Klagetråden

Spiser hele tiden på grunn av kvalmen og har begynt å legge på meg en del, ikke spesielt fornøyd med å bli tjukk allerede nå! Og MASSE kviser. Kjenner det er frustrerende. Har ikke lyst på gullerøtter liksom…

Spiser hele tiden på grunn av kvalmen og har begynt å legge på meg en del, ikke spesielt fornøyd med å bli tjukk allerede nå! Og MASSE kviser. Kjenner det er frustrerende. Har ikke lyst på gullerøtter liksom…

Jeg også spiser jevnlig. Har ikke veid meg på en liten stund, men har nok gått opp. Spiser mer og er mindre aktiv, så sier seg litt selv.. Blir mye usunne småsnacks her også. Forhåpentligvis går den verste kvalmen over om noen uker. Men kjipt å føle seg feit.. Du føler nok mer på det selv enn hva det faktisk er. <3

Jeg føler meg sulten hele tiden og føler jeg må spise noe hele tiden for å ikke bli kvalm. Men så har jeg jo ikke lyst på noe som helst.. ingen spesiell mat eller noe som frister. Føler meg skikkelig matlei på en måte :(

Jeg kan også skrive under på konstant sulten! Hadde det ikke sånn i mine to forrige svangerskap. Da hadde jeg bare lyst på sunne ting og mindre lyst på godteri. Nå har jeg lyst på noe hele tiden, i går sendte jeg gubben ut kl. 20.30 for å kjøpe kyllinglår liksom :hilarious: Det er faktisk ikke greit. Jeg har gått opp 3 kg allerede og jeg som har jobbet så hardt for å komme meg ned i vekt. Må ta meg sammen. Ikke orker jeg å trene heller, jeg bare kommer meg ikke ut døra. Må få til å gå en tur i kveld.

Jeg tror noe kg opp og ned i 1 trimester er vanlig. Vi øker jo i blodvolum, kroppen kan holde på mer vann osv. Så ikke nødvendigvis bare «fett» man går opp. Jeg blir forvirret selv. Var livredd for å gå på vekten fordi jeg følte jeg hadde smelt opp i vekt. Til min store overraskelse hadde jeg gått NED, men jeg føler meg svær!! Så jeg skjønner ikke helt o_O

Jeg tror noe kg opp og ned i 1 trimester er vanlig. Vi øker jo i blodvolum, kroppen kan holde på mer vann osv. Så ikke nødvendigvis bare «fett» man går opp. Jeg blir forvirret selv. Var livredd for å gå på vekten fordi jeg følte jeg hadde smelt opp i vekt. Til min store overraskelse hadde jeg gått NED, men jeg føler meg svær!! Så jeg skjønner ikke helt o_O
Det er nok bare fordi du er oppblåst, luften veier jo ikke noe

Jeg kan også skrive under på konstant sulten! Hadde det ikke sånn i mine to forrige svangerskap. Da hadde jeg bare lyst på sunne ting og mindre lyst på godteri. Nå har jeg lyst på noe hele tiden, i går sendte jeg gubben ut kl. 20.30 for å kjøpe kyllinglår liksom :hilarious: Det er faktisk ikke greit. Jeg har gått opp 3 kg allerede og jeg som har jobbet så hardt for å komme meg ned i vekt. Må ta meg sammen. Ikke orker jeg å trene heller, jeg bare kommer meg ikke ut døra. Må få til å gå en tur i kveld.

Her har også aktivitetsnivået gått helt til bunns. I går gikk jeg en halvtimes rask gange rett etter jobb, og måtte gå innom butikk for å få tak i noe rask energi å få i meg fordi jeg trodde jeg skulle dø av lavt blodsukker. Så endte opp på plussiden på kalorisiden etter den turen :P

Jeg hadde første jm time 15 aug. Da veide jeg 65kg. Veide meg for noen dager siden, da veide jeg 69kg..
4 kg på så kort tid. Men alt jeg tenker på er mat, er så sugen på alt mulig hele tiden. Håper det går over snart :laughing002

Jeg føler meg sulten hele tiden og føler jeg må spise noe hele tiden for å ikke bli kvalm. Men så har jeg jo ikke lyst på noe som helst.. ingen spesiell mat eller noe som frister. Føler meg skikkelig matlei på en måte :(

Akkurat samme situasjon her ;)

Jeg testet med tyggis på jobb i dag, det funket ikke. Jeg har og blitt utrolig tørr i munnen og da var tyggis bare frustrerende.. Nå gleder jeg meg til å komme inn i andre trimester, det må jo bli bedre!

Tror jeg kjenner på bekkenleddssmerter bak allerede. Synes det er litt vel tidlig i uke 8+2, og kjent det hele uka…

Har du vært gravid før? Kommer kanskje raskere da. Jeg har kjent på det fra uke 8 ca, det er ikke vondt, men føles som om noen har hamret inn små kiler mellom bekken og halebenet

Ja, har et barn fra før, pluss en del SA/MA etter det. Bekkenet har vel aldri vært helt på topp etter første svangerskap, men håper jeg klarer å holde det litt i sjakk. Hadde problemer med å gå tidligere i uken, så har tatt det veldig rolig etter det, og latt mannen ta de lange lufteturene med hunden.

Ja, har et barn fra før, pluss en del SA/MA etter det. Bekkenet har vel aldri vært helt på topp etter første svangerskap, men håper jeg klarer å holde det litt i sjakk. Hadde problemer med å gå tidligere i uken, så har tatt det veldig rolig etter det, og latt mannen ta de lange lufteturene med hunden.
Da tror jeg det er viktig at du kommer deg i behandling ganske raskt, ta kontakt med en fysioterapeut og eventuelt en kiropraktor eller en av de som gjør begge deler.

Da tror jeg det er viktig at du kommer deg i behandling ganske raskt, ta kontakt med en fysioterapeut og eventuelt en kiropraktor eller en av de som gjør begge deler.
Ja, skal be om henvisning hos fastlegen og ta opp tråden hos en naprapat jeg har gått til tidligere mens jeg venter. ☺️

Jeg var helt sikker på at jeg hadde gått opp noen kg siden aktivitetsnivået er så lavt og jeg spiser minst like mye som før, pluss mer kaloririkt. Men så veide jeg meg på morgenen i dag, og jeg har faktisk gått ned 2-3 kg. Så nå ble jeg kjempestressa for at alt det er vann og at jeg drikker alt for lite..

Ikke kynnere. Sikker på at det ikke er ligamentstekk? Kynnere er vel litt tidlig?

Back
Topp