Klagetråd ‍✨

K Junior

Forelsket i forumet
Julemiraklene 2025
Her kan vi ventilere om store å små ting om vi ønsker :happy093.

Jeg kan starte med å si at energinivået er bra mye mindre, er så trøtt hele tiden :schocked028
Går riktig nok på progesteron to gang for dag frem til uke 10-12 så hjelper vel ikke på..
Har ikke jobb i dag så tenkte jeg skulle vaske litt i huset å er på min 4 pause å ikke halvveis ferdig :coffee2

Klager på at migrenen kom for fullt i kveld :dead: Var glad for et nytt symptom først, men nå er det blitt skikkelig ille. Husker første trimester som helt forferdelig med førstemann pga nærmest konstant migrene. Håper ikke det blir like ille denne gangen :smiley-angelic001

Klager litt på avlyst MR pga uplanlagt graviditet. Samtidig så får jeg dårlig samvittighet over lille frøet som er "grunnen" til det. Refererte også til graviditeten som et uhell til en venninne nettopp - og det fikk jeg også dårlig samvittighet av... løpske hormoner..

Jeg tror jo på at man kan bli "straffet" av å tenke/si slikt - selvom jeg vet skjønner at mine tanker/utsagn ikke er magisk. Men nå tror jeg jo såklart at jeg på et eller annet vis ska bli straffet for det :dead: andre som kan tenke sånn? :shy:

Klager litt på avlyst MR pga uplanlagt graviditet. Samtidig så får jeg dårlig samvittighet over lille frøet som er "grunnen" til det. Refererte også til graviditeten som et uhell til en venninne nettopp - og det fikk jeg også dårlig samvittighet av... løpske hormoner..

Jeg tror jo på at man kan bli "straffet" av å tenke/si slikt - selvom jeg vet skjønner at mine tanker/utsagn ikke er magisk. Men nå tror jeg jo såklart at jeg på et eller annet vis ska bli straffet for det :dead: andre som kan tenke sånn? :shy:
Forstår deg egentlig veldig godt❤️
Her er jeg veldig glad for at det endelig klaffet da det har vært uendelig ønska etter vi måtte avbryte forrige svangerskap i uke 21+2. men pga fotballen skulle jeg ønske jeg fikk en mnd til på å spille kamper :(

Forstår deg egentlig veldig godt❤️
Her er jeg veldig glad for at det endelig klaffet da det har vært uendelig ønska etter vi måtte avbryte forrige svangerskap i uke 21+2. men pga fotballen skulle jeg ønske jeg fikk en mnd til på å spille kamper :(
Nå har jeg akseptert faktumet, og gleder meg over å være gravid igjen ♡ selvom det såklart passa så dårlig mtp det var en del planlagte undersøkelser som var planlagt fremover. Håper de kan gjennomføres når graviditeten er over.

Nå har jeg akseptert faktumet, og gleder meg over å være gravid igjen ♡ selvom det såklart passa så dårlig mtp det var en del planlagte undersøkelser som var planlagt fremover. Håper de kan gjennomføres når graviditeten er over.
Vil jo tru at det følger det opp etter fødsel

Er det ingen andre måter å utføre undersøkelsene på? :sorry:

Er det ingen andre måter å utføre undersøkelsene på? :sorry:
Skulle ta MR av tynntarm, det innebærer kontrastvæske. Og det kan man ikke få når man er gravid. Så da får jeg vente til neste år med det. Skal spørre gastrolege om det er noe annet de vil gjøre siden MR ikke ble noe utav nå :)

Står også å venter på å få tildelt time til MR av nakke og hode, og der tenker jeg at sålenge jeg får time etter 12.uke, så kan jeg nok gjennomføre det :)

Tok kontakt med jordmor og forklarte min historikk med SA og ba om tidlig oppfølging. Fikk time 5. mai, altså min uke 9. Er det normalt? Synes det er alt for lenge å gå å bekymre seg alene

Tok kontakt med jordmor og forklarte min historikk med SA og ba om tidlig oppfølging. Fikk time 5. mai, altså min uke 9. Er det normalt? Synes det er alt for lenge å gå å bekymre seg alene
Offh, føler med deg.. Det synes jeg var lenge å vente.. Trodde dem tok i uke 7 når man skulle gå tidlig ul så man kunne få se hjerte :Heartred

Har du mulighet å ta privat ultralyd før det? Jeg gjør i alle fall det. Er ikke så mye jordmor får gjort så tidlig.

Har du mulighet å ta privat ultralyd før det? Jeg gjør i alle fall det. Er ikke så mye jordmor får gjort så tidlig.
Jeg fikk heldigvis endra tima til en uke tidligere og de skulle ta kontakt dersom noen meldte avbud :happy: skal til lege på torsdag, regner med hun henviser meg til tidlig ultralyd, fordi det sa hu at hun skulle gjøre sist gang:D Mye nytt å sette seg inn i, aner jo ikke hvordan noe av dette fungerer:hilarious: Når skal du ta UL?:)

Jeg fikk heldigvis endra tima til en uke tidligere og de skulle ta kontakt dersom noen meldte avbud :happy: skal til lege på torsdag, regner med hun henviser meg til tidlig ultralyd, fordi det sa hu at hun skulle gjøre sist gang:D Mye nytt å sette seg inn i, aner jo ikke hvordan noe av dette fungerer:hilarious: Når skal du ta UL?:)
Skjønner, så bra da! :)
Jeg skal om 13 dager. Da er jeg 7+0. Orker ikke forholde meg til jordmor i tilfelle det ikke går bra igjen, for det sugde sist å måtte fortelle, så da går jeg heller privat.

Jeg får henvisning til ekstra tidlig ultralyd via fastlegen min pga mange SA/MA. Da går jeg til gynekolog, forrige svangerskap satte gynekologen opp en ny ultralyd to uker etter den forrige for en ekstra sjekk.

Det hørtes betryggende ut :Heartred Når du sier ekstra tidlig, hvor tidlig er det da? Legen snakka om UL i uke 6 sist, fikk inntrykk av at det ikke er så mye å se før den tid?:)

Ble syk før jeg fikk positiv test. Er fortsatt ikke frisk, og er nå blitt verre. Tett i nesen, tett i hodet og dotter i ørene. Har gått slik i 3 uker! Orker snart ikke mer

Det hørtes betryggende ut :Heartred Når du sier ekstra tidlig, hvor tidlig er det da? Legen snakka om UL i uke 6 sist, fikk inntrykk av at det ikke er så mye å se før den tid?:)
Bare før ordinær tidlig ultralyd, som er ca uke 12 :) Jeg har vært i uke 8 og 10, ser litt mer i uke 10. I uke 8 var det bare en liten "bamsemums" haha :)

Og ja, før uke 6 er det ikke mye å se, i uke 6 er det vel bare såvidt du ser en klump om jeg husker riktig?

Okei:D Ja man kan vel høre hjertelyd om man er heldig i uke 6-7, men er vel best å vente til 8-9 for de som har tålmodighet til det :hilarious:

Back
Topp