Klagetråd!! Obs, langt!

lykkeliten8889

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
8 dager igjen til termin i dag og jeg er utslitt!
Har gått med vonde kynnere 24/7 siden uke 30 som gikk over til det de kaller modningsrier i uke 34, måtte da holde meg i ro for å ikke trigge noe frem til uke 36.. Mannen fant da ut at siden jeg ikke er i stand til å hente og levere kommende storebror i bhg på grunn av heftig bekkenløsning og låsning så bruker han privatbilen på jobben for å spare tid på morgenen. Jeg har da vært ganske låst hjemme siden uke 34 og flyr snart på veggen! De 4 siste ukene har jeg heller ikke sovet noe særlig på natten på grunn av riene som aldri tar seg opp og bekkenet som gjør at jeg klarer ikke ligge mer enn en time på hver side før det verker og stråler opp i ryggen og ned i beina, og de siste 2 ukene har magen blitt så stor at det er et helvetes prosjekt å snu seg, pluss at når jeg snur meg kjennes det ut som hele symfysen rives i tusen biter, innen jeg har sovnet må jeg da snu meg igjen :( halsbrann er værre en noen sinne og mannen snorker :p i natt har jeg sovet en time til sammen og har vondt overalt!
De sier at fødselen vil starte mens jeg er uthvilt og sover, dvs at jeg kommer til å være evig gravid for å si det sånn!
Jeg vet seriøst ikke om jeg klarer mer! Og har mest lyst til å dø akkurat nå.. Hjelper ikke på at jeg har fått høre i 5 uker at nå kommer hun snart, så jeg får da meldinger daglig, "har det skjedd noe enda?" FUUCK MY LIFE!

Jeg trenger ingen belæring om at hun kommer når hun kommer osv og at jeg fortsatt har noen dager til termin, jeg vet det også! Jeg måtte bare få det ut!

Uff, stakkar deg! Kjenner meg veldig godt igjen i hva du skriver, og det er ikke noe moro!

Jeg har også tidlig i svangerskapet fått vite at jeg må ta det rolig grunnet kynnere og modningsrier. Ooooog at lillemor kunne komme tidlig. Jeg tok det rolig, bekkenet ble verre og leger+jordmor sa hele tiden at nå kommer hun snart. I dag er jeg 40+0, og fortsatt ingen tegn til den lille jenta vår.

Jeg brøt selv sengeleiet og bestemte meg for å ta akupunktur for å se om det hjalp mot de slitsomme og søvnløse netterne. Det har det absolutt gjort, og jeg får endelig sove. Merker ikke engang at sambo snorker. Så det er absolutt noe jeg kan anbefale til deg!

Men uansett, masse lykke til! Vet at det er veldig vanskelig å overse de som hele tiden gir deg håp om at barnet ditt snart skal komme, og at man blir lei av at andre konstant spør om barnet ikke er kommet ennå. Du får heller se det slik at du har vært så flink, at tross kynnere og modningsrier, så er barnet fortsatt i magen og vokser seg stor :)

Mange klemmer til deg <3

Høres ikke kjekt ut! Kanskje akupunktur som Håpet2015 skriver kan hjelpe? Be folk slutte å spørre og at du skal heller so i fra når noe har skjedd. Klem

Huff stakkars deg! Har aldri hatt sånn bekkenløsning. Det høres fælt ut. Men jeg kjenner til det andre ang modning og rier... Jeg gikk flere uker med dette før fødsel med førstemann. Endte med at vannet ble tatt ti dager på overtid. Hadde en kjapp fødsel da, etter å ha gått med 5 cm åpning siste uka før dette...

Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne føde når som helst men ingenting skjedde... Veldig slitsomt... Å når du i tillegg har det bekkenet må d være tortur...

Si til folk at det kan hende ingenting skjer enda, og innstill deg på d.. Så kan heller folk få vite om d når babyen er ute :) heldigvis tar plagene slutt til slutt, og premien er jo fantastisk

Huff! Jeg tar av meg hatten for deg for jeg kan ikke engang tenke meg hvordan jeg skulle ha taklet alt det som du må og har måtte forholde deg til så lenge!

Har sjekket opp akkupunktur, men det er ikke noe jeg kan ta meg råd til nå fordi mannen var så flink å krasjet bilen, så alle sparepenger går dit, jeg sa da til meg selv at nå er det ikke lenge igjen, dette klarer du, men nå tviler jeg litt.. Føler meg som en super dårlig mamma for sønnen min i tillegg, han skjønner jo ikke mye av hva som skjedde med den aktive mamman hans, han er bare 1 år og 9 mnd gammel :/
Vurderer seriøst å ringe føden i morgen å høre om de kan hjelpe meg, har også fått estimert tulla til 15% over normalen, hun var 3500g for over en uke siden.. Fødselen med forrige var lang og tøff og han var også stor og jeg er livredd for å må gå så veldig langt over.. Store barn er også noe som ligger til familiene våre :( merker jeg snuser på en depresjon snart..

Har sjekket opp akkupunktur, men det er ikke noe jeg kan ta meg råd til nå fordi mannen var så flink å krasjet bilen, så alle sparepenger går dit, jeg sa da til meg selv at nå er det ikke lenge igjen, dette klarer du, men nå tviler jeg litt.. Føler meg som en super dårlig mamma for sønnen min i tillegg, han skjønner jo ikke mye av hva som skjedde med den aktive mamman hans, han er bare 1 år og 9 mnd gammel :/
Vurderer seriøst å ringe føden i morgen å høre om de kan hjelpe meg, har også fått estimert tulla til 15% over normalen, hun var 3500g for over en uke siden.. Fødselen med forrige var lang og tøff og han var også stor og jeg er livredd for å må gå så veldig langt over.. Store barn er også noe som ligger til familiene våre :( merker jeg snuser på en depresjon snart..

Jeg ville ringt dem og bedt om en samtale! Skjønner godt at du er bekymret og det at du merker at du snuser på en depresjon skal du ta alvorlig. Det kommer jo en tid etter fødsel også og så sliten som du er nå kan jo ikke være bra. Masse lykke til!

Jeg ville ringt dem og bedt om en samtale! Skjønner godt at du er bekymret og det at du merker at du snuser på en depresjon skal du ta alvorlig. Det kommer jo en tid etter fødsel også og så sliten som du er nå kan jo ikke være bra. Masse lykke til!
Ja må nesten gjøre det, har vært inne en gang rundt uke 36 til samtale, men alt jordmoren ville snakke om da var hvordan vi kunne lindre smertene fra kynnere og bekken, og følte egentlig jeg ikke ble tatt på alvor på ting.. Men får prøve igjen, kanskje jeg møter på ei annen denne gangen :)
Tusen takk :)

Ja må nesten gjøre det, har vært inne en gang rundt uke 36 til samtale, men alt jordmoren ville snakke om da var hvordan vi kunne lindre smertene fra kynnere og bekken, og følte egentlig jeg ikke ble tatt på alvor på ting.. Men får prøve igjen, kanskje jeg møter på ei annen denne gangen :)
Tusen takk :)

Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg oppsøkte hjelp da jeg skjønte at jeg var deprimert i mai. Jeg var konstant trist og bekymret og var veldig bekymret for en depresjon etter fødsel. Har fått super hjelp fra helsevesenet her i kommunen. Jeg sendte en mail til jordmor og la alle kort på bordet (turte ikke ringe) og hun ordnet med legetime samme dag. For meg var det en stor terskel å trå over for å be om hjelp men absolutt verdt det :) :)

Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg oppsøkte hjelp da jeg skjønte at jeg var deprimert i mai. Jeg var konstant trist og bekymret og var veldig bekymret for en depresjon etter fødsel. Har fått super hjelp fra helsevesenet her i kommunen. Jeg sendte en mail til jordmor og la alle kort på bordet (turte ikke ringe) og hun ordnet med legetime samme dag. For meg var det en stor terskel å trå over for å be om hjelp men absolutt verdt det :) :)
Takk, skal ringe inn, må i det minste få pratet med noen som forstår litt føler jeg. Jordmoren min gikk ut i ferie for 2 uker siden og er ikke tilbake før etter fødsel, så har bare fastlegen, og hun har jo aldri tid til annet enn basic undersøkelser..

Ofte kan jordmor som du går til sette akupunktur, eventuelt jordmor på føden. Vet også at noen leger setter det. Da betaler man ikke noe for det. Har virkelig hjulpet meg med å få slappet av.

Er kjempebra om du tar kontakt med føden for å få en ny samtale om dine tanker rundt fødselen og størrelsen. Stå på ditt, det er deres jobb å være der for deg som fødene og barnet i magen!

Ofte kan jordmor som du går til sette akupunktur, eventuelt jordmor på føden. Vet også at noen leger setter det. Da betaler man ikke noe for det. Har virkelig hjulpet meg med å få slappet av.

Er kjempebra om du tar kontakt med føden for å få en ny samtale om dine tanker rundt fødselen og størrelsen. Stå på ditt, det er deres jobb å være der for deg som fødene og barnet i magen!
Jordmoren jeg gikk til tok ferie for 2 uker siden, og kommer ikke tilbake før etter jeg har født, og fastlegen kunne ikke hjelpe meg :( men kan jeg bare ringe føden og høre der da? Sist jeg ringte for å høre om en time til jordmor på sykehuset møtte jeg på ei skikkelig sur sokk som sa at så lenge jeg ikke var ansatt ved sykehuset eller haddd risiko sv.skap så var det ikke noe grunn for at jeg skulle få time der..

Jordmoren jeg gikk til tok ferie for 2 uker siden, og kommer ikke tilbake før etter jeg har født, og fastlegen kunne ikke hjelpe meg :( men kan jeg bare ringe føden og høre der da? Sist jeg ringte for å høre om en time til jordmor på sykehuset møtte jeg på ei skikkelig sur sokk som sa at så lenge jeg ikke var ansatt ved sykehuset eller haddd risiko sv.skap så var det ikke noe grunn for at jeg skulle få time der..

Jeg ville ringt sykehuset og forklart de hvordan du har det. Si at din jordmor er gått på ferie, legen din har ikke mulighet til å hjelpe deg og at du virkelig er på randen av et sammenbrudd at du bekymrer deg og trenger noen å snakke med dette om! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :) det verste du får til svar er nei! Mest sannsynlig har de mulighet til å hjelpe deg :)

Lykke til <3

Fastlegen kan sende henvisning til sykehuset om samtale med fødselslege.

Back
Topp