Klagetråd

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Fikk plutselig et stort behov for å få ut litt frustrasjon, og jeg er kanskje ikke den eneste? :rolleyes: Har nå ganske akkurat 2 måneder igjen, og det kjennes så uendelig lenge akkurat nå. Ryggen verker, bekkenet er drit vondt, magan er diger og det bare strekker - kan ikke skjønne at den kan tøyes stort mer.. blir vel er hav av strekkmerker i såfall, for det har virkelig begynt å melde sin ankomst :wtf: (Slapp billig unna i forrige svangerskap).

I feel you! Savner å kunne sove mer enn to timer sammenhengende. Savner å kunne barbere leggene uten problemer. Savner midjen min! [emoji1][emoji85] her er det 6 uker igjen hvis han kommer på termin, og jeg tar meg hele tiden i å ønske at han er tidlig ute [emoji18]

Har halsbrann og leggkramper og bekkenvondt, pluss at kvalmen kommer snikende tilbake nå. Og gutten i magen er visst over snittet aktiv, så han ommøblerer der inne hele dagen - og hele natten ‍♀️ aldri fred å få.

Kjenner jo også at jeg lengter litt nå. Føler han har vært lenge nok på innsiden, er så spent på det lille mennesket inni der!

Jeg har så sykt vondt nederst i magen, hver gang jeg beveger meg, prøver å reise meg o.l. Baby har festet seg og har fem uker igjen

Noen som vet? Har nettopp fått beskjed om at min bror kanskje er alvorlig syk..drar for å besøke han med engang,merker på kroppen at dette blir tøft framover.. noen som vet om sånne beskjeder/psykiske «belastninger» kan påvirke baby før fødsel?prøver å ikke stresse over dette,men det er litt vanskelig da følsene er helt ustabile pga hormoner i tillegg for tiden!

Noen som vet? Har nettopp fått beskjed om at min bror kanskje er alvorlig syk..drar for å besøke han med engang,merker på kroppen at dette blir tøft framover.. noen som vet om sånne beskjeder/psykiske «belastninger» kan påvirke baby før fødsel?prøver å ikke stresse over dette,men det er litt vanskelig da følsene er helt ustabile pga hormoner i tillegg for tiden!
Alt som påvirker deg, påvirker babyen. Da min onkel døde når jeg var gravid for 1,5 år siden, ble den lille i magen mye mindre aktiv en periode. Men kan ikke se han har fått varige men av det. Han ble født 6 dager etter termin 3740 g og 47 cm. Og er i dag en aktiv gutt på 13 mnd som springer rundt og koser seg.

Men mitt råd er å prøve å ta vare på deg selv og lytte til kroppen.

Sniker fra april [emoji4]
I mitt første svangerskap mistet jeg mamma, det var tunge uker både før og etter.. Jeg kjente det første sparket mens jeg holdt mamma igjennom hennes siste åndedrag, akkurat som at den lille ville trøste meg [emoji177].
Mageboerne blir påvirket av det som påvirker oss, uansett om det er stress, sorg og glede. Jeg ville snakket med lege/jordmor ganske raskt for å evt få en sykemelding/svangerskapspenger sånn at du kan få mer tid med din bror og likevel ha tid til å ta vare på deg selv og slappe av [emoji4]

Har vært dårlig gjennom HELE svangersskapet. Er nå meget klar for at babyen kan komme snart å håper så inderlig at jeg slipper å gå på overtid. Sliter med både bekkenlåsning, bekkenløsning (stråling både bak i lårene og til lysken), kvalme, ryggsmerter, masse vann i kroppen så det presser noe inderlig i både lår,legger, over og underarmer og fingrene ser ut som pølser, i tillegg til å våkne hver gang jeg skal snu meg + opp på do 3ganger om natta + ekstra tett i nesen (snorker av og til også nå[emoji87]). Så har jeg fått strekkmerker fra legger å helt opp til halsen omtrent. Har heldigvis ikke hatt noe migrene i 2.dre å 3.dje trimester da, så kunne vært værre.

Melder meg inn...
Må være lov å klage litt også.. Æsj idag jobber mannen nattevakt på 4. natta.. og jeg har fått kynnere, maserier eller noe- for når jeg dusja så fikk jeg noen slags kramper i magen så måtte bare legge meg... Er bedre nå, men har ikke opplevd det før så blei ganske stressa av det. Er i uke 34+2 m twins så vet jo at ting kan skje framover så hjelper ikke akkurat. Og er alene med 2 åringen så håper virkelig ikke det skjer noe i natt. Ellers er alt veldig tungt nå, og føler jeg sitter eller ligger sofaen nesten hele tiden.. orker ikke stort og får dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å gjøre alt med lillemann både med aking og leke på gulvet[emoji57]

Melder meg inn...
Må være lov å klage litt også.. Æsj idag jobber mannen nattevakt på 4. natta.. og jeg har fått kynnere, maserier eller noe- for når jeg dusja så fikk jeg noen slags kramper i magen så måtte bare legge meg... Er bedre nå, men har ikke opplevd det før så blei ganske stressa av det. Er i uke 34+2 m twins så vet jo at ting kan skje framover så hjelper ikke akkurat. Og er alene med 2 åringen så håper virkelig ikke det skjer noe i natt. Ellers er alt veldig tungt nå, og føler jeg sitter eller ligger sofaen nesten hele tiden.. orker ikke stort og får dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å gjøre alt med lillemann både med aking og leke på gulvet[emoji57]

Jobber du enda? Trodde det var vanlig å gå ut i full sykemelding før når det er tvillinger? Du er jammen god! Men pass på deg selv [emoji4][emoji173]️

Her har hemoroidene slått til igjen! Har hatt en forferdelig helg med veldig mye vondt. Har fått noen vonde tanker som gjør at jeg bekymrer meg for babyen. I morgen skal jeg heldigvis på ul og sjekke at Alt er Ok [emoji4]

Og der ble denne tråden enda mer aktuell for min del. Nyreproblemene jeg hadde tidlig i andre trimester er tilbake. Nyrestein eller blokkert nyre (de lærde strides...)

Utrolig vondt og ubehagelig, og får bare beskjed om å drikke vann og ta Paracet [emoji19]

Melder meg inn...

Åh, kjenner følelsen av mann på nattevakt. Med tvillinger på vei og en toåring i tillegg... du er sterk, sier bare jeg [emoji1]

Krysser fingrene for at du får en lite begivenhetsrik natt

Jobber du enda? Trodde det var vanlig å gå ut i full sykemelding før når det er tvillinger? Du er jammen god! Men pass på deg selv [emoji4][emoji173]️
Nei jeg er sykmeldt, men mannen min jobber nattevakter takk for det[emoji171]

Åh, kjenner følelsen av mann på nattevakt. Med tvillinger på vei og en toåring i tillegg... du er sterk, sier bare jeg [emoji1]

Krysser fingrene for at du får en lite begivenhetsrik natt

Ja da vet du hvordan det er ikke kjempe gøy akkurat.. men i morgen kommer foreldrene mine og camper her mest sannsynlig til ungene er ute, så er takknemlig for det. Du er sterk du også, masse lykke til [emoji108][emoji171] we can do it!![emoji6]

Nei jeg er sykmeldt, men mannen min jobber nattevakter takk for det[emoji171]

Å det var godt å høre, jeg leste at du gikk på nattevakt [emoji85] trodde ikke det var vanlig med tvillinger.

Skjønner godt det er tøft når han jobber natt! [emoji173]️

Var i så dårlig form i går og er ikke noe bedre i dag :(
Og nå har jeg begynt å få strekkmerker på magen. :(

Så hovne føtter & no også pølsefingre. Går fort bort med hvile da så ikkje verdens undergang.

Back
Topp