Klagetråd - FAEN!

Lush

Forelsket i forumet
Pardon my french, men akkurat nå er jeg innmari frustrert!
Husieren ringte akkurat på døra og fortalte de hadde solgt huset, og at vi må ut innen 1 april.

For det første så er det en utrolig fin pris for en fin leilighet, den er sinnsykt godt isolert så vi har lave strømregninger.
Også har vi 3 katter som må være med på flyttelasset og!

Har lyst å grine :(

Huff...det var kjipt....Det er så sykt dyrt å leie leilighet, så man er heldig hvis man har en ok leilighet til en ok pris...skjønner godt det er frustrerende....I det minste godt at dere har noen måneder til å leite etter ny da:) 

Men dere kan ikke fortsette å bo i leiligheten fordi om huset er solgt, bare leie hos de nye eierne?

De har ikke lov til å si dere opp pga salg, det er det kun de nye eierne som kan gjøre. De må isåfall si dere opp ved overtakelse, og da gjelder den oppsigelsestiden dere har avtalt med nåværende huseier;) Ny eier kan heller ikke si opp dere og så leie ut til noen andre. For å kunne si dere opp må de ha god grunn som f.eks at de skal benytte boligen selv eller at boligen skal bygges om.

Vi solgte en bolig i vår med utleiedel til en ny eier som ikke ville ha leieboer. Da gjorde vi en avtale med leieboer det vi annonserte etter ny bolig til ham, ga han gode referanser og til syvende og sist sørget for at hen fikk en bedre deal  med den nye boligen.

Som leieboer er det du som har alle rettigheter, så ikke vær redd for å stå på ditt. For alt du vet kan det hende at den nye eieren vil beholde dere:)

Du har ganske mange rettigheter som leietager ja, ville hørt med ny eier om det her jeg 

Det stemmer det som er sagt over, en annen sak er jo om det blir spesielt hyggelig å bli boende, dersom de nye eierne ikke ønsker å ha dere somm leieboere. Men ta dette opp med dem dere leier av nå.

Det er ikke sikkert de nye eierne ønsker leieboere, de vil f.eks bruke leiligheten selv, og da kan de lovlig si dere opp. Da forskyves i safall bare problemet deres. Men dette kan dere undersøke  Lykke til. Leietakere har et sterkt vern etter husleieloven, på godt og vondt!

Det spiller jo også inn hva slags leieavtale dere har, løper den på vanlig oppsigelse eller er den tidsbestemt uten mulighet for oppsigelse i den perioden ??

Nei, så kjedelig!!!!!! Men du, nå er det som det er og da får du bare tenke at det var greit det skjedde nå og ikke rett før babyen kommer. Håper dere plutselig kommer over et kjempevarp av en leilighet!

Er som de andre sier, dere er med på lasset for de som har overtatt. Lykke til :)
Men kom det overraskende på dere at de har solgt? Så de har ikke annonsert eller noe?

Nei, jeg fikk ikke helt med meg OM de har solgt, eller skal selge.
Men de sa hvertfall at de selger uten leieboere.
Har ikke fått det skriftelig heller.....

Kjedelig når man er så fornøyd med stedet man leier..
Masse lykke til i ny boligjakt!! 

Ser ut som vi får bli boende, og at de kommer til prøve å hive oss med på kjøpet.
Så får evt ny eier kaste oss ut. Da må vi i værste fall ut i midten av Juni, det er bedre enn å flytte når man er 8 mnd gravid!

Woho!

Back
Topp