Klagetråd!!

Lucky#1

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Er så frustrert :( ga beskjed til sambo om at jeg hadde bestilt første svangerskapskontroll til imorgen for to uker siden, og først idag spurte han om å få fri (noe han selvfølgelig ikke fikk på så kort varsel). Blir så sint og lei meg og føles som om han ikke blir inkludert i svangerskapet i det hele tatt!! Hater tanken på å være så alene om dette... :( var barnefaren med på deres første kontroll - eller skal han være med?

Mulig jeg blåser dette skikkelig opp, men jeg synes det er så ufattelig uansvarlig å vente til siste liten..

Er så frustrert :( ga beskjed til sambo om at jeg hadde bestilt første svangerskapskontroll til imorgen for to uker siden, og først idag spurte han om å få fri (noe han selvfølgelig ikke fikk på så kort varsel). Blir så sint og lei meg og føles som om han ikke blir inkludert i svangerskapet i det hele tatt!! Hater tanken på å være så alene om dette... :( var barnefaren med på deres første kontroll - eller skal han være med?

Mulig jeg blåser dette skikkelig opp, men jeg synes det er så ufattelig uansvarlig å vente til siste liten..

Jeg gikk alene på første kontroll, og kommer nok til å gjøre det på alle bortsett fra oul da såklart :)

Men er dårlig av han å spør om fri i siste liten når han har visst om det i 2 uker, og visste at det var viktig for deg at han ble med

Om det er noen trøst var ikke mannen med her heller, kun på oul. Og det går veldig fint alene, du kommer til å klare deg supert! :-) Kanskje heller ta han med til jordmor når fødselen nærmer seg, mannfolk har ofte ikke noen forhold til magen før det har gått mange måneder og sparkene kommer...

Samboeren var med på første kontroll forrige gang vi var gravide, og for å være ærlig syns jeg det var unødvendig :p han satt bare å så på meg og legen snakka. Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men til meg har det ikke skjedd så mye på kontrollene til nå ;) Denne gangen blir han i utgangspunktet bare med på ultralydene, hvis ikke det et noe spesielt selvfølgelig. Skjønner det er kjipt at han ikke spurte tidligere og tok det mer på alvor, men du klarer nok kontrollen fint alene å skal du se ;) Du er jo ikke alene om hele svangerskapet fordet!

Mannen var med på mange sist, men det var fordi han hadde fri. Tviler sterkt at han i det hele tatt har tenkt tanken om å ta seg fri denne gangen når jeg skal dit. Har tenkt å spørre om han vil være med, men forventer det absolutt ikke...

Menn er nok ikke så inni hele det der gravid greia. Dem kjenner jo ingenting bortsett fra en hormonelle partner. De fleste involverer seg ikke før babyen er født, slik jeg har skjønt det. Kanskje de synes det er stas med sparkene. Men tror ikke de er de første som kommer løpende for å spørre om de kan ta på magen.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg skjønner du blir frustrert når han ber om "fri" på den måten i siste liten. Men for å være ærlig ble min mann med på første kontroll, og det var for min del også helt unødvendig som sagt tidligere. Han hadde ingenting han skulle sagt, bare satt der å så på mens legen og jeg snakka. Hehe. Det er kanskje ingen trøst, men for min del var det oppskrytt å skulle ha med partner på kontroll så tidlig. Jeg skjønner når det nærmer seg og barnet viser seg også for han i form av spark og livstegn.
Kanskje også når du trenger noen andre til å hjelpe deg å huske alle tingene du selv ikke kommer på å spørre om mens du er der :-)

Samboern var ikke med og kommer nok ikke til å bli med på noen annet enn OUL - Den har han allerede merket av i kalenderen. Den første kontrollen handler mest av alt om deg og din form/helse.. kan ikke se at samboern hadde hatt noe utbytte av å bli med.. men skjønner frustrasjonen hvis han egentlig ville/skulle bli med..

Min mann var ikke med på svangerskapskontrollene med førstemann og blir nok ikke med nå heller! Han er med på alle ultralyder da! :)

Nei han skal ikke være med. Hvorfor skal han det? Han blir bare sittende på sidelinjen ;) dere prater jo kun om deg og din form pluss at de tar noen prøver;)

Han var ikke med denne gang eller sist gang :-) Er med på OUL, en time hos jordmor der det er lagt opp at mannen er med ( helt på slutten av svangerskapet) og innskriving/ omvisning på sykehuset. Var det han var med på sist å blir nok sånn nå også :-)

Oul blir han med på her. Omvisning hadde vi første gang, trenger ikke nå:)

Min var med første gang til legen, ville ha han med til jordmor også men da passet ikke. Var med på ul :) han får bare stille opp!

Excuse me, Damn that autocorrect!

Hovedpoenget er vel egentlig at jeg vil at han skal være der dersom noe skulle vise seg å være galt..

Han var med på første kontroll og tidlig UL, OUL og kanskje et par av de andre ultralydene med førstemann. Nå har han fått beskjed om når tidlig UL er, så får han bli med om han vil.

Sambo var med til tidlig ul, oul, en JM time i slutten av svangerskapet, og på omvisning på sykehuset. Så han var ikke med på noe særlig med kontroller. Det syns vi i grunn begge var greit. Han fikk bare en oppdatering etterpå om hva vi hadde snakket om og gjort osv :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Min samboer var med på alle kontroller og UL første svangerskap og vil det i dette svangerskapet også ;)

Hovedpoenget er vel egentlig at jeg vil at han skal være der dersom noe skulle vise seg å være galt..
Jeg skjønner hva du mener, min kunne heller ikke sist, hadde glemt og legge det inn i kalenderen :( Nå inviterer jeg han til møte når kontroller er fremover! ;) Men som flere skriver, det går veldig fint alene! :)

Skjønner du er skuffet hvis han hadde lovet å være med *klem* Her var far med kun på ultralyder forrige gang. Gikk alene til lege og jordmor. Blir det samme nå, han kan ikke ta så mye fri fra jobb.

Back
Topp