Klam etter at han har sovnet...

beibi08og11

Gift med forumet
...flere barn som er svette og klamme etter at de har sovnet? Lillegull her er alltid så klam rett etter at han har sovnet. Har kjøpt ny dundyne og dunpute, noe som skal hindre at de blir klamme... men klam blir han. 

Har prøvd både ull og vanlig pysj, like klam med begge deler...

Kanskje han bare er veldig varm av seg? Min gutt sover med veldig mye mindre sengeklær enn jeg gjør, for han blir lett svett og klam. Vi har bare hatt på ham så lite at han ikke blir klam.

Er kun rett etter at han har sovnet. Resten av natten har han fin temp.

Rare greier [8|]

Høres ut som dere har prøvd det meste da. Kanskje han bare er ekstra varm av seg ja....

min er også sånn, men han er alltid varm.. hele døgnet uansett hva[:D]

Eldstemann svetter enormt mye når han sover. Vi må ofte inn og snu puta og dyna hans før vi legger oss, fordi det er helt bløtt. Han sover kun med pysj-overdel nå på vinteren, og uten underdel, for det blir for varmt.
Han har dunpute og andedun-sommerdyne året rundt (helseteppe når det er varmt om sommeren), det er det som fungerer best for ham. Ulltøy kan han ikke bruke rett på kroppen, for han får utslett av det.

Det er dessverre ikke bare om natta han svetter, han er veldig varm av seg hele tiden. Han svetter også gjerne gjennom en ull-lue (med bomull innerst) i løpet av kort tid i 10 kuldegrader, hodet er den delen på kroppen hvor han svetter mest.
Barnehagen må ta hensyn til at han er så varm når de kler ham når han skal ut, han må hele tiden ha på litt mindre klær enn de fleste.
Men jeg har ikke hørt annet enn at noen barn er varmere enn andre, så får vi heller bare håpe han vokser det av seg. [:)]

ORIGINAL: Nozy Rosie

Eldstemann svetter enormt mye når han sover. Vi må ofte inn og snu puta og dyna hans før vi legger oss, fordi det er helt bløtt. Han sover kun med pysj-overdel nå på vinteren, og uten underdel, for det blir for varmt.
Han har dunpute og andedun-sommerdyne året rundt (helseteppe når det er varmt om sommeren), det er det som fungerer best for ham. Ulltøy kan han ikke bruke rett på kroppen, for han får utslett av det.

Det er dessverre ikke bare om natta han svetter, han er veldig varm av seg hele tiden. Han svetter også gjerne gjennom en ull-lue (med bomull innerst) i løpet av kort tid i 10 kuldegrader, hodet er den delen på kroppen hvor han svetter mest.
Barnehagen må ta hensyn til at han er så varm når de kler ham når han skal ut, han må hele tiden ha på litt mindre klær enn de fleste.
Men jeg har ikke hørt annet enn at noen barn er varmere enn andre, så får vi heller bare håpe han vokser det av seg. [:)]

Vi må også inn og snu puten, siden den blir så våt. Hos oss er det kun etter at han har sovnet. Normal kroppstemperatur ellers.

Back
Topp