Skjønner godt du reagerte, hadde gjort det selv.... men jeg ringer alltid før jeg drar til en legevakt, med mindre det står om liv selvfølgelig... men syns damen oppførte seg veldig uprofesjonelt...
pleier å ringe jeg også egentlig
takk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner godt du reagerte, hadde gjort det selv.... men jeg ringer alltid før jeg drar til en legevakt, med mindre det står om liv selvfølgelig... men syns damen oppførte seg veldig uprofesjonelt...
Skjønner at det er kjipt å bli avvist sånn. Jeg har selv jobbet på legevakt, så skal ikke uttale meg om akkurat det. MEN, du må ikke gi barnet ditt antibiotika som moren din har liggende!! Herregud. Aldri, aldri gi reseptbelagte medisiner som ikke er skrevet ut til henne!! Djiis.Jeg skjønner fortsatt ikke at de kan avvise sånt. Urinvegsinfeksjon er ekstremt smertefullt. Og datteren min får ikke noe forvarsel . Her kommer det akutt med en gang. Blod i urinen. Hun sitter på doen i flere timer, sover på baderomsgulvet,
vekket mammaen min. Hun hadde tilfeldigvis noe liggendeså nå er hun gudskjelov bedre
![]()
Skjønner at det er kjipt å bli avvist sånn. Jeg har selv jobbet på legevakt, så skal ikke uttale meg om akkurat det. MEN, du må ikke gi barnet ditt antibiotika som moren din har liggende!! Herregud. Aldri, aldri gi reseptbelagte medisiner som ikke er skrevet ut til henne!! Djiis.
Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3
Jeg forstår legevakta full ut selv om de absolutt kunne sagt ifra på en mer vennlig måte.
Uvi er ikke akutt og legevakta på natta er til akutte tilfeller. Din datter hadde ikke tatt til skade av å vente på fastlege selv om hun har vondt.
Jeg har lang erfaring med syke barn, legevakta og er kronisk syk selv med kronisk nyrebekkenbetennelse og uvi.
Hadde aldri dratt på legevakta på natta med mitt barn hvis det ikke hadde vært akutt( dypt kutt som må sys, hjernerystelse med besvimelse og andre akutte ting).
Har selv også erfart de vanvittige smertene av nyrebekkenbetennelse(som er når uvi går opp mot nyrene), det er helt jævlig! Men hadde aldri dratt på legevakta på natta for det!
Hvis jeg skulle dra på natta eller følte at det ble for mye smerter på barnet mitt så hadde jeg ringt på forhånd.
Håper frøkna di blir fort frisk![]()
Jeg forstår deg, du gjør det som du mener er det beste for datteren din, og kjenner henne best!
Et lite tips ifht UVI, som funket her for megvar mye plaget som liten jente og videre i tenårene. De fleste UVI kommer av bakteriene fra bæsj, og siden det ikke er så langt fra endetarm til urinveien hos oss damer er det viktig og tørke 'rett' vei. Altså begynne fremme og dra bakover, sånn at du minimerer sjangsen for at de bakteriene kommer I utinveiene
funket veldig bra her, pluss tranebærekapsler
Håper du fikk noen tips som du kan bruke, og at jenta di ikke blir så plaget fremover. Må være utrolig vondt, og slitsomt å gå så mye på antibiotika.
Vet kke hvor du henvender deg, men har du sett på nettsidene til helsedirektoratet? Evt. send dem en e-post og spør.
Takkvi har vært på sykehus og utredet. Hun har for vane å tisse alt for sjeldent. Hun pleide å tisse 1-2 ganger i løpet av en dag.. Hun skal egentlig tisse 6-7 gange om dagen. Siden hun tisset så sjeldent, så samles bakterier. Og hun vil utvikle uvi. Tørker riktig vei
hun går hyppigere på do nå.. Men voksne på minne henne på det. For en muskel i blæresystemet kommuniserer ikke med henne..
hun er bedre nå![]()
Samme sak med gamle medisiner, så jo, jeg syns du er litt dum. Tenk om det er helt andre bakterier?hva med å spørre før du dømmer? He he
det er datteren min sine medisiner. Som det var igjen fra sist (3 mnd siden).
jeg er ikke dumhadde ALRI gitt henne andres medisiner
Samme sak med gamle medisiner, så jo, jeg syns du er litt dum. Tenk om det er helt andre bakterier?
Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3