før jeg kom så langt. Nå som jeg er forbi der det gikk galt sist og kjenner liv, er jeg litt roligere. Men sykehuset har sagt jeg har veldig lav terskel for å få komme inn til flere kontroller om jeg blir veldig bekymret.

Og ja, det er to parter i dette her. Mannen min ville vente litt, men etter min første menstruasjon var han plutselig klar igjen og som jeg skrev klaffet det. Dere finner nok ut av det sammen ❤️ Det er også ofte en liten test for parforholdet når sånt skjer. Vi var opptatt av å snakke mye om det og respektere når den andre hadde en god/dårlig dag, siden man jo kan være på forskjellige steder fra tid til annen. Ikke alltid så lett i praksis, men tror vi har kommer sterkere ut av det i etterkant.

Og den var veldig tung den ventetiden på at blødningene skal stoppe (holdt på å klikke på all spottingen som det føltes ut som varte en evighet). Og så på eggløsning. Og så på eventuelt positiv test. Levde så innmari en boble, mye mer enn når vi prøvde før. Så en stor god klem til deg ❤️ Du er ikke alene.
 
Back
Topp