Klagetråd

Klager litt for at første trimester kjennes så utrolig ensomt og langdrygt.. Fikk 3 timer hjemme alene i dag, noe jeg aldri har. Men ble bare sittende å glane på tvn. Føler meg sykt tiltaksløs.

Om 2 dager har vi forhåpentligvis svar på Nipt, og om 2 uker på fosterdiagnostikk. Satser på at det føles bedre etter det. Blir godt å kunne dele med noen, og håper å kunne sosialisere med andre gravide etter hvert. I mitt forrige svangerskap var vi 20 jenter som møttes jevnlig de siste 5mnd av svangerskapet og første halvår etter fødsel (til korona kom). Det var så utrolig hyggelig :happy:
 
Har plutselig blitt kvalm! 9+4, og nå kommer kvalmen? :wacky: På butikken i stad var jeg sikker på at jeg måtte spy. Litt foran meg var det søppeldunk for brød, rekeposer(tomme) og brødposer. Hva skulle jeg velge å spy i? Da jeg kom meg bort dit gikk det over, men det var ekkelt ass :laughing002 Nå ligger jeg i senga. Kvalm.
 
Er så laaaat. Null energi og tiltakslyst :/
Samme her! Veldig stolt over meg selv i dag da! Jeg orket å skifte på senga, rydde inn i oppvaskmaskinen og sette den på, i tillegg har jeg vasket en maskin med klær og hengt den opp :laughing002 Måtte tvinge meg selv! Hatt en lur på 4-5 timer i dag også :joyful: De fleste dager gjør jeg ingenting, annet enn å sove, slappe av og kaaanskje lage middag..
 
Samme her! Veldig stolt over meg selv i dag da! Jeg orket å skifte på senga, rydde inn i oppvaskmaskinen og sette den på, i tillegg har jeg vasket en maskin med klær og hengt den opp :laughing002 Måtte tvinge meg selv! Hatt en lur på 4-5 timer i dag også :joyful: De fleste dager gjør jeg ingenting, annet enn å sove, slappe av og kaaanskje lage middag..

Samme her. Hadde en dag hvor jeg fikk ånden over meg og gjorde litt hjemme. Men ellers har jeg bare sett tv og sovet. :dead: ser at jeg ikke har gjort noe her for å si det pent :p
 
Klager over at det er lite mat som frister. Bare smakløse og kjedelige ting som går ned :p takler ikke krydder enda. :/
 
Klager over at det er lite mat som frister. Bare smakløse og kjedelige ting som går ned :p takler ikke krydder enda. :/
Samme her. Klarer å spise litt nærmere normal mengde med mat (en hel brødskive til frokost for eks), men jeg er fortsatt veldig sær på hva slags mat jeg klarer å spise. Spesielt mat med mye krydder og med løk, er vanskelig.
 
Tisser hele natten, er i siste praksis på studiet, gått opp flere kilo, og fikk påvist uvi, av alle ting. Har ikke hatt det siden jeg var veldig liten. Føler meg elendig generelt.
 
Tisser hele natten, er i siste praksis på studiet, gått opp flere kilo, og fikk påvist uvi, av alle ting. Har ikke hatt det siden jeg var veldig liten. Føler meg elendig generelt.
Uvi er ganske vanlig å få under graviditeten.. Jeg antar du får behandling med antibiotika?
God bedring!❤️
 
Uvi er ganske vanlig å få under graviditeten.. Jeg antar du får behandling med antibiotika?
God bedring!❤️
Takk! Ja, jeg vet det, men jeg har vært gravid mange ganger uten å ha det. Det er ikke sikkert det er det heller, det var blod og leukocytter i urinen men bare melkesyrebakterier funnet (foreløpig iallfall, skulle få mer svar når det foreligger), og jeg har jo ikke merka noe, annet enn at jeg tisser mye, men det er også vanlig pga hormonforandringer. Én dag var jeg ganske dårlig og kastet opp bare jeg snudde på hodet, og hadde 38 i feber en hel dag, men dette var jo en uke i forkant av urinprøven jeg tok. Så jeg vet ikke. Og ja, jeg går på antibiotika i syv dager, men det hjelper ikke på tissetrangen, iallfall. Jeg er helt utslitt av å stå opp 5-10 ganger om natten i flere måneder nå, samtidig som jeg er i praksis og har to barn fra før.
 
Takk! Ja, jeg vet det, men jeg har vært gravid mange ganger uten å ha det. Det er ikke sikkert det er det heller, det var blod og leukocytter i urinen men bare melkesyrebakterier funnet (foreløpig iallfall, skulle få mer svar når det foreligger), og jeg har jo ikke merka noe, annet enn at jeg tisser mye, men det er også vanlig pga hormonforandringer. Én dag var jeg ganske dårlig og kastet opp bare jeg snudde på hodet, og hadde 38 i feber en hel dag, men dette var jo en uke i forkant av urinprøven jeg tok. Så jeg vet ikke. Og ja, jeg går på antibiotika i syv dager, men det hjelper ikke på tissetrangen, iallfall. Jeg er helt utslitt av å stå opp 5-10 ganger om natten i flere måneder nå, samtidig som jeg er i praksis og har to barn fra før.
Godt du får behandling så det ikke utvikler seg videre❤️ Huff, det høres slitsomt ut. Får håpe antibiotikaen hjelper fort og at det går over om ikke så alt for lenge..
 
Nå prøvde jeg nettopp å gjøre noen styrkeøvelser på stuegulvet. På samme måte og med lik intensitet som jeg har gjort nå flere ganger i uka i flere uker. Og så plutselig fikk jeg krampe i begge beina samtidig. Og måtte ha hjelp til å komme meg opp på sofaen… Og her ligger jeg og venter på at det skal gå over… Noe slikt har aldri hendt meg før. Og jeg tenker: Er det mulig?! :bored:
 
Back
Topp