Klagetråden!

Husk at du ikkje må ta dei tablettene du svelge som gravid iallefall ☺️ var SÅ mykje plaga med sopp før, fekk i graviditetene, etter antibiotika og random også, og så poff ein dag så berre nope, no more. Hatt 2 svangerskap etter det, gjekk på ein hestakur av antibiotika i Kenya fordi eg fekk infeksjon i eit sår uten at eg fekk, så føle nesten eg er "kurert" :hilarious: men ja, kombo antibiotika og graviditeter nok god oppskrift på sopp generelt... god bedring for det også, håper formen etter sjukdommen er bedre i det minste? ❤️
Offameg, høres ut som du har vært gjennom litt av kvart ja❤️ Stakkars deg, er jo så fælt å ha det også❤️
Ja kjøpte sånn kombopakning med krem og tbl, leste man ikkje skulle bruke applikatoren når man er gravid så brukte ikkje den❤️ Formen er heldigvis myyykje bedre. Men nå blir jeg jo bekymra fordi jeg ikkje er så kvalm lenger❤️ haha, alt man skal bekymre seg over❤️

Når folk du forteller at du er gravid i uke 9 til reagerer med: krysser fingrene! Håper det går bra.

Hvorfor kan de ikke bare si gratulerer? Forstår at intensjonen er god og det er "tidlig" å si for mange, men hvorfor i det hele tatt bringe opp muligheten for at det ikke skal gå bra??? Sikkert gravidhormoner som raser litt her, men jeg har ikke sagt det til mange, og har ikke tenkt til å gjøre det heller, men dette var reaksjonen til en nær veninne, og jeg syntes det var en skikkelig kjip greie. Nikket og smilte bare, men raste innvendig. Er jeg veldig teit nå???

Når folk du forteller at du er gravid i uke 9 til reagerer med: krysser fingrene! Håper det går bra.

Hvorfor kan de ikke bare si gratulerer? Forstår at intensjonen er god og det er "tidlig" å si for mange, men hvorfor i det hele tatt bringe opp muligheten for at det ikke skal gå bra??? Sikkert gravidhormoner som raser litt her, men jeg har ikke sagt det til mange, og har ikke tenkt til å gjøre det heller, men dette var reaksjonen til en nær veninne, og jeg syntes det var en skikkelig kjip greie. Nikket og smilte bare, men raste innvendig. Er jeg veldig teit nå???
Det er unødvendig av venninna di! Alle som er gravide vet vel at det er en sannsynlighet for at det ikke går bra. Det er ikke noe man trenger å bli «påminnet». Jeg har selv nevnt det til de jeg har fortalt det til, typ «det er jo fremdeles tidlig men vi hadde lyst å dele uansett», men jeg hadde også blitt sint om deres reaksjon hadde vært som med din venninne.

Nei det er du ikkje. Men det er ein veldig verdslig ting å både tenke og å sei dessverre. Norge spesielt er ein ekstrem individualist stat, alle skal være for seg, feie for egen dør, og lukke den for offentligheten. Me skal ikkje bære kvarandres byrder osv osv. Heilt tragisk er det, det er jo egoisme som styrer. At ein tenker at ein kunne vært spart styret om folk berre venter med å dele. At det å dele og å miste tidlig då er bare styr. Trist. Me skal være for kvarandre, og det gjer like vondt å miste i uke 6 som i uke 19, det er ingen forskjell, båndet er lagt, tankene om framtida er skapt. Og ja, babyen er i aller høyeste grad skapt og dermed er EINASTE rette å sei; gratulera så hjertelig!❤️

Litt humoristisk klaging her, men i dag klager jeg over mannen som vekket meg i dag tidlig! Jeg pleier alltid å våkne før han, men hadde en skikkelig dritt dag i går med kvalme på et nytt nivå. Kroppen var sikkert litt tappet av det, så jeg sov faktisk søtt frem til han hadde nerven til å STRYKE MEG PÅ SKULDRA
:hilarious: Jeg var helt borte i drømmeland så snudde meg bare forvirret og kikket på han (sikkert ikke veldig kjærlig :dance018) og han beklaget seg «jeg trodde du var våken» og så snur han seg rundt og sovner igjen!! Makan :p:hilarious:

5+6 i dag og var på ul på sykehuset grunnet BO/MA i tidligere graviditet. (Fått to barn etterpå)
I dag så de ikke så mye.. jeg hadde håp om å se hjerte. Men vi så egt kun plokkesekken inni der. Mente også det lå noe blodansamling i livmor å sa jeg måtte kontakte lege om jeg begynte å blø. Ble satt opp på ny time om 2 uker og at det var tidlig å vanskelig å se. Hun sjekka også en syste? I høyre eggstokk pga redsel for exu. Men fant ingenting der. Jeg har heller ikke smerter.
Legger til at jeg har bakovervendt livmor.
Kvalmen kom i går og er minst like kvalm i dag.
Så har jo egt god tro , men kjenner jeg ble så redd nå..
reiser til syden i morgen i 8 dsger… ikke gøy å reise med slike beskjeder..

Andre med erfsringer så tidlig? :nailbiting: Kan til nøds være 5+5 men tror 5+6

5+6 i dag og var på ul på sykehuset grunnet BO/MA i tidligere graviditet. (Fått to barn etterpå)
I dag så de ikke så mye.. jeg hadde håp om å se hjerte. Men vi så egt kun plokkesekken inni der. Mente også det lå noe blodansamling i livmor å sa jeg måtte kontakte lege om jeg begynte å blø. Ble satt opp på ny time om 2 uker og at det var tidlig å vanskelig å se. Hun sjekka også en syste? I høyre eggstokk pga redsel for exu. Men fant ingenting der. Jeg har heller ikke smerter.

Min erfaring så tidlig er at UL bare skaper mer forvirring. Jeg har begynt med tidligst 6+5 så man er mer sikker på å faktisk se det man trenger å se. De fleste sier nei til å ta UL før 6 uker nettopp for at det er vanskelig å se og man kan være noen dager kortere en man tror. Krysser fingrene for at alt ser bra ut om 2 uker, da får du hvert fall se litt mer.

De sier jo at en helst skal på UL i uke 7 for å være garantert å se hjertet. I forrige svangerskap var jeg på tidlig UL helt i starten av uke 6 (tror det må ha vært 6+2 eller noe sånt?) og var heldig nok til å få høre hjerte slå. Men alså, vet jordmora pekte på hjertet og sa det slo, men selve babyen? Så ikke mye av den jeg, så bare plommesekken. Sånn, hadde ikke jordmor sagt det til meg hadde jeg aldri i verden skjønt at det skulle bli noe som helst av det der, før hun sa det trodde jeg det måtte være eggstokken hun så på siden jeg var inne pga mistanke om exu :hilarious:

Så ja, er veldig tidlig å se noe som helst da, utvikler seg raskt i starten, men, er jo også bare knappe 6 dager siden de kunne se noe som helst på UL. UL. Utvikling er jo også litt forskjellig, og om egget festet seg sent eller tidlig vil jeg jo også tro påvirker litt når det er så tidlig løypa. Krysser fingrene for at du får sett mye mer om to uker!

Har ikke erfaring med så tidlig ul. Men vet flere av de som tilbyr tidlig ultralyd privat anbefaler tidligst fra uke 7+0 nettopp fordi det kan være vanskelig å se noe tidligere, og at det kan skape mer (unødvendige) bekymringer :Heartred Håper det bare er derfor dere så lite fordi det er tidlig og at alt ser riktig ut om to uker :love017

Jeg sliter skikkelig med å takle kvalmen denne gangen :sad010 Hvert eneste våkne sekund er preget av ekstrem kvalme og oppkast. Vet ikke om jeg klarer dette..

Jeg sliter skikkelig med å takle kvalmen denne gangen :sad010 Hvert eneste våkne sekund er preget av ekstrem kvalme og oppkast. Vet ikke om jeg klarer dette..
Høres ut som at du kanskje skal ta en prat med fastlege eller jordmor og se om du kan få noen mer hjelp :Heartpink

Huff, stakkars deg ❤️ sender deg ein god klem og ei stille bønn om at det må blåse forbi fortere denne gangen:smiley-angelic001 kor langt er du på vei nå? Får du i deg mat? Kanskje kvalmestillande intravenøst og litt væske nokre dagar på sjukehus vil hjelpe deg litt med motivasjon og utholdenhet ❤️

Huff, stakkars deg ❤️ sender deg ein god klem og ei stille bønn om at det må blåse forbi fortere denne gangen:smiley-angelic001 kor langt er du på vei nå? Får du i deg mat? Kanskje kvalmestillande intravenøst og litt væske nokre dagar på sjukehus vil hjelpe deg litt med motivasjon og utholdenhet ❤️
Takk ❤️ 6+4 i dag. Får i meg svært lite, alt kommer i retur. Får man komme på sykehus og få intravenøst uten at man har synlige tegn på dehydrering? Fikk ikke det i 2020 ihvertfall :bag:

Takk ❤️ 6+4 i dag. Får i meg svært lite, alt kommer i retur. Får man komme på sykehus og få intravenøst uten at man har synlige tegn på dehydrering? Fikk ikke det i 2020 ihvertfall :bag:
Det kan gå fort fra lite tegn til alvorlig dehydrering. Har du gått gjennom SUKK test med lege/jordmor? Der skåre du defintivt topp og då har du krav på full oppfølging og tiltak på tiltak på tiltak. Les meir her:

Ville defintivt ikkje gitt meg før eg fekk skikkelig hjelp og oppfølging❤️
Og om kvalmestillande og komme i retur så e jo løpet kjørt liksom. Du bør ikkje venta lenge med å kontakte lege/jordmor❤️

Back
Topp