Hjelpes, kor høgt prisa dei den?Jeg så ikke for meg at jeg kom til å benytte klagetråden da jeg ikke har følt jeg har noe å klage på, skal jeg være ærlig med dere. Men nå trenger jeg en liten utblåsning her altså. Jeg advarer på forhånd, om at det er litt langt... men jeg håper det går bra! Jeg er dronninga av lange tråder si
Jeg sitter nå her med følelsene humoristisk, oppgitt, sint og underholdt. Jeg har landet på Babybjörn sin vippestol pga. tilbakemeldinger og tester. Trur dere ikke jeg fant noen som solgte en pent brukt en! Jeg slo til, turte til og med å prute ned prisen litt (Pruting er langt utenfor min komfortsone da jeg er mer en people-pleaser ... men jeg lærer!). Bildet viste en flott vippestol med tilhørende leke attåt! Det var ingen annonsetekst som sa at leken kunne bli med for et tillegg så gikk jo da ut ifra at alt på bildet medgikk i pris. De lekene koster jo noen hundrelapper, så det var en fantastisk pris å få både stol OG leke til den for den knallprisen!Trodde jeg hadde scoret gull et sekund der. Vi ble enige om at jeg skulle plukke den opp i ettermiddag. Nå er det bare Babycall'en igjen, så er absolutt alt klart til LilleFrøkenBolle er her, 18. mai for det er jo så klart planlagt keisersnitt (Det får vi til)! Den nyeste boka til Tor-Håkon Håvardsen med signatur kom også, helt perfekt timing til påsken. Sola skinner. Kattene er mer og mer ute og stortrives. Jeg klarte å ommøblere hele gangen, gå ut med hauger av papp og være produktiv. I dag var en bra dag, damer!
Så kommer ettermiddagen da ... "Du kan få med ekstra trekk for 300kr, du kan også få med leken for 300kr". Jeg tenkte... hva? Huh? Har jeg gått glipp av noe? Jeg klikker meg inn på annonsen igjen og ser bildene med leken inkludert. Jeg leter etter en annonsetekst som sier at dette kommer utenom. Ingenting. Jeg tar kontakt med venninnen som sendte meg linken til annonsen, hun holder jo litt utkikk for meg. Hun synes det var rart at leken plutselig ikke var inkludert. Så ser hun at trekket ligger ute separat for en hundrings, mens leken ligger ute separat for ... jepp, mindre enn 300kr. Jeg skrev til selger at jeg fikk inntrykk av at leken medfulgte med tanke på at den var med i bildet. Det ekstra trekket følte jeg ikke at jeg hadde behov for, men jeg skulle i så fall ikke betale mer for det enn prisen som var oppgitt i den separate annonsen! Det tok ikke lange stunda før annonsen ikke lenger hadde bildene der leken var inkludert i bildet og på vippestolen. Plutselig hadde jaggu prisen på bare vippestolen i annonsen gått opp noen hundrelapper i pris også?? Jeg skrev det som det var, jeg betaler prisen vi sa oss enige om inklusive leke, hvis ikke trakk jeg meg. Jeg endte så klart opp med å trekke meg. At this point... så hadde jeg ikke spart noe ved å kjøpe en brukt vippestol.
Det får meg til å tenke ... Hvorfor gjør man slik når man forsøker å selge unna ting og man har et interessert parti? Altså, penger. Selvfølgelig, man har jo alltids lyst på penger - det gror jo ikke på trær! (Hvis bare.... ikke sant?) Men når en brukt sak plutselig nærmer seg original salgspris ... Når jeg selger ting, og folk melder interesse med en gang, så kan det ofte være jeg får tanken "Oi, den var så poppis?! Jeg kunne jo sikkert tatt mer!" men, jeg gjør det jo ikke fordi jeg la den ut til en pris, og den prisen ble det bud på - vi har en avtale på den prisen og da må jeg jo ivareta og respektere salgsavtalen vår.
Så da ble det ingen vippestol i dag allikevel, nå sikler jeg på splitter ny Babybjörn på Jollyroom med tilhørende leke og vurderer og vurderer og vurderer ... skal/skal ikke ... Skal jeg holde utkikk etter flere salgsannonser på Finn/Tise/MarketPlace og andre salgsnettsider eller skal jeg bare gi etter for fristelsen jeg har hatt i mange uker nå. Det er ikke alltid så fryktelig lett å holde seg i skinnet!
Eg har to Babybjørn vippestolar som eg har fått tak i på lokal kjøp&salg, den eine til 250 og den andre gratis (begge med leike), til og med mesh-trekk på den eine
To stk Tripp Trapp har eg betalt henholdsvis 250 (med bøyle) og 100 for siste åra
) Men når en brukt sak plutselig nærmer seg original salgspris ... Når jeg selger ting, og folk melder interesse med en gang, så kan det ofte være jeg får tanken "Oi, den var så poppis?! Jeg kunne jo sikkert tatt mer!" men, jeg gjør det jo ikke fordi jeg la den ut til en pris, og den prisen ble det bud på - vi har en avtale på den prisen og da må jeg jo ivareta og respektere salgsavtalen vår.