Klagetråden!

Åååå det kan jo gi meining❤️ Blei mykje bedre på kvelden i går. Er jo ingen i familien eller venner rundt oss som er sjuke heller❤️ Jeg får aldri feber eller høy crp uansett hvor sjuk jeg føler meg. Så var litt rart at crp var høy etter kun et døgn. Og 10 dagers kur 4x dagen var litt drøyt, jeg har adhd og sluttrt på ritalin hahaha, men har tatt på alarm på tlf så må bare huske det❤️
Heilt likt med meg❤️ trur faktisk ikkje eg har hatt utslag på crp etter det, var i 2013:hilarious:

Når ein ikkje veit ka infeksjonen er så er det nok best å berre ta ein god gammaldags kur og få bukt med det heilt ❤️

Jeg har hørt flere som sier at det beste er å kaste opp for det gjør at kvalmen forsvinner for stunden. Så kanskje det er bra hvis du begynner å kaste opp? :angelic:
Jeg har hatt to svangerskap med oppkast, og nå ett uten enn så lenge, og de to med oppkast var vesentlig bedre :hilarious: så denne stemmer for meg, men det har aldri vært snakk om noe hyperemesis så da er helt sikkert saken noe helt annet!

Første sammenbrudd så langt i denne graviditeten kom nå i kveld, er så utslitt av å føle meg så dårlig og kvalm. Tenker på at jeg burde spist eller drukket noe døgnet rundt, men får knapt i meg noe som helst. Det gjør jo at kroppen får så lite energi at jeg knapt klarer å stå oppreist. Hjelper heller ikke at jeg har hatt 1,5 åringen hjemme fra bhg de to siste dagene, da har formen min blitt mye verre også fordi jeg ikke får hvilt.

Ååh, denne tiden er så blytung, husker den var det forrige graviditet også, men enda tyngre nå siden man ikke bare har seg selv å ta hånd om. Også føler jeg at samboer ikke skjønner hvor jævlig jeg har det, selv om han har vært flink å gjort det meste hjemme de siste ukene :arghh:

Første sammenbrudd så langt i denne graviditeten kom nå i kveld, er så utslitt av å føle meg så dårlig og kvalm. Tenker på at jeg burde spist eller drukket noe døgnet rundt, men får knapt i meg noe som helst. Det gjør jo at kroppen får så lite energi at jeg knapt klarer å stå oppreist. Hjelper heller ikke at jeg har hatt 1,5 åringen hjemme fra bhg de to siste dagene, da har formen min blitt mye verre også fordi jeg ikke får hvilt.

Ååh, denne tiden er så blytung, husker den var det forrige graviditet også, men enda tyngre nå siden man ikke bare har seg selv å ta hånd om. Også føler jeg at samboer ikke skjønner hvor jævlig jeg har det, selv om han har vært flink å gjort det meste hjemme de siste ukene :arghh:
Føler med deg :Heartpink Det er skikkelig tungt!!

• Omsorg
Reactions: E96

Stor klem :Heartred Tror dessverre det er litt vanskelig for dissa mannfolka å vite hvor jævelig (unnskyld ordbruken) det faktisk kan være.. Men det er kanskje ikke så rart heller. Men jeg vet ihvertfall hvordan du har det, hold ut :Heartred

• Omsorg
Nå skjønner jeg hvorfor det er så ekstra tungt i dag, for nå kom feberen snikende på også :arghh: Blitt smittet av bhg-basseluskene i tillegg til elendig gravidform fra før, huff!

Åhhhhhhhhhhh hvorfor har kvalmen komt tilbake. Livet var så greit UTEN KVALME.

Nå skjønner jeg hvorfor det er så ekstra tungt i dag, for nå kom feberen snikende på også :arghh: Blitt smittet av bhg-basseluskene i tillegg til elendig gravidform fra før, huff!
Ånei, det e så hardt og så urettferdig av naturen å gjer gravide meir sårbare for sjukdom! Håper mannen kan ta seg ein sjukt barn dag og to om mini enda må være heime❤️ Masse god bedring❤️

• Omsorg
Om jeg ikkje var LEI fra før med sykdom og en evigvarende antibiotikakur, så ble jeg vertfall LEI nå når jeg har fått soppinfeksjon av antibiotikakuren!! :( :(
Ai, typisk! Er du sånn som må ta canesten eller kan yoghurt naturell eller lignende være gode alternativer for å lindre kløe og lage balanse og ta knekken på soppen?

Jeg har vært så kvalm i over 2 uker, en lammende kvalme som blir 10x værre av å sitte foran store dataskjermer.. som da er hele jobben min som ingeniør:dead: har fått en uke med sykemelding, til og med neste mandag. Men da må jeg inn til fastlege igjen.. Kunne minst fått 2 uker i slengen syntes jeg da.. forstår argumentet med "du er jo ikke syk", men unnskyld meg! Jeg føler meg veldig syk selvom det er av lykkelige årsaker

Jeg har vært så kvalm i over 2 uker, en lammende kvalme som blir 10x værre av å sitte foran store dataskjermer.. som da er hele jobben min som ingeniør:dead: har fått en uke med sykemelding, til og med neste mandag. Men da må jeg inn til fastlege igjen.. Kunne minst fått 2 uker i slengen syntes jeg da.. forstår argumentet med "du er jo ikke syk", men unnskyld meg! Jeg føler meg veldig syk selvom det er av lykkelige årsaker
Jeg HATER utsagnet «graviditet er ingen sykdom»!!! :mad: Neida, det i seg selv er ingen sykdom, men man kan bli pokker så syk fordi man er gravid..

Nesten så man har lyst til å svare til de som kommer med den kommentaren: Så hvis du hadde vært sinnsykt kvalm, kastet opp flere ganger daglig, vært svimmel, fått blodtrykksfall, nesten ikke hadde fått i deg hverken mat eller drikke.. så hadde du gått på jobb som normalt?

Beklager utslipp av frustrasjon :hilarious:

Jeg HATER utsagnet «graviditet er ingen sykdom»!!! :mad: Neida, det i seg selv er ingen sykdom, men man kan bli pokker så syk fordi man er gravid..

Nesten så man har lyst til å svare til de som kommer med den kommentaren: Så hvis du hadde vært sinnsykt kvalm, kastet opp flere ganger daglig, vært svimmel, fått blodtrykksfall, nesten ikke hadde fått i deg hverken mat eller drikke.. så hadde du gått på jobb som normalt?

Beklager utslipp av frustrasjon :hilarious:
Må le litt, er som å høre min indre dialog i samtale med slike mennesker! Føles for dumt å måtte sitte å overbevise noen om at jeg ikke fungerer i jobben min akuratt nå (har hatt jobben i over 6 år!!)

Må le litt, er som å høre min indre dialog i samtale med slike mennesker! Føles for dumt å måtte sitte å overbevise noen om at jeg ikke fungerer i jobben min akuratt nå (har hatt jobben i over 6 år!!)
Haha ja :hilarious: Enkelte mennesker er så uvitende. Og da tenker jeg som så, er det noe du ikke vet noe om så kan du la være å ha en mening om det :facepalm:

Der er leger så forskjellige. Forrige svangerskap måtte jeg inn hver uke, hun har aldri skrevet mer enn en uke uavhengig av hva som har feilet meg. Nå har jeg ny fastlege, og han skrev tre uker uten å blunke. Skjønner deg godt, synes det er veldig deilig å bare vite. Også fint for jobben min å vite en stund i forveien mtp vikar.

Har bare hatt det ein gang tidligere og då måtte jeg ha canesten. Klør jo så innmariii
:smiley-bounce016
Husk at du ikkje må ta dei tablettene du svelge som gravid iallefall ☺️ var SÅ mykje plaga med sopp før, fekk i graviditetene, etter antibiotika og random også, og så poff ein dag så berre nope, no more. Hatt 2 svangerskap etter det, gjekk på ein hestakur av antibiotika i Kenya fordi eg fekk infeksjon i eit sår uten at eg fekk, så føle nesten eg er "kurert" :hilarious: men ja, kombo antibiotika og graviditeter nok god oppskrift på sopp generelt... god bedring for det også, håper formen etter sjukdommen er bedre i det minste? ❤️

Back
Topp