Klagetråden

Jeg ser i kalenderen min at jeg skal til den psykologen igjen (de har samarbeid og møter med jordmortjenesten) i forkant av ny time hos jordmor. Kanskje hun kan trylle litt og forstår mer enn sjefen hos jordmortjenesten :angelic:
Absolutt! Forhåpentligvis viser hun mer forståelse :playful:

Jeg har hatt to svangerskap i Oslo i etterkant av senaborten 22+2. (Den var midt i nedstengningen av landet, og alt var mildt sagt preget av svikt i systemet og vanskelig å stole på ultralyder og helsepersonell). Og i svangerskapene i Oslo etter senaborten fikk jeg knallgod oppfølging fra jordmor i bydelen, samtale med gaia/jordmor på sykehuset OG time hos fødselslege like før termin for vurdering av igangsetting. Ullevål er jo et av de travleste sykehusene i landet, og denne gangen er jeg i en god del mindre by. Likevel føles flaskehalsen smalere her enn i Oslo.

Fordelen med Oslo var kanskje at alt det omfattende lå inne i journalen min, mens her må jeg formidle hvor dramatisk og traumatisk opplevelse jeg har vært gjennom…
Skjønner! Veldig rart ja, ville trodd at journalen din er tilgjengelig for alle sykehus siden den ligger på helsenorge? Uansett så håper jeg du får byttet til en annen jordmor :Heartpink

Skjønner! Veldig rart ja, ville trodd at journalen din er tilgjengelig for alle sykehus siden den ligger på helsenorge? Uansett så håper jeg du får byttet til en annen jordmor :Heartpink
sniker meg inn her - jeg flyttet kommune før dette svangerskapet, og fikk beskjed om at jeg måtte ringe til tidligere fastlege og gi samtykke/be de om å overføre journal til ny fastlege. Så virker dessverre ikke som det er noe automatikk i at alt deles. Og helsestasjon jeg er tilknyttet nå er ikke tilknyttet Helsenorge en gang.. så er visst et veldig variabelt tilbud!

Back
Topp