Klagetråd

Andre som har fått en dårlig start på graviditeten ? Spurte legen om hvor mye kaffe jeg kunne drikke å svaret var: søk på Google. Greit nok at man kan gjerne søke selv, og det gjør jeg og med mat osv. Men det var ett enkelt spørsmål.

Jeg har dårlig erfaring fra helsevesenet fra før av og hater å gå til alt som har med lege og oppfølging osv innen helsevesenet. Nettopp pga angst for helsevesenet. Men man må jo nå. Er min første graviditet dette. Derfor jeg blir litt målløs av måten jeg blir møtt på.

Når satte legen opp deres første kontroll? Jeg måtte selv sette opp min jeg. Uke 8. Hu hadde ikke tenkt å sette opp min før etter uke 12 hun på ultralyd....
Høres kjipt ut :Heartred Kanskje du burde gå til jordmor i stedet? Her kan du lese mye bra også: https://www.helsenorge.no/gravid/
 
Andre som har fått en dårlig start på graviditeten ? Spurte legen om hvor mye kaffe jeg kunne drikke å svaret var: søk på Google. Greit nok at man kan gjerne søke selv, og det gjør jeg og med mat osv. Men det var ett enkelt spørsmål.

Jeg har dårlig erfaring fra helsevesenet fra før av og hater å gå til alt som har med lege og oppfølging osv innen helsevesenet. Nettopp pga angst for helsevesenet. Men man må jo nå. Er min første graviditet dette. Derfor jeg blir litt målløs av måten jeg blir møtt på.

Når satte legen opp deres første kontroll? Jeg måtte selv sette opp min jeg. Uke 8. Hu hadde ikke tenkt å sette opp min før etter uke 12 hun på ultralyd....
Jeg synes jordmor er mye bedre å gå til fordi de KAN svangerskap. Min nåværende lege er helt blank på det området og det er ganske pinlig å sitte der å se han Google enkle ting jeg selv vet svaret på. Greit at de ikke kan kunne alt men det er kanskje greit å vite hvorfor man er kvalm som gravid… Jeg fikk time 7+3, den typiske samtalen hvor helsekort fylles ut og blodprøver tas, så satt han opp en ny kontroll om tre-fire uker igjen (kan være fordi jeg har et par andre ting som må følges opp), forrige gang hadde jeg ikke noen ny time hos lege før glukosebelastningstest mener jeg.
 
Andre som har fått en dårlig start på graviditeten ? Spurte legen om hvor mye kaffe jeg kunne drikke å svaret var: søk på Google. Greit nok at man kan gjerne søke selv, og det gjør jeg og med mat osv. Men det var ett enkelt spørsmål.

Jeg har dårlig erfaring fra helsevesenet fra før av og hater å gå til alt som har med lege og oppfølging osv innen helsevesenet. Nettopp pga angst for helsevesenet. Men man må jo nå. Er min første graviditet dette. Derfor jeg blir litt målløs av måten jeg blir møtt på.

Når satte legen opp deres første kontroll? Jeg måtte selv sette opp min jeg. Uke 8. Hu hadde ikke tenkt å sette opp min før etter uke 12 hun på ultralyd....
Herregud, enn å svare "google"... Tragisk!

Er egentlig ikke standard å ha flere kontroller mellom "hei, jeg er gravid" og uke 12. Vi har ikke krav på spesielt mange med mindre vi er risikogravide. Info om antall kontroller, hva de ser etter og i hvilken uke de foretas i, ligger på Helsenorge, tror jeg.
 
Noen andre som allerede har lagt på seg en god del? :oops: Er jo bare i uke 8.
 
Er så sulten + hjelper mot kvalmen å spise. Men litt vanskelig med klær allerede… Særlig siden frontpartiet er fordoblet også. :shifty:
Ja samme her. Spiser ofte og det har holdt kvalmen i sjakk. Har samme problemet her..
 
Noen andre som allerede har lagt på seg en god del? :oops: Er jo bare i uke 8.
Jepp. Har ikke veid meg siden kontrollen, men føler og merker at det er mye... Heldigvis er apetitten på vei nedover. Håper det ikke er et dårlig tegn.
 
Samme vekt her, men den var litt for høy når jeg ble gravid :facepalm: Føler meg så «hoven» i magen, så brått spretter kiloene opp.
 
Jeg vil klage på at jeg må tisse (igjen), men ikke orker å reise meg for å gå på do. xD
 
Noen andre som allerede har lagt på seg en god del? :oops: Er jo bare i uke 8.
Ja... jeg er 8+2, har lagt på meg sikkert 5 kg allerede. Er jo konstant sulten, hvis jeg blir for sulten blir jeg kvalm. Jeg må stå opp om natta for å spise, hvis ikke får jeg ikke sove igjen. Og jeg har ikke energi til å trene. Så da går det jo som det går... håper ting stabiliserer seg snart.
 
Herregud, enn å svare "google"... Tragisk!

Er egentlig ikke standard å ha flere kontroller mellom "hei, jeg er gravid" og uke 12. Vi har ikke krav på spesielt mange med mindre vi er risikogravide. Info om antall kontroller, hva de ser etter og i hvilken uke de foretas i, ligger på Helsenorge, tror jeg.
Ja, det er tragisk. Men men.
Har lest at man har krav på 8-9 svangerskapskontroller jeg? Å mer om du selv ønsker. Men jeg har lite peiling altså. Er første gang for meg dette. Derfor blir det ekstra sårbart også...
 
Ja... jeg er 8+2, har lagt på meg sikkert 5 kg allerede. Er jo konstant sulten, hvis jeg blir for sulten blir jeg kvalm. Jeg må stå opp om natta for å spise, hvis ikke får jeg ikke sove igjen. Og jeg har ikke energi til å trene. Så da går det jo som det går... håper ting stabiliserer seg snart.
Tipper at jeg også har det! Måtte komme meg gjennom en hektisk helg nylig og da måtte jeg kontinuerlig stappe innpå. I tillegg, så er jeg rett og slett sulten.
 
Samme vekt her, men den var litt for høy når jeg ble gravid :facepalm: Føler meg så «hoven» i magen, så brått spretter kiloene opp.
Hadde også sånn akkurat på grensen for buksene mine-vekt da jeg ble gravid. Så nå er det jo litt….ja. Føler meg også hoven i magen eller hva man skal si. Som om det er er deig som må bakes ut. :laughing002
 
Hadde også sånn akkurat på grensen for buksene mine-vekt da jeg ble gravid. Så nå er det jo litt….ja. Føler meg også hoven i magen eller hva man skal si. Som om det er er deig som må bakes ut. :laughing002
Ja, kjip følelse :hilarious: Bedre når magen kommer syns jeg :Heartred
 
Back
Topp