Klaging..

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Må bare få ut litt stim!

Fikk sykepenger I går, men fikk bare for 10 dager. Fikk skikkelig angstanfall og datt rett ned I kjelleren, å siden jeg fant ut dette I fem tida hadde nav stengt.
Så måtte vente med å ringe til I dag. Traff en hyggelig dame på nav, som forklarte det at de hadde stoppet pengene fordi jeg da hadde vært sykemeldt I over 8 uker og at de ikke var fornøyd med hvordan punkt 6 I del B på sykemelding min var fylt ut. Kjente det at jeg fikk bare mer og mer angst der jeg satt. Så da sa damen at jeg måtte ringe legen så måtte legen fylle ut punkt 6 skikkelig og så ville jeg kanskje få utbetalt resten hvis de ble fornøyde.
Ringte legen fikk time I dag, så får prøve å komme meg ut av huset til den. Så får jeg forhåpentligvis fikset dette.
Så det å ha svangerskapsdepresjon og angst, og bekkenløsning er tydeligvis ikke tungt nok veiene grunner for å være sykemeldt utover 8 uker!

Huff da.
Håpe det blir rettet opp i.
Lykke til:)

Dette var dårlig håndtert av NAV. Hele vitsen med 8-ukersregelen er å inkludere deg og gjøre det lettere for deg å komme tilbake I jobb når du er klar. Det oppnår de ikke ved å bruker deg som brevdue til fastlegen!

Satser på at det løser seg når legen får fylt ut nye papirer.

Dette var dårlig håndtert av NAV. Hele vitsen med 8-ukersregelen er å inkludere deg og gjøre det lettere for deg å komme tilbake I jobb når du er klar. Det oppnår de ikke ved å bruker deg som brevdue til fastlegen!

Satser på at det løser seg når legen får fylt ut nye papirer.

Hun på nav sa de var veldig strenge på den 8 ukers regelen.
Ja så får virkelig håpe det at det ordner seg etterpå, men det å tro det er ikke lett, å vet ikke om jeg helt greier å tro det.

Det var dårlig, svangerskapsdepresjon er jo ikke til å spøke med. Lykke til

Åh uff ikle noe kjekt å lese :( å det er så unødvendig at oppi alt dette så må krangelen med NAV starte..

Sist jeg gikk gravid nekta de meg penger for det manglet ett kryss fra legen! Men det krysset var der det. Så jeg la i vei til kontoret å slengte den i bordet..
Da får jeg svar; oj ja se der der var det jo kryss jo. Da skal du få pengene ved neste utbetaling!..

Da begynnte jeg faktisk å gråte. Det stod jeg, gravid, med en liten i vogn og ett huslån/ leie som skulle betales.. Da var de kjappe å fikse det å pengene hadde jeg på konto innen dagen var over..

Jeg krysser fingrene for st det samme gjelder her :) å at du har pengene dine kjapt :)

Klem

Er det mulig.. Jeg skjønner ikke Åssen NAV kan vurdere annerledes enn fastlegen. Det burde da være nok at han/hun bruker sin fagkompetanse og mener du bør holde deg hjemme! Håper alt ordner seg for deg <3

Det er nok ikkje NAV som bestrider det legen har sagt, men kanskje fått for lite opplysninger av legen?! Godt du har fått time til lege. Håpar han kan ordne opp, kanskje ta ein tlf til NAV? Mykje lykke til.

Da har jeg vært hos legen, det var en vikar, som ikke var det minste interessert I å prøve å forstå, han gadd ikke engang å se på journalen min. Men han skulle sende inn skjema te nav da, men han kjente ikke meg så han kunne jo ikke vite om jeg var syk eller ei.
Får ringe nav senere denne uka for å høre om de har fått skjema, og om hva som skjer. Men regner med at jeg må bestille time hos fastlegen når ho kommet hjem fra ferie, så ho kan sende skjema te nav. Men skrekkelig kjedelig å leve på så og si ingenting I hvor lenge?
Jo jeg prata med snakka noe om at de hadde mellom utbetalinger, så får håpe at jeg slipper å gå for lenge uten inntekt.

Kor dumt at det ikkje var fastlegen. Forstår godt at du vart frustrert og skuffa. Trur NAV får dokumenta elektronisk, så ville ringt å høyrt om dei hadde fått dei og kunne vurdere 8 vekers krav igjen. Forklar situasjonen (igjen) og høyr når du evt kan forvente utbetaling. Håpar det ordnar seg snart for deg.

Da har jeg vært hos legen, det var en vikar, som ikke var det minste interessert I å prøve å forstå, han gadd ikke engang å se på journalen min. Men han skulle sende inn skjema te nav da, men han kjente ikke meg så han kunne jo ikke vite om jeg var syk eller ei.
Får ringe nav senere denne uka for å høre om de har fått skjema, og om hva som skjer. Men regner med at jeg må bestille time hos fastlegen når ho kommet hjem fra ferie, så ho kan sende skjema te nav. Men skrekkelig kjedelig å leve på så og si ingenting I hvor lenge?
Jo jeg prata med snakka noe om at de hadde mellom utbetalinger, så får håpe at jeg slipper å gå for lenge uten inntekt.
Uff :( ille lett i disse ferie tider nei :( håper det får seg til :)

Da får jeg oppdatere her å :)
Har ringt nav, å 8 ukers sperra var opphevet. Så skulle få etter betalt sykepenger for resten av juli i slutten av juli.
Men mener fortsatt at dette kunne ha vært unngått både fra nav og legen sin side.

Må å si det at det to damene som jeg har pratet med har vært veldig hyggelige og hjulpet meg så godt de kan. Er jo ikke de som bestemmer, men er vel de som får all kjeft. Ringte hoved hjelpe kontoret, ikke lokalt nav.

Back
Topp