Klagetråd! :P

Er så sinnsykt kvalm og må spise hele tiden for å dempe det. Føler jeg fyker opp i vekt, må spise tunge ting som brødskiver og middag for å lette på det. Har allerede noen ekstra kg, så redd for hvordan det skal bli :(
Samboer spiste seg kvalm på sjokolade i stad, så vi kunne ha det likt, Hehe ❤️

Tok glukosetoleransetest i dag, en ting var å drikke den søte drikka - men seriøst hadde aldri trodde at det kunne være 10 ganger værre å kaste den opp :depressed:

Tok glukosetoleransetest i dag, en ting var å drikke den søte drikka - men seriøst hadde aldri trodde at det kunne være 10 ganger værre å kaste den opp :depressed:
Gleder meg ikke akkurat til den testen! Men må heldigvis ikke ta den så tidlig. Er vel mest vanlig å ta den i uke 28-30 ca? :)

Gleder meg ikke akkurat til den testen! Men må heldigvis ikke ta den så tidlig. Er vel mest vanlig å ta den i uke 28-30 ca? :)
Tror nok det er vanligere å vente ja, så håper ikke jeg må ta den på nytt... Vi var 4 stk som tok samtidig og de andre var nok rundt 28 + (snakket ikke med alle...)

Hmmm "Gravide med høy risiko for svangerskapsdiabetes bør undersøkes med peroral glukosetoleransetest i uke 26-28, tidligere ved eventuell glukosuri og tidligere svangerskapsdiabetes" - håper ikke jeg må ta den igjen senere.... Hadde håpet å vente til neste svangerskap i allefall.... Fikk rekvisisjonen i forrige uke med beskjed om å bestille time, ingen beskjed om å vente med å ta den (skal jo tilbake til legen i uke 16, så kun jo ventet med rekvisisjonen til da i så fall...)

Hmmm "Gravide med høy risiko for svangerskapsdiabetes bør undersøkes med peroral glukosetoleransetest i uke 26-28, tidligere ved eventuell glukosuri og tidligere svangerskapsdiabetes" - håper ikke jeg må ta den igjen senere.... Hadde håpet å vente til neste svangerskap i allefall.... Fikk rekvisisjonen i forrige uke med beskjed om å bestille time, ingen beskjed om å vente med å ta den (skal jo tilbake til legen i uke 16, så kun jo ventet med rekvisisjonen til da i så fall...)
Har lest at det er vanlig å ta to ganger ja. Men får håpe du slipper. Uansett sikkert bedre å ta den et godt stykke ut i svangerskapet, når du ikke er så veldig kvalm :)

Har lest at det er vanlig å ta to ganger ja. Men får håpe du slipper. Uansett sikkert bedre å ta den et godt stykke ut i svangerskapet, når du ikke er så veldig kvalm :)

Æsj, kan ikke si jeg gleder meg til å gjenta opplevelsen.... Men skal i allefall ta med meg en god bok da, man blir lei av å surfe på telefonen etterhvert og lese gamle ukeblader...

Æsj, kan ikke si jeg gleder meg til å gjenta opplevelsen.... Men skal i allefall ta med meg en god bok da, man blir lei av å surfe på telefonen etterhvert og lese gamle ukeblader...
Hørtes ut som et godt tips! Skal huske å gjøre det samme selv, og ta med meg matpakke så jeg kan spise med engang jeg er ferdig :D

Har nettopp spydd opp alt innholdet i magen, inkludert folatpillen jeg tok for 5 minutter siden :puke_r Jaja, får trøste meg med at også mye av potetgullet jeg har spist i dag også kom opp :p

Var hos legen i dag for å informere om graviditeten, og tok alle blodprøver i samme sleng. Det ble 11 glass :wtf:
Jeg var så svimmel og utslått resten av kvelden!

Var hos legen i dag for å informere om graviditeten, og tok alle blodprøver i samme sleng. Det ble 11 glass :wtf:
Jeg var så svimmel og utslått resten av kvelden!
Oi, det var mye! Ikke rart du ble svimmel! :o
Når jeg tok mine på mandag var det bare 3 eller 4 glass...

Oi, det var mye! Ikke rart du ble svimmel! :eek:
Når jeg tok mine på mandag var det bare 3 eller 4 glass...

11 glass? Oi da hadde jeg blitt så svimmel at jeg hadde sikkert gått i bakken :p

Oi det var mye. Hva skulle de med alle de prøvene?

Ja det var like før jeg gikk i gulvet! Fikk lov å sitte litt ekstra før jeg reiste meg og gikk :p
De tok de vanlige prøvene + noen tester som skulle være for blødersykdommer i familien (som ikke jeg har, men de ville teste uansett) også tok de et par glass ekstra for å fryse ned i tilfelle de andre prøvene ble dårlige.

Jeg er så lei av å være kvalm!!! Blææ! Nå skal jeg prøve å reise innom apoteket før henting i barnehagen. Må prøve de armbånda, seaband tror jeg det heter. Ingenting skal være uprøvd i kampen mot kvalmen!
I tillegg er jeg alene i ettermiddag og kveld med guttungen på 2 år, for mannen måtte jobbe sent. Hjelp! :-P

Jeg er så lei av å være kvalm!!! Blææ! Nå skal jeg prøve å reise innom apoteket før henting i barnehagen. Må prøve de armbånda, seaband tror jeg det heter. Ingenting skal være uprøvd i kampen mot kvalmen!
I tillegg er jeg alene i ettermiddag og kveld med guttungen på 2 år, for mannen måtte jobbe sent. Hjelp! :-P
Få han på 2 til å hjelpe deg mest mulig. Min kommer løpende med bøtten hver gang jeg brekker meg :p

Back
Topp