Klagetråd om vondter!!

Mortilprins

Elsker forumet
Føler jeg sliter med alle mulige vondter for tiden og at alt jeg gjør er å klage til sambo om det!

-Mye konstant smerte øverst i ryggen på høyre side
- smerter nederst i magen/murringer
- stråling nedover lårene
- smerter i halebeinet
- stikking i underlivet, korsrygg og spesielt press i endetarm og "dåsa" samtidig..! Kan gjøre veldig vondt og må stoppe opp med det jeg holder på med, etterhvert går smertene fullstendig over.

Vet ikke om noen av de her tilsvarer modning? På sv.kontroll fredag sa jordmor at lillegutt ligger med hodet godt planta nedi bekkenet, men ikke festa. Også mulig jeg har uvi så ny urinprøve skal leveres. Fikk beskjed om å følge med på symptomer, men aldri hatt uvi så vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Er så lei smertene og vil bare tiden skal gå fort frem til termin...34+1 idag.

Last edited:
Urinveisinfeksjon kan gi forskjellige utslag. Hos meg har det vært alt fra å svi når jeg tisser, til en slags stilling i urinrøret eller sinnsykt vondt i blæra ala "nå tror jeg at jeg dør".

Håper du ikke har uvi og at det andre er modningstegn:)

Ja er flere som har sagt at hvis jeg har uvi så merker jeg det fordi det gjør så innmari vondt å tisse og i urinrør osv, mens andre sier det kan hende man ikke merker det. Håper ikke jeg har det!

Er førstegangs og har ikke lest så mye om modningstegn og sånt, men får vel satse på at det er det? :)

Når jeg har hatt uvi så har jeg aldri vært i tvil, det kjennes ut som å tisse piggtråd. Andre igjen, og spesielt gravid, trenger ikke merke så mye. Eneste måten å finne ut av det på er å sjekke en urinprøve, jeg ville levert en raskest mulig. Du trenger vel ikke håpe du ikke har uvi da? I motsetning til svangerskapsplager er det jo lett å behandle og bli kvitt. :) :P

Du kan sikkert kalle alt det der modningstegn om du vil, hvis du ikke finner noe galt på urinprøven. Jeg mener egentlig at "modningstegn" er et tåpelig, løgnaktig trøsteord, funnet på for at gravide skal klage mindre. "Svangerskapsplager" er en mye mer brutalt ærlig beskrivelse, som ikke gir så mange falske forhåpninger. :meh:

Sliter med vondt i korsrygg, rumpe og nedover lårene på baksiden, men mest dersom jeg har gått langt eller bøyd meg mye. Tilfeldigvis er dette akkurat sånt som jeg må gjøre om jeg støvsuger, så det er nesten ikke til å unngå at et par dager i uka blir vonde! Ellers har jeg det bare generelt ukomfortabelt store deler av tiden... Buhuhu :P

Når jeg har hatt uvi så har jeg aldri vært i tvil, det kjennes ut som å tisse piggtråd. Andre igjen, og spesielt gravid, trenger ikke merke så mye. Eneste måten å finne ut av det på er å sjekke en urinprøve, jeg ville levert en raskest mulig. Du trenger vel ikke håpe du ikke har uvi da? I motsetning til svangerskapsplager er det jo lett å behandle og bli kvitt. :) :P

Du kan sikkert kalle alt det der modningstegn om du vil, hvis du ikke finner noe galt på urinprøven. Jeg mener egentlig at "modningstegn" er et tåpelig, løgnaktig trøsteord, funnet på for at gravide skal klage mindre. "Svangerskapsplager" er en mye mer brutalt ærlig beskrivelse, som ikke gir så mange falske forhåpninger. :meh:

Grunnen til at jeg skal levere ny urinprøve er jo fordi siste prøve på fredag ga utslag på muligens begynnende uvi. Jm mente det kunne være kun pga utflod, men for sikkerhetsskyld skal jeg levere en ny på tirsdag. Fått beskjed i mellomtiden om å drikke rikelig med appelsinjus og være obs på symptomer :p

Last edited:
Jeg hadde uvi 10 ganger på 11 mnd før jeg ble gravid og kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av å ha piggtråd i urinrøret. MEN; Jeg har hatt uvi to ganger i svangerskapet og ene ganger skjønte jeg ikke at jeg hadde det fordi graviditeten skjulte alle symptomer. Så ikke la deg lure av at ikke du har symptomer, det kan i aller høyeste grad være det likevel.

Jeg hadde uvi 10 ganger på 11 mnd før jeg ble gravid og kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av å ha piggtråd i urinrøret. MEN; Jeg har hatt uvi to ganger i svangerskapet og ene ganger skjønte jeg ikke at jeg hadde det fordi graviditeten skjulte alle symptomer. Så ikke la deg lure av at ikke du har symptomer, det kan i aller høyeste grad være det likevel.

Nevnte selv uvi på kontroll fredag selv om jeg ikke vet av noen symptomer (aldri hatt uvi), men pga urinprøven ba hun meg være ekstra obs så får vel vite det imorgen.

Back
Topp