Klagetråd! :P

Klager litt over å slite så mye med amminga... Synes "alle" får det så bra til, men vet jo at det ikke er tilfelle da.. Så tårene renner og jeg holder på å sovne stående om dagen!
Sender en klem ❤️ håper virkelig det ordner seg!! Har du snakket med helsesøster? Om de har noen hjelp å tilby?
 
Du har jo nesten to uker til termin da, så sjansen er jo fortsatt stor at hun kommer naturlig :) sa de noe om hvor lang tid før termin de vil sette igang deg?
Men klart, har du diabetes blir det veldig kort med tid... vi får krysse fingrene for at du ikke har det :D
Lykke til imorgen! Så må du oppdatere oss etterpå :)

Ja, jeg krysser fingrene for at det starter av seg selv :) Har liten tro på at jeg har svangerskapsdiabetes da det ikke har vært noe utslag på urin. Og jeg har heller ikke gått mye opp i vekt. Men viser det seg at jeg har det blir jeg satt igang i løpet av et par dager. Har jeg ikke det får jeg dato for igangsettelse neste mandag! Takk, jeg skal oppdatere dere :D
 
5 dager på overtid!! Jeg døøøøøøør!!!!!!:arghh::arghh:
 
Etter middagen idag dro vi inn til storbyen og kjøpte vintersko til storegutt. Kjente det ikke var godt for magen å sitte 25 min i bil, men det gikk vel greit.
Det ble såklart en del gåing på kjøpesentret. Mye gåing! :eek: Og når vi kom hjem rakk jeg ikke stort før bekkenet låste seg helt. Det kjentes som om noen prøvd å bryte av benet ved lysken! Fy dæven så ekkelt det er!! :( og vondt!
 
5 dager på overtid!! Jeg døøøøøøør!!!!!!:arghh::arghh:

Off, stakkar!! Håper lille tar til fornuft og finner veien ut snart!! :(

Jeg føler meg litt stuck her hjemme imens samboer er ute og koser seg med kompiser :( Har lyst å være sosial, men har verken form eller energi til det selv i dag. Og mener han egentlig burde vært hjemme og holdt meg med selskap :p Men skjønner jo at han har behov for å være med andre enn bare meg.. Men synes fortsatt han er teit i dag :(
 
Off, stakkar!! Håper lille tar til fornuft og finner veien ut snart!! :(

Jeg føler meg litt stuck her hjemme imens samboer er ute og koser seg med kompiser :( Har lyst å være sosial, men har verken form eller energi til det selv i dag. Og mener han egentlig burde vært hjemme og holdt meg med selskap :p Men skjønner jo at han har behov for å være med andre enn bare meg.. Men synes fortsatt han er teit i dag :(
Kjenner godt til følelsen av å være stuck! Her jobber mannen lange dager, men kommer hjem stort sett etter jobb. I helga droppa han til og med fårikål-lag med gutta pga meg. Syns egentlig det var veldig hyggelig selv om jeg ikke hadde sagt at han ikke kunne dratt om han hadde spurt ;)
 
Kjenner godt til følelsen av å være stuck! Her jobber mannen lange dager, men kommer hjem stort sett etter jobb. I helga droppa han til og med fårikål-lag med gutta pga meg. Syns egentlig det var veldig hyggelig selv om jeg ikke hadde sagt at han ikke kunne dratt om han hadde spurt ;)

Så snilt av mannen din! :) Er så kjedelig å føle seg stuck... Blir bare bitter og sur av det. Min spurte om han kunne dra ut i dag, og jeg sa ja, men skulle ønske han egentlig ble hjemme... Føler han burde skjønt hva jeg egentlig føler :p ;) men men.
 
Så snilt av mannen din! :) Er så kjedelig å føle seg stuck... Blir bare bitter og sur av det. Min spurte om han kunne dra ut i dag, og jeg sa ja, men skulle ønske han egentlig ble hjemme... Føler han burde skjønt hva jeg egentlig føler :p ;) men men.
Ja, de skulle vært litt flinkere til å lese tanker av og til altså! :p
 
Har ikke skrevet noe her før i svangerskapet for jeg tenkte å bare nyte dette svangerskapet da det mest sannsynlig er det siste. Men nå må jeg bare klage litt.. Var på sykehuset i dag for vekstestimering. "Lille" jenta viser seg å være 4000g nå og jeg er bare 38+4. Så i morgen må jeg tilbake for å ta glukosetest for å se om jeg har svangerskapsdiabetes da forrige også var stor. Har jeg svangerskapsdiabetes blir jeg satt igang ila. av noen dager. Har jeg ikke svangerskapsdiabetes blir jeg uansett satt igang før termin fordi ho er så stor. Jeg krysser fingrene for at fødselen skal starte av seg selv så fort som mulig.. Sitter med skikkelig blanda følelser nå. Gleder meg til å møte ho, men vil så gjerne at fødselen skal gå naturlig.
Jeg skjønner liksom ikke hvorfor de ikke bare kan sette deg i gang uansett. Ungen er jo ferdig...uansett, masse lykke til i morgen!
 
Jeg skjønner liksom ikke hvorfor de ikke bare kan sette deg i gang uansett. Ungen er jo ferdig...uansett, masse lykke til i morgen!
Ja, jeg syns det egentlig hadde vært greit å bare blitt satt igang nå. Har så lyst til å føde naturlig, og redd ho blir for stor til det om jeg venter så veldig mye lenger.. Tusen takk :)
 
Litt skuffa! Hadde kjempetroa på at noe var på gang i gårkveld. Regelmessige tak fra kl 21. Ble vondere og kom ca 4 ganger i timen. La meg, men fikk ikke sove før 2-3 pga disse smertene. Plutselig vokna jeg å det var morgen. Uten noen tegn:bag:
 
Våknet halv 4 inatt og bare kjente at "Nå er jeg igang" ! Endelig tenkte jeg. Samme vondter/start på riene så sist. Nevnte til sambo at muligens fødsel idag. Han sto opp i 6 tiden å gikk på jobb. Jeg sto opp med jentene kl 07, og merker bare at alt av vondter har dabbet av når vi står opp :( kjenner nå ingenting , bortsett fra urolig mage :p så sur! Hehehe
 
Litt skuffa! Hadde kjempetroa på at noe var på gang i gårkveld. Regelmessige tak fra kl 21. Ble vondere og kom ca 4 ganger i timen. La meg, men fikk ikke sove før 2-3 pga disse smertene. Plutselig vokna jeg å det var morgen. Uten noen tegn:bag:

Kjenner følelsen !! Blææææ :p så kjedelig!
 
Klager litt over å slite så mye med amminga... Synes "alle" får det så bra til, men vet jo at det ikke er tilfelle da.. Så tårene renner og jeg holder på å sovne stående om dagen!
Hvis det er noen trøst så slet jeg skikkelig med ammingen de 2-3 første ukene forrige gang, det var mye blod, svette og tårer for å si det sånn! Men så plutselig så løsnet det og gikk seg til, bare behold troen på at det skal gjøre det for deg også. Det er mye hjelp å hente på den nettsiden som heter ammehjelpen.no og du har jo også helsestasjonen som skal kunne gi råd og veiledning ved blant annet ammeproblemer :)
 
Hvordan gikk det?
Tok glukosebelastningstest på tirsdag. Ventet på at legen skulle ringe med resultatet (ho skulle ringe meg uansett resultat). Da ho ikke ringte på tirsdag, ringte jeg ho på onsdag. Da var ho på kurs, i går hadde ho fri, men kommer på jobb i kveld. Litt frustrerende å vente på svar. Jeg håper jo de hadde ringt tilbake ganske fort om jeg hadde hatt svangerskapsdiabetes, men en vet jo aldri. Så nå tror jeg ikke det skjer noe før jeg har kontrolltime på mandag..
 
Våknet halv 4 inatt og bare kjente at "Nå er jeg igang" ! Endelig tenkte jeg. Samme vondter/start på riene så sist. Nevnte til sambo at muligens fødsel idag. Han sto opp i 6 tiden å gikk på jobb. Jeg sto opp med jentene kl 07, og merker bare at alt av vondter har dabbet av når vi står opp :( kjenner nå ingenting , bortsett fra urolig mage :p så sur! Hehehe
Æææææææsj!! For noen luringer!
 
Tok glukosebelastningstest på tirsdag. Ventet på at legen skulle ringe med resultatet (ho skulle ringe meg uansett resultat). Da ho ikke ringte på tirsdag, ringte jeg ho på onsdag. Da var ho på kurs, i går hadde ho fri, men kommer på jobb i kveld. Litt frustrerende å vente på svar. Jeg håper jo de hadde ringt tilbake ganske fort om jeg hadde hatt svangerskapsdiabetes, men en vet jo aldri. Så nå tror jeg ikke det skjer noe før jeg har kontrolltime på mandag..
Åh, så irriterende at de sier de skal ta kontakt, så går de så lenge uten at de gjør det..
Men som du sier, hadde de nok sagt ifra om du hadde hatt diabetesverdier:)
 
Tok glukosebelastningstest på tirsdag. Ventet på at legen skulle ringe med resultatet (ho skulle ringe meg uansett resultat). Da ho ikke ringte på tirsdag, ringte jeg ho på onsdag. Da var ho på kurs, i går hadde ho fri, men kommer på jobb i kveld. Litt frustrerende å vente på svar. Jeg håper jo de hadde ringt tilbake ganske fort om jeg hadde hatt svangerskapsdiabetes, men en vet jo aldri. Så nå tror jeg ikke det skjer noe før jeg har kontrolltime på mandag..


Sniker fra september :p Håper det er greit. min unge var også 4000 g i uke 38. Måtte også ta glukosebelastningstest, men ikke svangerskapsdiabetes (jeg visste jo det). På termindato var han 4600! Jeg hadde panikk, men var aldri noe snakk om å bli satt igang. Legene på Ullevål mente at det var uansett best at fødselen startet av seg selv. Jeg var ikke så fornøyd med det men.. han kom 4 dager etter termin og var 4770 g! Men det gikk bra det altså!! :) Var første, så vet ikke om det hadde blitt enklere med en normal vekt på ungen. Helt normal fødsel vil jeg tro. Måtte klippe og sy, men det må jo mange med små barn også.


Forresten, jeg fikk heller aldri noen tlf om resultat på glukosetesten, men tenkte at hvis jeg hadde det så burde de klare å si ifra siden de var så ivrig på at jeg måtte ta den testen. Har også fått innkalling til ny test 3 mnd etter fødsel pga stort barn selv om jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes! Ikke så happy for det men.. synes det var unødvendig..
 
Last edited:
Back
Topp